Gå til innhold

Hjemmevaerende og hardt arbeidende!!!!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Lei av mas
Skrevet

Jeg er opptatt av at folk skal respektere andres valg og ikke legge seg opp i hvordan andre velger å organisere sin hverdag.

Samtidig synes jeg ikke du skal hyle for høyt om at du jobber så forbanna hardt når du er hjemmeværende - det er stor forskjell på å være hjemme med små unger og unger som er på skole / i barnehage. Jeg har full jobb, to unger på deltid og et hus som ser forholdsvis strøkent ut. ;)

"Samtidig synes jeg ikke du skal hyle for høyt om at du jobber så forbanna hardt når du er hjemmeværende - det er stor forskjell på å være hjemme med små unger og unger som er på skole / i barnehage. Jeg har full jobb, to unger på deltid og et hus som ser forholdsvis strøkent ut. ;) "

Nok en gang: Det var ikke for aa sammenligne meg opp i mot deg eller andre, men for aa presisere at husarbeid er jobb, og ja, for MIN DEL er det hardt nok, om jeg ikke skal kombinere lonnet arbeid i tillegg. Dessuten onsket jeg respekt for mitt valg, noe jeg ikke har mott fra enkelte.

En annen ting: Ikke hyler jeg, og "forbanna hardt" var ikke et ord jeg brukte. Mulig enkelte er bitter her da de maa kombinere jobb,husarbeid og barn. Men saa faar det saa vaere!

Som noen har nevnt her, er det beste aa heve seg over hva andre skulle mene om ditt og datt.

Skrevet

"Samtidig synes jeg ikke du skal hyle for høyt om at du jobber så forbanna hardt når du er hjemmeværende - det er stor forskjell på å være hjemme med små unger og unger som er på skole / i barnehage. Jeg har full jobb, to unger på deltid og et hus som ser forholdsvis strøkent ut. ;) "

Nok en gang: Det var ikke for aa sammenligne meg opp i mot deg eller andre, men for aa presisere at husarbeid er jobb, og ja, for MIN DEL er det hardt nok, om jeg ikke skal kombinere lonnet arbeid i tillegg. Dessuten onsket jeg respekt for mitt valg, noe jeg ikke har mott fra enkelte.

En annen ting: Ikke hyler jeg, og "forbanna hardt" var ikke et ord jeg brukte. Mulig enkelte er bitter her da de maa kombinere jobb,husarbeid og barn. Men saa faar det saa vaere!

Som noen har nevnt her, er det beste aa heve seg over hva andre skulle mene om ditt og datt.

Det jeg reagerer på er at du kaller det "hardt arbeidende". Å være hjemme og gjøre litt husarbeid, sende et par unger avgårde på skolen osv definerer jeg ikke som hardt arbeid.

Du skriver jo sjøl at du har tid til å slappe av og kose deg, du gjør jo ikke husarbeid hver dag.

Jeg misunner deg ikke som går hjemme, bare så det er presisert - men ja, jeg skulle gjerne ha jobba litt mindre enn jeg gjør, og mer enn gjerne ha hatt noen til å ta huset for meg en gang i uka. :)

Skrevet

Jeg hadde gått helt i spinn ved tanken på å være hjemmeværende og er avhengig av å komme meg på jobb, se og snakke med folk og bruke dagen til mer enn å rusle hjemme og pusle med mitt, men hver sin lyst.

Hvis du trives med å gå hjemme og har råd til det (både nå og ikke minst pensjonsmessig) så fortsett med det. Men med mindre du har et digert hus og en enorm familie, så er vel ikke det å holde huset i orden en heldagsbeskjeftigelse?

De fleste jeg kjenner klarer å holde hus og klær rene og få glassene inn i skapet ved siden av full jobb. Du fremlegger det som du henger i stroppen fra morgen til kveld og det er _mye_ tid å bruke på husarbeid!

Mulig din venninne mener det godt og tror du ville hatt utbytte av å komme deg ut litt for å få noe mer enn huset å beskjeftige deg med?

Så er det oss som ikke kan være i jobb da pga sykdom...som MÅ gå hjemme. Jeg vil ikke det, men har ikke noe valg, dessverre. Så ikke alle _velger_ å være hjemmeværende, men jeg klarer fint å få dagen til å gå likevel:-)

Gjest husmor/kone/mor/arbeider
Skrevet

Det å ha et hjem kan være fulltidsjobb, og slipper du ut i arbeid i tillegg så er du heldig, hvis du føler det da? Det er ikke kjedelig å gå/jobbe hjemme hele tiden da?

Jeg føler meg heldig som har hus,barn,mann og en jobb å ta meg av. Vår familie innretter oss etter det. Husarbeidet blir fordelt slik at alle kan være aktive med sine interesser og jobb-skoler.

