Gjest sadda Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Hadde et kraftig overtråkk på ankelen for 3 uker siden. Det var skikkelig vondt. Var hos legen, han sa det var en skikkelig overtråkk, ingen brudd. Foten var nesten mørkeblå dagen etter, og ei stund fremover. Imidlertid har jeg på nytt tråkket over et par ganger, og foten virker ustabil, og jeg får på nytt vondt. Bør jeg gå til lege igjen? Kan fysioterapi virke? Hva kan jeg selv gjør for å stabilisere dette, og ikke tråkke over igjen? Overtråkket kom ikke av trening, da jeg ikke driver noen former for sport. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Du kan trene på balansebrett noen ganger i uka eller daglig, for å styrke ankelen. 0 Siter
Piraye Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 1. Være mest mulig i ro med ankelen i ca 1 uke 2. Tape ankelen ved ekstra belastning og fare for overtråkk ei stund fremover(evt kjøpe støttesokk på apoteket). 3. Trene opp musklene rundt ankelen(etter den uken i ro). http://sportsskader.no/index.php?mod=plink&id=1171 4. Være flink å ise ned den første tiden etter bruk av beinet. 0 Siter
Gjest lillee_my88 Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Du kan trene på balansebrett noen ganger i uka eller daglig, for å styrke ankelen. jeg tråkket kraftig over da jeg løp på grus engang (utetime i gymmen..genialt å ha grusbane..) og foten ble mer hoven for hver dag (ble ikke møtt med så mye forståelse hjemme "du har sikkert slått den godt bare,trenger ikke lege) så til slutt gikk vi, 3 dager etterpå, da var den dobbelt så stort som dagen jeg slo den. Fikk på en veldig stram bandasje (som gjorde vondt som faen å ta på, men den strammet rundt nervene slik at jeg ikke kjente berøring av foten etterpå, deilig å kunne gå uten smerter). Og jeg fikk beskjed at om foten ikke var bedre innen 4 uker tror jeg det var... at smertene gradvis gikk bort, at jeg merket forandring, så kunne jeg ha røket en sen inne i ankelen. Og hvis jeg ikke hadde gjort dette, kunne nye overtråkk det neste halve året gjøre at den røk på flekken, pga da var bare senene strukket. Skaff deg en bandasje og stram rundt foten, så kan du heller ikke vrikke foten under deg mer, den blir stiv å gå med ja, men da lsipper du smerter og redsel for å gjøre det igjen. Om du ikke merker forandring i det hele tatt, så oppsøk legen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.