Gå til innhold

Kremfløte, dato i går

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg fikk så lyst på sånn saus fra IKEA, den skal være kremfløte i. Jeg har en uåpnet pakke med dato 09.04.

Jeg er så pysete med datostempling jeg...

Kan den brukes?

Gjest mm fløte
Skrevet

Ja går fin fint.. sånne produkter holder seg minst ettpartre dager over datoen, lett....

Skrevet

Fløte kan oftest bruke mange dager etter dato. Lukt på den.

Skrevet

Fløte kan oftest bruke mange dager etter dato. Lukt på den.

OK. Jeg har en tendens til og syns det lukter surt også jeg, selv om det ikke gjør det *håpløs*

Skrevet

Ja går fin fint.. sånne produkter holder seg minst ettpartre dager over datoen, lett....

OK, da satser jeg på det.

Skrevet

Jadda, det går helt fint. Bare lukt på fløten først. Lukter den surt, så bruker du den i vaffelrøre. Lukter den helt greit, så bruker du den i sausen :)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1176207340' post='3587594]

OK. Jeg har en tendens til og syns det lukter surt også jeg, selv om det ikke gjør det *håpløs*

Skulle nesten tro du var mannen min :D

Skrevet

Skulle nesten tro du var mannen min :D

He he, det hadde blitt mye kasting av mat om vi skulle bodd sammen da ;o)

Sambo sier at jeg er håpløs, så det er ofte han som har råderetten over hva som skal kastet fra kjøleskapet.

Skrevet

Jadda, det går helt fint. Bare lukt på fløten først. Lukter den surt, så bruker du den i vaffelrøre. Lukter den helt greit, så bruker du den i sausen :)

Kan den brukes i røre når den er litt sur altså? *skeptisk*

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1176207697' post='3587606]

He he, det hadde blitt mye kasting av mat om vi skulle bodd sammen da ;o)

Sambo sier at jeg er håpløs, så det er ofte han som har råderetten over hva som skal kastet fra kjøleskapet.

Akkurat slik er det her også. Melk som går ut samme dag, må jeg lukte på for ham. Han er sikker på at den er sur - også er den helt fin.

Jeg bruker gjerne sur melk i vaffel/pannekakerøre, og det smaker helt fortreffelig.

Sur melk er jo ikke noe annet en surmelk :)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1176207728' post='3587608]

Kan den brukes i røre når den er litt sur altså? *skeptisk*

Jepp!! Det er helt sant :) Kjempefin måte å bruke opp sur melk på. Det blir litt som å ha rømme i røra.

Skrevet

Jepp!! Det er helt sant :) Kjempefin måte å bruke opp sur melk på. Det blir litt som å ha rømme i røra.

Tja tjo, det høres jo logisk ut :o)

Skrevet

Akkurat slik er det her også. Melk som går ut samme dag, må jeg lukte på for ham. Han er sikker på at den er sur - også er den helt fin.

Jeg bruker gjerne sur melk i vaffel/pannekakerøre, og det smaker helt fortreffelig.

Sur melk er jo ikke noe annet en surmelk :)

Sambo må lukte her, ellers havner det meste i vasken. Han er forresten også flinkere til og lage vafler og lapper enn meg.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1176207853' post='3587612]

Tja tjo, det høres jo logisk ut :o)

Ja, ikke sant! :)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1176207909' post='3587613]

Sambo må lukte her, ellers havner det meste i vasken. Han er forresten også flinkere til og lage vafler og lapper enn meg.

Da tipser du ham om det med sur melk i røra, så får dere så gode vaffler og lapper så :)

Skrevet

Da tipser du ham om det med sur melk i røra, så får dere så gode vaffler og lapper så :)

Jeg tror han allerede bruker det, men velger og ikke si noe til meg ;o)

Skrevet

Sålenge den ikke lukter suspekt, kan den brukes.

Jeg skal lukte på den nå. He he, måtte ringe mamma sånn just in case. ;o)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1176208265' post='3587620]

Jeg tror han allerede bruker det, men velger og ikke si noe til meg ;o)

Luringen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...