Man hører ikke så ofte om folk som frivillig blir hjemme i huset år etter år, så kanskje det er derfor din venninne har spurt deg ang jobb. Hvis du ikke føler for det så er det ok. Meld deg på et malekurs eller noe så du kommer deg ut litt blandt folk?

Gjest Lei av mas
Skrevet

Det å ha et hjem kan være fulltidsjobb, og slipper du ut i arbeid i tillegg så er du heldig, hvis du føler det da? Det er ikke kjedelig å gå/jobbe hjemme hele tiden da?

Jeg føler meg heldig som har hus,barn,mann og en jobb å ta meg av. Vår familie innretter oss etter det. Husarbeidet blir fordelt slik at alle kan være aktive med sine interesser og jobb-skoler.

Man hører ikke så ofte om folk som frivillig blir hjemme i huset år etter år, så kanskje det er derfor din venninne har spurt deg ang jobb. Hvis du ikke føler for det så er det ok. Meld deg på et malekurs eller noe så du kommer deg ut litt blandt folk?

Akkurat naa har jeg en periode der jeg er hjemme, og trives med det:) Skal fortsette utdanningen naar ting legger seg til rette for det. Har ogsaa revmatisme, saa naa gaar all energi til hjemmet... Har heller ingen som kan hjelpe til, enda...Men om ett par aar er jeg kanskje tilbake paa skolebenken, og ut i arbeidslivet:)

Tror min venninne har en sjalusi vedr. dette, for vi har en okonomi som tillater at jeg er hjemme...:( men men...Saa lenge ting fungerer godt for min familie...:)

tzatziki1365380058
Skrevet

Uansett hvor mye du jobber hjemme, vil du aldri jobbe like hardt og mye som de som både har utearbeid og i tillegg skal gjøre alt det du gjør hjemme. De kalles, treffende nok, dobbeltarbeidende!

Du har sikkert høyere nivå på hjemmestandarden enn de med jobb "utenfor", men du må ha et kjempehus dersom det tilsvarer like mye jobb som en hjemme - og en utejobb.

Skrevet

Uansett hvor mye du jobber hjemme, vil du aldri jobbe like hardt og mye som de som både har utearbeid og i tillegg skal gjøre alt det du gjør hjemme. De kalles, treffende nok, dobbeltarbeidende!

Du har sikkert høyere nivå på hjemmestandarden enn de med jobb "utenfor", men du må ha et kjempehus dersom det tilsvarer like mye jobb som en hjemme - og en utejobb.

...eventuelt så gjør hun som de gamle fruene: Polerer møblene regelmessig! ;-)

En anktikvitetshandler sa at man kunne ofte se på møblene om de hadde vært i eie hos en sådan dame;-)

Og så kan man alltids gjøre som en eldre dame jeg traff på et fly en gang, som flettet inn i samtalen: "forleden dag, da jeg tok min månedlige vindusvask, da..." ;-)

Gjest annlovinda
Skrevet

En anktikvitetshandler sa at man kunne ofte se på møblene om de hadde vært i eie hos en sådan dame;-)

Og så kan man alltids gjøre som en eldre dame jeg traff på et fly en gang, som flettet inn i samtalen: "forleden dag, da jeg tok min månedlige vindusvask, da..." ;-)

Hehe, månedlige vindusvask.

Vindusvask, den tar jeg 2-3 ganger årlig jeg. :)

Må jo synes at de er vasket også da....

Skrevet

Hehe, månedlige vindusvask.

Vindusvask, den tar jeg 2-3 ganger årlig jeg. :)

Må jo synes at de er vasket også da....

Ja, to ganger synes jeg er et must - en gang om våren og en gang etter at den verste furupollensesongen er over! :-) Alt utover det er et pluss, og dertil et sjeldent sådan;-)

Gjest miss orange
Skrevet

Så lenge du trives med det så må jo det være en dritt for alle! Mange er nok misunnelige siden de ikke har råg, og dermed MÅ jobbe utenfor huset.

Selv så er jeg så selskapssjuk at jeg ikke kunne klare å 'bare gå hjemme'. Alle mine venninner jobbet på dagtid, og igrunnen alle andre jeg kunne tenke meg å b li nærmere kjent med også. Så min løsning ble å begynne å jobbe igjen for å få litt sosialt. Ungene hadde jo heller ingen å leke med. Alle de andre barna var jo i barnehage eller hos dagmamma.

Og så hater jeg husarbeid. Dessverre. Så min løsning ble jobb kombinert med å kjøpe hjelp i huset.

