Gå til innhold

Hoven Lymfekjertel

Anbefalte innlegg

Gjest lymfekjertel
Skrevet

Hvordan kan jeg vite at det ikke er lymfekreft??

Disse sitter på halsen og er vonde. Er det ett godt tegn at de er vonde??

Dukket opp fpr en uke siden, og jeg har ikke vært syk eller hatt noen infeksjoner på lang, lang tid...

Kan man se på leukocytter m/diff om dette er kreft eller må det taes biopsi??

Er litt redd jeg.

Skrevet

Det er veldig vanlig å ha slike hovne kjertler. Jeg tror det er et positivt tegn at de er ømme og at de er bevegelige. Du får følge med på dem og heller kontakte lege dersom du er usikker.

Jeg var hos lege for noen år siden pga en svær, hoven lymfekjertel. Syk var jeg ikke, så jeg skjønte ikke helt hvorfor den dukka opp. Legen kjente på den og ba meg se det an et par ukers tid. Etter noen dager var lymfekjertelen nesten borte.

Gjest annlovinda
Skrevet

Datteren min har ofte en hoven lymfekjertel på halsen. Merket den første gang for snart 2 år siden.

Den er mye større når hun er forkjølet eller har annen infeksjon, men den blir aldri helt liten igjen, slik den er på den andre siden av halsen.

Har vært til legen med den et par ganger, og i tillegg vært og tatt ultralyd av den.

Alt ser helt fint ut, men vi fikk beskjed om at vi måtte holde et øye med den, og komme tilbake om den skulle vokse mer. For ytterligere sjekk.

Men hadde nok tatt turen til legen hvis den er like ille om en uke, greit å sjekke det da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...