Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så irritert på legesekretærene på legekontoret der jeg har fastlege! De skal alltid vite hvorfor jeg må ha legetime. Jeg føler nesten ikke at jeg blir tatt på alvor hvis jeg ikke legger ut i detaljer hvorfor jeg trenger legetimen. Det er greit at de har taushetsplikt, men det er ikke alltid like hyggelig å legge ut om diverse ting. Holder det ikke å si at jeg trenger en legetime da og da, og at det ikke er noe akutt?

Skrevet

De skal nok hjelpe legen ved å sile ut litt, og forberede legen på hva timen gjelder. Tviler på at det er for å være nysgjerrige.

Skrevet

Sånn spør dem alltid her også. Jeg svarer alltid: "kontroll" og de spør ikke mere. Grei den synes jeg!

Skrevet

Det er jo for at legen skal kunne forberede seg til timen da.

Gjest karate woman
Skrevet

Jeg bestilte legetime i dag og da spurte hun ikke om hvorfor. De spør ikke fordi de er nysgjerrige.

Skrevet

Legen vil gjerne ha en peiling på hva du kommer for. det er dessuten en del av jobben til helsesekretærer å avgjøre f.eks om du bør få time raskt eller om du kan vente litt. det har ingenting med nysgjerrighet å gjøre. hos frisøren spør de ofte også hva du ønsker å få gjort, det blir litt av det samme.

Gjest legesekretøsen
Skrevet

Nysjerrig?? Er det mulig, tror du vi har tid til å sitte å være nysjerrig?? Neidu, så interresant er du nok ikke:o)

Og hvis pasienten sier kontroll, slik som det skrives under her, ja, da får de vente en uke eller to, sånn er det bare...

Ikke trenger vi høre alle detaljer heller, det vil vi helst slippe, det er det trøtteste vi vet skal jeg si deg, akkurat det snakker vi mye om oss i mellom og:o) "Hvorfor kan de ikke bare si jeg har vondt i halsen, og ferdig med det" hehehe...

Så neste gang du skal bestille time tenker over at det kanskje ikke er så farlig å si du har vondt i halsen, hodet, magen, ol. Da får du muligens time tidligere og:o) Og du, ikke si for mye, det liker vi ikke:o)

GOD BEDRING!

Skrevet

Nysjerrig?? Er det mulig, tror du vi har tid til å sitte å være nysjerrig?? Neidu, så interresant er du nok ikke:o)

Og hvis pasienten sier kontroll, slik som det skrives under her, ja, da får de vente en uke eller to, sånn er det bare...

Ikke trenger vi høre alle detaljer heller, det vil vi helst slippe, det er det trøtteste vi vet skal jeg si deg, akkurat det snakker vi mye om oss i mellom og:o) "Hvorfor kan de ikke bare si jeg har vondt i halsen, og ferdig med det" hehehe...

Så neste gang du skal bestille time tenker over at det kanskje ikke er så farlig å si du har vondt i halsen, hodet, magen, ol. Da får du muligens time tidligere og:o) Og du, ikke si for mye, det liker vi ikke:o)

GOD BEDRING!

"Ikke trenger vi høre alle detaljer heller, det vil vi helst slippe, det er det trøtteste vi vet skal jeg si deg, akkurat det snakker vi mye om oss i mellom og:o) "Hvorfor kan de ikke bare si jeg har vondt i halsen, og ferdig med det" hehehe..."

Ja, så mange ganger som jeg har stått en evighet i telefonkø hos legen, håper jeg da virkelig at de fleste nøyer seg med å komme med et meget kortfattet oppsummering av stå'a! ;-)

Det sløser bort flere enn legesekretærens tid dersom man legger ut om ...."ja nå skal du høre her, i går kveld kjente jeg at det krislet litt i halsen, og så tenkte jeg at kanskje det gikk over hvis jeg fikk sove litt, men neida, etter å ha trasket oppe i flere timer, og bl a sett på gamle repriser av "Married with children" på TV3, og hostet litt til, så fikk jeg faktisk HODEPINE, og så tok jeg to dispril og da klarte jeg faktisk å sove litt og så....."

*S*

Skrevet

Hm. Jeg har aldri tenkt sånn på det.

-Sekretæren til legen min spør også hva det gjelder når jeg bestiller time, og jeg har alltid gått ut fra at det er fordi:

1. Sekretæren skal gjøre en vurdering av hvor mye det haster.

2. Legen trenger å forberede seg til timen.

Gjest legesekretøsen
Skrevet

"Ikke trenger vi høre alle detaljer heller, det vil vi helst slippe, det er det trøtteste vi vet skal jeg si deg, akkurat det snakker vi mye om oss i mellom og:o) "Hvorfor kan de ikke bare si jeg har vondt i halsen, og ferdig med det" hehehe..."

Ja, så mange ganger som jeg har stått en evighet i telefonkø hos legen, håper jeg da virkelig at de fleste nøyer seg med å komme med et meget kortfattet oppsummering av stå'a! ;-)

Det sløser bort flere enn legesekretærens tid dersom man legger ut om ...."ja nå skal du høre her, i går kveld kjente jeg at det krislet litt i halsen, og så tenkte jeg at kanskje det gikk over hvis jeg fikk sove litt, men neida, etter å ha trasket oppe i flere timer, og bl a sett på gamle repriser av "Married with children" på TV3, og hostet litt til, så fikk jeg faktisk HODEPINE, og så tok jeg to dispril og da klarte jeg faktisk å sove litt og så....."

