Gå til innhold

Hva kaster du ut av bilen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jadda, vi har hatt vår rydding her og også ryddet langs E18. Det er helt utrolig hva man finner. En mann var sjokkert over å finne en brukt kondom, jeg fant ei remse ubrukte ;) Men det rareste jeg fant var vel ei kjevle. Hva i huleste har den i en bil å gjøre liksom?? Og en klappstol. Og selvfølgelig mye gatekjøkkenavfall.

Så kom an, hva kaster du ut av bilen? Jeg kaster epleskrotter ;)

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

27

• mrxx

7

• fresja

3

• Solsikkefrø

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Tacomix
Skrevet

Så flink som Tacomix er, så kaster jeg det jeg har å kaste i en søpplekasse når vi stopper for en rast.

Aldri noe ut av ett vindu. Nei, bruk søpplekassa folkens!!!

Skrevet

Kaster vel omtrent aldri noe ut bilvinduet. Det som ligger i veikantene her, er vel stort sett kastet av fotgjengere, f.eks. store skoleelever!

Skrevet

Så flink som Tacomix er, så kaster jeg det jeg har å kaste i en søpplekasse når vi stopper for en rast.

Aldri noe ut av ett vindu. Nei, bruk søpplekassa folkens!!!

Flink du :) Jeg kaster ikke søppel ut av bilen (bortsett fra eple som råtner), men det blir liggende gjerne flere dager i bilen, og det er kjipt!! Jeg er treg sånn ja.

Skrevet

Kaster vel omtrent aldri noe ut bilvinduet. Det som ligger i veikantene her, er vel stort sett kastet av fotgjengere, f.eks. store skoleelever!

De fotgjengerene kunne hatt godt av å være med på dugnad...Skulle tro de mente det forsvant av seg selv. På dette punktet har jeg vært bastant på at ungene ikke skal kaste søppel. De har vært med på dugnad fra de kunne gå :) Min eldste (da har var fire år) begynte å plukke opp søppel i byen (etter andre), da måtte jeg stoppe han....

Gjest Tacomix
Skrevet

Flink du :) Jeg kaster ikke søppel ut av bilen (bortsett fra eple som råtner), men det blir liggende gjerne flere dager i bilen, og det er kjipt!! Jeg er treg sånn ja.

Akkurat det du kaster er jo sånn sett greit siden det blir til jord etterhvert. Men for det, bruk søpplekassen:)

Til det du skrev i ditt innlegg. Ja, det er mye rart folk kaster ut av et vindu. Men en kjevle som du skrev, hvordan går det ann? Trodde den kun skulle ligge i en kjøkkensukuff, men der lærte jeg noe nytt i dag også:)

Mista nikket
Skrevet

Til gubbens store fortvilelse kaster jeg ingenting ut av bilen. Det flyter av papir og søppel.

Skrevet

Akkurat det du kaster er jo sånn sett greit siden det blir til jord etterhvert. Men for det, bruk søpplekassen:)

Til det du skrev i ditt innlegg. Ja, det er mye rart folk kaster ut av et vindu. Men en kjevle som du skrev, hvordan går det ann? Trodde den kun skulle ligge i en kjøkkensukuff, men der lærte jeg noe nytt i dag også:)

Ja da masa!!! hehe skal skjerpe meg. Men det skjer kanskje to ganger i året :)

Skrevet

Til gubbens store fortvilelse kaster jeg ingenting ut av bilen. Det flyter av papir og søppel.

Ja det kan fort gå litt tid før man ordner inni bilen.....

Gjest Tacomix
Skrevet

Ja da masa!!! hehe skal skjerpe meg. Men det skjer kanskje to ganger i året :)

Hehe, må mase litt på deg vet du:) Men to ganger er jo mer enn ingen ting, men ikke nok for det;)

Skrevet

kaster bare tyggis eller no papir, eller epleskrotter..

Skrevet

Epleskrotter og fruktsteiner går gjerne ut av bilruta hvis vi er på langtur.

Men ikke noe særlig mer enn det, tror jeg.

Skrevet

De fotgjengerene kunne hatt godt av å være med på dugnad...Skulle tro de mente det forsvant av seg selv. På dette punktet har jeg vært bastant på at ungene ikke skal kaste søppel. De har vært med på dugnad fra de kunne gå :) Min eldste (da har var fire år) begynte å plukke opp søppel i byen (etter andre), da måtte jeg stoppe han....

Jeg ser stadig at elever på en yrkesskole kaster papir og annet når de går langs veien. Har faktisk prøv å få dem til å plukke opp etter seg også, men det er som å skvette vann på gåsa. Nå snakker jeg bare til de ungdommene som sitter utenfor min arbeidsplass (der står et par benker, der vi kan tilbringe lunsjen på fine dager) og roter.

Skoleelevene burde rydde hvert år, så lærte de kanskje litt. Jeg så faktisk de plukket søppel et år, men som regel er det diverse lag/foreninger av halvgamle mennesker som plukker boss.

Skrevet

kaster bare tyggis eller no papir, eller epleskrotter..

Øhøm.... ;) Papir må plukkes opp igjen....

Skrevet

Epleskrotter og fruktsteiner går gjerne ut av bilruta hvis vi er på langtur.

Men ikke noe særlig mer enn det, tror jeg.

Flink pige :)

Solsikkefrø
Skrevet

Jeg og samboeren kasta fra oss (satte fra oss) en mini foodprocessor. En uke senere stod den der fremdeles, like standhaftig og full av vann, midt ute på den store parkeringsplassen.

Skrevet

En klappstol kan jo ha falt av et dårlig sikret flyttelass! ;-) Og kanskje kjevla også.

Jeg har i min tid kastet enkelte epleskrotter ut, men selvsgat bare langs landeveien, og det er heller ikke fritt for at noen tyggiser har funnet samme vei.

Men vi har kjøpt en liten søppelbøtte som vi har i bilen, og det er utrolig greit, både med tanke på at man ikke trenger å kaste npe ut OG at man samler opp det som man likevel ikke ville ha kastet ut (som f eks ispapir).

Nå kastes intet ut av bilen, ei heller mynter! :-) (Har Autopass! *S*)

Skrevet

Jeg og samboeren kasta fra oss (satte fra oss) en mini foodprocessor. En uke senere stod den der fremdeles, like standhaftig og full av vann, midt ute på den store parkeringsplassen.

På en stor parkeringsplass??? Jøss :)

Solsikkefrø
Skrevet

På en stor parkeringsplass??? Jøss :)

Heh... ja.. snodig.. ingen hadde velta den engang. Vi tok bilder og lo av den før vi kjørte videre igjen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...