Gå til innhold

FU: Hva om du ble lottomillionær..

Anbefalte innlegg

Gjest Lille frøken nesevis
Skrevet

Dersom du ble lottomillionær, hvordan ville du bruke pengene? Hva ville være det første du tenkte på å gjøre med så mange penger?

*Nosy*

Gjest karate woman
Skrevet

Betale gjeld og kjøpe egen bolig.

Egen bolig er viktig.

Av småting ville jeg bestilt time hos frisøren, siden det er noe jeg ikke tar meg råd til.

Gjest Katarina CC
Skrevet

Da hadde jeg investert mer i firmaet mitt. Jeg trenger 500 000,- for å kunne utvikle det videre, så det hadde passet bra :o)

Skrevet

Mulig jeg hadde vurdert å dra til tannlegen :o(((((((

Skrevet

Det første jeg hadde gjort var å få noen til å skifte noe kledning på huset og fikse huset ferdig med maling :) Så kan jeg og gubben sitte å se på? Hehe, drøm drøm!

Skrevet

Jeg hadde betalt ned gjeld, skifta ut kjøkkenet, baderomsskapet og spisestuemøblementet. Dessuten hadde jeg leid inn noen til å male alle furutakene i huset vårt ;-)

Tilslutt hadde vi tatt oss en ferie på en eller annen sydhavsøy!

Jeg hadde nok spandert litt penger på noen i familien, samt sendt ekstra penger til fadderbarnet i Kenya!

Skrevet

Jeg hadde betalt ned gjeld, skifta ut kjøkkenet, baderomsskapet og spisestuemøblementet. Dessuten hadde jeg leid inn noen til å male alle furutakene i huset vårt ;-)

Tilslutt hadde vi tatt oss en ferie på en eller annen sydhavsøy!

Jeg hadde nok spandert litt penger på noen i familien, samt sendt ekstra penger til fadderbarnet i Kenya!

Du ser ut til å ha planene i orden :)

Ser du ville gitt ekstra penger til fadderbarnet ditt, er det mulig nå? Vi hadde fadderbarn for endel år siden og jeg synes det var grusomt å ikke kunne gi noe ekstra. Vi fikk bare sende brev (som gikk gjennom plan norge) og posten måtte ikke veie mer enn 50gram. Har de endret på reglene?

sorry at jeg går ut fra trådens hovedspørsmål.......

Skrevet

Betale gjeld, pusse opp noe hjemme, flott familieferie og kjøpt en flott presang til min mor:-)

Gjest Katarina CC
Skrevet

Ser du ville gitt ekstra penger til fadderbarnet ditt, er det mulig nå? Vi hadde fadderbarn for endel år siden og jeg synes det var grusomt å ikke kunne gi noe ekstra. Vi fikk bare sende brev (som gikk gjennom plan norge) og posten måtte ikke veie mer enn 50gram. Har de endret på reglene?

Hos SOS-barnebyer får vi i alle fall sende hva vi vil. Sender julegaver og bursdagsgaver og ellers om jeg syns. Og så sender jeg også til resten av gjengen i huset + mamma'n.

Gjest Anna Belinda
Skrevet

Kjøpt leilighet og reist jorda rundt. Plassert pengene. Muligens kjøpt meg fiiiin bil. :o)

Skrevet

Betale gjeld, pusse opp noe hjemme, flott familieferie og kjøpt en flott presang til min mor:-)

Helt enig! :o)

Skrevet

Det første som faller meg inn, er å nedbetale gjelda på bilen. Studielånet også. Så vil jeg kjøpe meg større bolig, og så var det vel ikke mer penger igjen.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg ville betalt ned litt gjeld, pusset opp badet og den ene stua, oppdatert garderoben, satt inn en god slump til hver av ungene, gitt en del til veldedighet og hatt en heidundrende fest for venner og familie. Deretter ville jeg spart det som evt måtte blitt igjen etter det.

Skrevet

Vi har fadderbarn via www.deafaid.org som driver en døveskole i Kenya. Dit kan vi sende pakker i den størrelsen vi selv ønsker. Penger er jeg litt usikker på om går an å sende. Jeg har adressen til den som tar imot evt. gaver og overbringer dem til fadderbarnet. Det eneste jeg vet er at de ikke gir fadderbarnet gaven før de f.eks. er hjemme hos familie på ferie etc. Dette for å unngå konflikter mellom barna... Deafaid er en mye mindre organsisasjon enn f.eks. Plan Norge. Vi kommer derfor "nærmere" fadderbarna våre og kan følge dem opp på en litt annen måte.

Gjest liljana
Skrevet

Betale gjeld og kjøpe egen bolig.

Egen bolig er viktig.

Av småting ville jeg bestilt time hos frisøren, siden det er noe jeg ikke tar meg råd til.

Pussa opp huset, ny bil. satt inn penger på barna og tatt en sydentur tenker jeg. Sikkert mye mer som jeg ikke kommer på nå.

Skrevet

Vi har fadderbarn via www.deafaid.org som driver en døveskole i Kenya. Dit kan vi sende pakker i den størrelsen vi selv ønsker. Penger er jeg litt usikker på om går an å sende. Jeg har adressen til den som tar imot evt. gaver og overbringer dem til fadderbarnet. Det eneste jeg vet er at de ikke gir fadderbarnet gaven før de f.eks. er hjemme hos familie på ferie etc. Dette for å unngå konflikter mellom barna... Deafaid er en mye mindre organsisasjon enn f.eks. Plan Norge. Vi kommer derfor "nærmere" fadderbarna våre og kan følge dem opp på en litt annen måte.

Takk for svar! Det var den litt nære kontakten vi savnet. Følte bare det var pengeballett, og vi tvilte på om gutten fikk det han skulle... Ja men da vet jeg at muligheten er der. Takk

Skrevet

Jeg ville ha redusert stillingen min til 40%, bygget på huset, slik at vi fikk to soverom mer og større kjøkken, lagt brostein utenfor, betalt ned noe gjeld, tatt med familien på en skikkelig ferietur til et eksotisk mål (vi har bare vært i Danmark og SVerige med ungene)....

Jeg ville ha satt av en stor sum til hver av barna som startkapital når de skal ut av redet. Ville ha spandert noe skikkelig på barnas besteforeldre og min søster.....

Skrevet

Nå er det jo forskjell på å vinne 1 million, og å vinne 10-20-30 millioner.

Hadde jeg vunnet f.eks. 5 millioner så hadde jeg nedbetalt resten av huslånet, gitt min bror og mannen sin søster 500.000,- hver som skulle brukes til å nedbetale deres lån.

Barna hadde fått 1 mill. hver, som ikke skulle brukes før de ble voksne.

Da nærmer det seg slutten på pengene, og jeg hadde nok bare kost meg med resten. Tatt med mannen på en tur og kanskje shoppet litt.

Skrevet

Hos SOS-barnebyer får vi i alle fall sende hva vi vil. Sender julegaver og bursdagsgaver og ellers om jeg syns. Og så sender jeg også til resten av gjengen i huset + mamma'n.

Mener du at du sender andre ting enn penger også? Har mitt tredje SOS-barn nå, og jeg mener vi fikk beskjed om bare å sende penger. Men jeg har vært fadder i nærmere 30 år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...