Gå til innhold

Kul bak i nakken

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg har vært på påskeferie og derfor sovet i andre senger enn min egen gode tempurseng.

I går kjente jeg på ett ømt punkt bak i nakken, var smertefullt når jeg tok på den. Var stiv i nakken da jeg våknet i dag.

Nå er det akkurat som at jeg har en kul bak der. Omtrent der hvor nakken slutter, det kan kjennes ut som at det er en av virvelene jeg kjenner, men den er mye større enn vanlig. Spesielt når jeg bøyer hodet frem.

Er det noe jeg kan gjøre for og lindre smerten? Smerten kommer takvis, det er ømt hele tiden, men ikke konstant smerte.

Har jeg bare sovet i feil stilling?

Kan jeg ta Ibux sånn just in case om det er betennelse?

Skal jeg ha varme på? Jeg husker aldri hva som skal ha varme og hva som skal kjøles ned *vimsete*

Skrevet

Hm, det høres rart ut at du får sånt av å ligge feil...jeg ville prøvd å ise det ned først. Varme utvider og kulde trekker sammen. Men pulserer det og du tror det er noe som er betent, så ville jeg ikke brukt varme. Du kan jo se hvilke andre svar du får+ Du kan også ringe til en fysioterapaut å spørre hva du kan gjøre.

Skrevet

Hm, det høres rart ut at du får sånt av å ligge feil...jeg ville prøvd å ise det ned først. Varme utvider og kulde trekker sammen. Men pulserer det og du tror det er noe som er betent, så ville jeg ikke brukt varme. Du kan jo se hvilke andre svar du får+ Du kan også ringe til en fysioterapaut å spørre hva du kan gjøre.

Takk for svar.

Det var det med betennelse og ikke varme ja, jeg har det en eller annen plass i hodet, men det kommer ikke frem når jeg har bruk for det ;o)

Kan jeg bruke en slik kjølekrem (hva heter det egentlig?)

Jeg bar litt tungt i påsken også, noe jeg vanligvis ikke gjør, det kan jo komme av det? Så har jeg sittet mye i bil.

Jeg tror det kan være betennelse, for det er ikke det samme som når jeg er stiv i nakken.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1176205307' post='3587561]

Takk for svar.

Det var det med betennelse og ikke varme ja, jeg har det en eller annen plass i hodet, men det kommer ikke frem når jeg har bruk for det ;o)

Kan jeg bruke en slik kjølekrem (hva heter det egentlig?)

Jeg bar litt tungt i påsken også, noe jeg vanligvis ikke gjør, det kan jo komme av det? Så har jeg sittet mye i bil.

Jeg tror det kan være betennelse, for det er ikke det samme som når jeg er stiv i nakken.

Prøv med en kjølende krem eller kaldt håndkle. Vær forsiktig med å løfte noe i tilfelle det er en utposing eller noe annet i nakken din. Det er jo litt rart om det blir betennelse fra den ene dagen til den andre uten at du har hatt ubehag før i dag....

Skrevet

Prøv med en kjølende krem eller kaldt håndkle. Vær forsiktig med å løfte noe i tilfelle det er en utposing eller noe annet i nakken din. Det er jo litt rart om det blir betennelse fra den ene dagen til den andre uten at du har hatt ubehag før i dag....

Det begynte i går, kjente det da jeg stod opp.

Jeg får bare ta det med ro, så går det sikkert over :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...