Hver og en må gjøre det som passer ens personlighet og lommebok!

tzatziki1365380058
Skrevet

Hjelpes....Vi knør oss til høst og vår. Jeg tror faktisk naboen vår vasker vinduer hver måned, når jeg tenker meg om. Hun er hjemmeværende, uten barn, og samtidig et arbeidsjern. Så da kan du tenke deg sjøl... Det er plagsomt å være gjest i hennes hjem, kan komme til å legge fra meg et sandkorn, vet du :)

Hun er ei kjempehyggelig dame, altså. Og hun finner alltid gode unnskyldninger på mine vegne når noe ikke er helt "på stell". Jammen, du har jo små barn - jammen, sjokoladekaken din er jo god, jammen, krokusene dine blomstrer så nydelig. Hehe!

Skrevet

Hjelpes....Vi knør oss til høst og vår. Jeg tror faktisk naboen vår vasker vinduer hver måned, når jeg tenker meg om. Hun er hjemmeværende, uten barn, og samtidig et arbeidsjern. Så da kan du tenke deg sjøl... Det er plagsomt å være gjest i hennes hjem, kan komme til å legge fra meg et sandkorn, vet du :)

Hun er ei kjempehyggelig dame, altså. Og hun finner alltid gode unnskyldninger på mine vegne når noe ikke er helt "på stell". Jammen, du har jo små barn - jammen, sjokoladekaken din er jo god, jammen, krokusene dine blomstrer så nydelig. Hehe!

*knegg*

Er du nabo med Bree? ;-)

tzatziki1365380058
Skrevet

*knegg*

Er du nabo med Bree? ;-)

Naboen min er faktisk ikke riktig så overspent, selv om jeg skjønner hvorfor tanken "slo deg" :)

Bree er ille ute nå, forresten. Enda godt han mannen hennes og Charlotte skilte seg før han rakk å knerte henne også. Hun fikk det heldigvis mye bedre med Harry Goldenblatt!

Skrevet

Naboen min er faktisk ikke riktig så overspent, selv om jeg skjønner hvorfor tanken "slo deg" :)

Bree er ille ute nå, forresten. Enda godt han mannen hennes og Charlotte skilte seg før han rakk å knerte henne også. Hun fikk det heldigvis mye bedre med Harry Goldenblatt!

"Bree er ille ute nå, forresten."

Absolutt!

" Enda godt han mannen hennes og Charlotte skilte seg før han rakk å knerte henne også. Hun fikk det heldigvis mye bedre med Harry Goldenblatt!"

??? Her tror jeg at jeg har gått glipp av noe (mistet forrige ukes episode..)

Hennes nye mann, Orson Hodge, var gift med Alma som forvsant. Og hun dama (Caroline?) som skøt inne på varehuset er gift med han butikksjefen, men har han vært gift med Caroline OGSÅ?

Skrevet

Absolutt!

" Enda godt han mannen hennes og Charlotte skilte seg før han rakk å knerte henne også. Hun fikk det heldigvis mye bedre med Harry Goldenblatt!"

Hennes nye mann, Orson Hodge, var gift med Alma som forvsant. Og hun dama (Caroline?) som skøt inne på varehuset er gift med han butikksjefen, men har han vært gift med Caroline OGSÅ?

Nei, men han har knerta hun flyvertinna på likhuset og antakelig stått i med henne. Monique.

tzatziki1365380058
Skrevet

Absolutt!

Hehe, det var en test....

Brees mann spilles av den samme som spilte den første ektemannen til Charlotte York i "Sex og Singleliv"....Men det fulgte du altså ikke med på :)

Skrevet

Nei, men han har knerta hun flyvertinna på likhuset og antakelig stått i med henne. Monique.

Ja, jeg lurer på hva som skjedde med hun Monique! ;-) Og vi vet vel ennå ikke hva som skjedde med Alma, gjør vi vel?

Ellers må jeg si at mye har skjedd siden jeg svermet for Special Agent Dale Cooper...;-)

Og så navnet "Hodge", da! :-( Minner om Madge, som vel må være reinkarnasjonen på en gammel hurpe;-)

Bree van der Kamp var et stilig navn, Mrs Hodge hadde passet bedre på hun gamle dama som kjefta på tvillingene..;-)

Skrevet

Hehe, det var en test....

Brees mann spilles av den samme som spilte den første ektemannen til Charlotte York i "Sex og Singleliv"....Men det fulgte du altså ikke med på :)

LOL!

Dakar Kyle! Fra å starte karrieren som ung gutt i Blue Velvet, via den kuule Dale Cooper, og så husker vi han nå som enten den impotente mammadalten som Charlotte giftet seg med, _eller_ som en potensiell seriemorder med rengjøringsfobi og det grusomme etternavnet Hodge....;-)

tzatziki1365380058
Skrevet

LOL!

Dakar Kyle! Fra å starte karrieren som ung gutt i Blue Velvet, via den kuule Dale Cooper, og så husker vi han nå som enten den impotente mammadalten som Charlotte giftet seg med, _eller_ som en potensiell seriemorder med rengjøringsfobi og det grusomme etternavnet Hodge....;-)

Så ille kan det gå i verden :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...