*S*

Hehehe....

Akkurat sånn er det maaaange som gjør:o)

Det værste er de som starter med "ååhhh, nååå har jeg ventet en halv time i kø på telefonen!!!!" Jeg svarer " beklager det, men vi tar unna så fort vi kan, linjene gløder:o)" Hvor da pasienten begynner omtrent som du beskrev over her...!!!! Hæ? Er du litt ego da eller?? Ikke rart det blir kø på linja nei:o)

Vi har null interesse av det meste som skjer i løpet av en dag på legekontoret, så er det sagt og...

Noe følger vi nok litt med på, skal innrømme det, men det er ikke fordi nabokjerringa har ett sår på leggen eller nabogubben har pådratt seg chlamydia, men det er noen som virkelig gjør inntrykk, som har fått en ekkel diagnose el. Da hender det at vi slår opp på pasienten etter en uke eller to og ser om det har kommet noe nytt i saken, dette lærer vi av og det... Og det er innimellom ganske FÆLE ting vi blir vitne til, det skal jeg si deg!

Skrevet

Hehehe....

Akkurat sånn er det maaaange som gjør:o)

Det værste er de som starter med "ååhhh, nååå har jeg ventet en halv time i kø på telefonen!!!!" Jeg svarer " beklager det, men vi tar unna så fort vi kan, linjene gløder:o)" Hvor da pasienten begynner omtrent som du beskrev over her...!!!! Hæ? Er du litt ego da eller?? Ikke rart det blir kø på linja nei:o)

Vi har null interesse av det meste som skjer i løpet av en dag på legekontoret, så er det sagt og...

Noe følger vi nok litt med på, skal innrømme det, men det er ikke fordi nabokjerringa har ett sår på leggen eller nabogubben har pådratt seg chlamydia, men det er noen som virkelig gjør inntrykk, som har fått en ekkel diagnose el. Da hender det at vi slår opp på pasienten etter en uke eller to og ser om det har kommet noe nytt i saken, dette lærer vi av og det... Og det er innimellom ganske FÆLE ting vi blir vitne til, det skal jeg si deg!

"men det er ikke fordi nabokjerringa har ett sår på leggen eller nabogubben har pådratt seg chlamydia"

Oi!! Lurer på hva de to har gjort!! ;-)

Gjest Dr Grey:o)
Skrevet

"men det er ikke fordi nabokjerringa har ett sår på leggen eller nabogubben har pådratt seg chlamydia"

Hahahahah, mye rart som foregår rundt omkring i nærmiljøet skjønner du:o)

Gjest legesekretøsen
Skrevet

Hehe:o) Ja, det kan du lure på det, hihi...

Skrevet

Det er legene som ønsker å vite litt om hvorfor du kommer.

Skrevet

*S*

Det utrolige er at det faktisk er noen som kommer med slike ramser!!! Helt vanvittig.

Den tidligere legesekretæren...

Skrevet

Det utrolige er at det faktisk er noen som kommer med slike ramser!!! Helt vanvittig.

Den tidligere legesekretæren...

Ja, jeg betviler ikke! :-) Jeg har hørt diverse utlegninger i diverse jober jeg har hatt også, om enn ikke om sykdom! Enkelte folk tror at det er viktig å ta hele historien fra A til Å, selv om de som oftest bør nøye seg med stikkordsform til de er satt videre til den riktige personen! :-)

Gjest melmøll
Skrevet

Jeg grudde meg veldig til å ringe den første gangen jeg skulle til legen for å snakke om psykiske problemer, nettopp fordi at jeg vet at de pleier å spørre hva det gjelder. Men det gikk kjempegreit, jeg sa bare kort at jeg trenger å snakke med fastlegen min.

Nå sist da jeg skulle bestille time, kunne jeg egentli ike få time før om to uker, men da jeg sa at det gjaldt fornyelse av sykemelding, så fikk de ordnet en time raskere. Så det er som de andre sier, kun for å hjelpe oss pasienter. Det er greit å sette grenser for hva du ønsker å fortelle legesekretæren. Og de har dårlig tid, så de er nok ikke intressert i å høre en lang historie.

Skrevet

Ja, jeg betviler ikke! :-) Jeg har hørt diverse utlegninger i diverse jober jeg har hatt også, om enn ikke om sykdom! Enkelte folk tror at det er viktig å ta hele historien fra A til Å, selv om de som oftest bør nøye seg med stikkordsform til de er satt videre til den riktige personen! :-)

Det kan virke som om noen personer er så utrolig pratesyke at de benytter enhver anledning til å legge ut om alt - absolutt alt.

Gjest melmøll
Skrevet

Det kan virke som om noen personer er så utrolig pratesyke at de benytter enhver anledning til å legge ut om alt - absolutt alt.

Tenk å havne bak hun VG dama i telefonkøen da hehe ;-)

Skrevet

Tenk å havne bak hun VG dama i telefonkøen da hehe ;-)

LOL!!

Hun har jo ørlitegrann selvinnsikt da hun sier at hun er så tørr i munnen at hun ikke kunne ha spytta på deg selv om hun hadde villet det! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...