Gjest Syk mor Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Hei! Etter mange runder med helsevesenet, som ikke gir min syke mor god nok behandling, spør jeg deg. Kort fortalt: Min mor svimte av i januar, og ble sent på sykehus med høy feber og blodforgiftning. Da hun ankom sykehuset falt hun i tillegg på badet (hadde ikke tilsyn), og forslo hofta si. Hun fikk antibiotikabehandling for blodforgiftningen (ca i 4 uker), og ble på slutten av behandlingsperioden sendt fra Tynset til Sykehuset i Hamar, der hun lå i en uke uten at annet skjedde enn at hun ble tatt en prøve av (biopsi). Så ble hun sendt hjem til Tynset igjen, uten særlig informasjon. Nå ble hun sendt til Hamar igjen ( i går) for videre utredning/prøver. Hele tiden har hun hatt veldig sterke smerter i hofta uten at noen har tatt denne på alvor. Hun har ikke fått en seriøs undersøkelse av hofta, og min gamle far måtte sette himmel og jord i bevegelse for et par uker siden , for at hun skulle få smertestillende, noe som gjorde hofta mindre smertefull. Hun er nå i generelt dårlig almenntilstand, orker lite mat, har hatt diare noen dager, og fikk intravenøst i nett. Til meg sa hun i går at hofta fortsatt var vond, men det virker som ingen fortsatt vil se på den. Helsevesenet klarer ikke å se på hele mennesket, kune en kroppsdel om gangen, og det er forferdelig at gamle mennesker blir sendt som pakkepost mellom avdelinger og sykehus, uten at noen vil ta ansvar. Har du noen forslag til hva som bør gjøres? Det er jo fritt sykehusvalg idag, er det noe sykehus du kunne Anbefale?Ev. hva slags type behandling? Jeg mener at hofta er noe som må gjøres som akuttbehandling. Hva mener du? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273052-min-mor-er-syk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Først og fremst er det leit å høre at dere føler dere dårlig behandlet. Sett fra pasientens side så er det som regel ønskelig å ha et sykehus og noen få personer å forholde seg til. Dessuten å vite hvem som har ansvaret for hver enkelt (en lege og en sykepleier). Virkeligheten ser dessverre ofte annerledes ut og Sykehuset Innlandet HF er vel et eksempel der helsebyråkratene har stokket om på avdelinger i flere byer for å oppnå en rasjonaliseringsgevinst. Jeg må også gi deg rett i at sykehusavdelinger, det være seg medisinsk eller kirurgisk avdeling, oftest har hovedfokus på et smalere spekter av medisinske problemer. For å svare konkret på ditt spørsmål om hofta så har gamle kvinner ofte lite kalk i skjelettet og det bør som hovedregel tas røntgenbilde etter fall når det resulterer i smerter. Fastlegen kan også ordinere røntgen av bekken og hofter og hvis dette ikke viser brudd bør hun sjekkes grundig for en bløtdelsskade, f.eks. avrivning av muskel eller liknende. Dette kan foregå ved undersøkelse hos fysioterapeut for eksempel. En vanlig støtskade skal normalt hele seg selv i løpet av to uker, så hun bør absolutt undersøkes videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273052-min-mor-er-syk/#findComment-2209659 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.