Gå til innhold

spiseforstyrrelse og normalvekt

Anbefalte innlegg

Gjest melmøll
Skrevet

Det er faktisk mulig. Siden det er så mange diskusjoner nå om undervekt/overvekt, viljestyrke og selvdisiplin. Jeg vil bare få frem at det er andre som sliter også uten at det synes. Men holder man seg normalvektig, så slipper man iallefall alle slike ekle fordommer. At andre mener at de har rett til å kritisere det de ser, og tillegge andre masse negative egenskaper uten å egentlig kjenne til personen inni kroppen.

Skrevet

Folk finner feil ved normalvektige også :o)

Har du ikke hørt denne "Hun føler seg jo såå perfekt hun vet du"..._Hun trenger ikke å føle seg perfekt, men den som sier det, ser ofte på "henne" som perfekt.

De finner alltid feil, aldri begrensninger.....tykk nese, lange ører. Leif Juster kne, mormor kjole, bestefar øyenbryn, rar latter, feil farge på leppe stift osv....ja, det er helt utrolig...Dette gjelder alle størrelser og personligheter...

Hvem er perfekt egentlig....og hvorfor skal vi henge oss opp i dette.....vi får nok heller bruke litt tid på : Hva kan jeg gjøre for å få det bedre. Jo bedre jeg har det, jo bedre får de rundt meg det!!!!

Gjest melmøll
Skrevet

Har du ikke hørt denne "Hun føler seg jo såå perfekt hun vet du"..._Hun trenger ikke å føle seg perfekt, men den som sier det, ser ofte på "henne" som perfekt.

De finner alltid feil, aldri begrensninger.....tykk nese, lange ører. Leif Juster kne, mormor kjole, bestefar øyenbryn, rar latter, feil farge på leppe stift osv....ja, det er helt utrolig...Dette gjelder alle størrelser og personligheter...

Hvem er perfekt egentlig....og hvorfor skal vi henge oss opp i dette.....vi får nok heller bruke litt tid på : Hva kan jeg gjøre for å få det bedre. Jo bedre jeg har det, jo bedre får de rundt meg det!!!!

Ja, er det rart jeg sliter med sosial angst sier jeg bare. Alle har så mange meninger om hvordan andre bør være og hvordan andre bør se ut og oppføre seg osv. Er det rart man frykter å bli vurdert negativt?

Gjest lillee_my88
Skrevet

de er perfekte de som faktisk godtar seg selv og kan godta andre den de er.

Jeg blir utrolig forbannet på folk som alltid mener noe om hvordan alle andre skal se ut og være, når de faktisk ikke er noe bedre selv. F eks klager på noe andre gjør så gjør de noen veldig likt selv.. Syns veldig mange bør gå i seg selv der og se om de faktisk klarer å godta andre med sine "feil", på samme måte som de godtar sine egne "feil".

Og er selv blandt dem det ikke har "sett ut som" har vært syk, men gikk flere døgn uten mat en periode.. ingen la spesielt merke til det, trodde bare jeg var begynt å trene (var lubben), så ingen tok det alvorlig, bortsett fra nære venner som var med meg hele dagen og så at jeg faktisk ikke spiste noe..

Samfunnet idag er altfor opptatt av at ting skal være perfekt! har bare lyst å slenge ei bøtte søle utover noen folk og hjemmet deres... bare for å vise dem at de ikke dør av å ha litt uorden.. om noen skjønner poenget mitt?

Skrevet

Ja, er det rart jeg sliter med sosial angst sier jeg bare. Alle har så mange meninger om hvordan andre bør være og hvordan andre bør se ut og oppføre seg osv. Er det rart man frykter å bli vurdert negativt?

En må bare lære seg og overse det....De som finner feil, gjør det kun for å prøve å fremheve seg selv, uten godt resultat...

Skrevet

de er perfekte de som faktisk godtar seg selv og kan godta andre den de er.

Jeg blir utrolig forbannet på folk som alltid mener noe om hvordan alle andre skal se ut og være, når de faktisk ikke er noe bedre selv. F eks klager på noe andre gjør så gjør de noen veldig likt selv.. Syns veldig mange bør gå i seg selv der og se om de faktisk klarer å godta andre med sine "feil", på samme måte som de godtar sine egne "feil".

Og er selv blandt dem det ikke har "sett ut som" har vært syk, men gikk flere døgn uten mat en periode.. ingen la spesielt merke til det, trodde bare jeg var begynt å trene (var lubben), så ingen tok det alvorlig, bortsett fra nære venner som var med meg hele dagen og så at jeg faktisk ikke spiste noe..

Samfunnet idag er altfor opptatt av at ting skal være perfekt! har bare lyst å slenge ei bøtte søle utover noen folk og hjemmet deres... bare for å vise dem at de ikke dør av å ha litt uorden.. om noen skjønner poenget mitt?

Kjempe bra skrevet :o)

Bare hold bøtta vekk fra meg og mitt "Jeg er jo perfekt" ;O)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...