Gå til innhold

Whats the big deal? Legaliser marihuana?

Anbefalte innlegg

Gjest Dop er ikke bare dumt
Skrevet

Altså, er det så farlig å røyke litt marihuana? Hvorfor ikke legalisere stoffet? Ville ikke verden blitt bedre dersom alle røyket litt marihuana? Er enig med Kirsten Dunst jeg. Whats the big deal? Alkohol gjør jo folk utagerende. Marihuana gjør folk snillere.

Fatter bare ikke dette at alt skal være så puritansk. Dustete!!!

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=145588

Skrevet

Av de jeg kjenner til som daglig røyker hasj så kan jeg ikke akkurat si at det har gjort dem til noen vinnere i samfunnet. Ikke i forhold til psykisk helse, familieliv og arbeidslivet i alle fall. For noen kan det sikkert gå helt fint å leve med å være likeglad og apatisk over tid, for eksempel om en ikke trenger å forholde seg til andre mennesker daglig.

Marihuana er ikke like sterkt som den hasjen de røyker her til lands og det er selvsagt forskjell på virkningen av daglig bruk og partybruk. Jeg kan forstå argumentasjonen om at det kanskje ikke er så mye verre medisinsk sett å røyke hasj/marihuana i forhold til å drikke seg full på alkohol. Kanskje er det til og med oftere forbundet med mindre helseskade om en kun røyker og ikke drikker. Men dette er litt tullete å diskutere også fordi de som bruker hasj i festsammenheng drikker ofte i tillegg.

Samtidig tror jeg at de som førstes røyker hasj på fest fort opplever at helgene blir lengre og lengre uten at det har så store sosiale omkostninger i starten. Å drikke seg full på hverdager er noe som koster folk mer plager og ulemper og jeg tror derfor folk har en større terskel for å utvide bruken av alkohol.

En helt annet moment er medisinsk bruk: stoffet kan ha en bra smertestillende virkning for en del pasienter som ikke finner lindring på annen måte.

Legalisering og innføring av marihuana i form av smertelindrende medikamenter for de gruppene dette har dokumentert effekt for er jeg for. Er ellers mot å legalisere marihuana/hasj da jeg ikke ser at det er noe mindre skadelig enn alkohol og jeg mener det ikke er noen berikelse for folket å få lovlig tilgang til dette rusmiddelet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...