Gå til innhold

Anbefalte innlegg

rosi1365379983

Kjære Dr. Bruseth

Jeg har nylig abortert for 4. gang på vel ett år (en spontanabort og tre missed abortion). Både minn mann og jeg har vært gjennom en omfattende utredningsrunde, uten at legene finner noe "galt" med noen av oss. Tvert om mener de at alt skulle ligge til rette for at jeg skal kunne gjennomføre et svangerskap, noe som altså viser seg å være svært vanskelig ...

Akkurat nå er jeg veldig trist og lei meg, for vi ønsker jo så sterkt at dette skal gå bra, men vi vet bare ikke hvordan ...

Jeg lurer nå på om det kan finnes noen form for alternativ behandling (fotsoneterapi, akupunktur, naturmedisin e.l.) som du mener kan være verdt å prøve for oss. Jeg har aldri prøvd noe slikt tidligere, men er likevel åpen for denne type behandling.

(For ordens skyld: Jeg er 30 år, blir gravid ved første forsøk, og vi lever begge svært sunt.)

Takknemlig for tilbakemelding.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27359-spontanaborter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære rosi,

Mange par har oppsøkt alternative behandlere med lignende spørsmål og dessverre finnes det ikke forskning som viser om den ene metoden er bedre enn den andre. Utfra min egen erfaring kan en kombinasjon av omega 3 fettsyrer (3 gram daglig) og Albyl E 75 mg være nyttig for å sørge for en god gjennomblødning av morkaken og ernæring til fosteret. Du bør også ta vitamin E 100 mg/dg og folsyre 400 mikrogram daglig. Ved siden av dette er fotsoneterapi en behandlings- metode som synes å virke bra. Jeg har hatt flere pasienter som har fulgt dette opplegget med hell og en av disse hadde hatt 8 aborter før hun fikk sitt første barn!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27359-spontanaborter/#findComment-111973
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...