Lillemus Skrevet 20. april 2007 Skrevet 20. april 2007 Hm, ja, hva heter den effekten? Placebo, eller noe slikt. Uansett, hvordan steriliserer man en mann? Man snitter opp på undersiden av pungen, sædlederne klippes over (om de i tillegg brennes i endene slik kvinnens eggledere gjør er jeg ikke sikker på) og så syes det sammen igjen med noen få sting. Tror jeg i alle fall. Det gjøre i lokalbedøvelse og man sendes hjem igjen etter noen timer. 0 Siter
Gjest kantaraman Skrevet 20. april 2007 Skrevet 20. april 2007 Man snitter opp på undersiden av pungen, sædlederne klippes over (om de i tillegg brennes i endene slik kvinnens eggledere gjør er jeg ikke sikker på) og så syes det sammen igjen med noen få sting. Tror jeg i alle fall. Det gjøre i lokalbedøvelse og man sendes hjem igjen etter noen timer. Ser ikke helt poenget. Har det innvirkning på katters sexlyst har det det sikkert på meg også. Nei, ser ingen grunn til å sterilisere meg. Koster vel penger også, som alt annet. 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. april 2007 Skrevet 20. april 2007 Ser ikke helt poenget. Har det innvirkning på katters sexlyst har det det sikkert på meg også. Nei, ser ingen grunn til å sterilisere meg. Koster vel penger også, som alt annet. Lett for deg å si. Det er stort sett vi kvinner som må proppe oss med hormonell og tildels farlig prevensjon fordi dere menn nekter å bruke kondom... Jada, vi er ikke så glade i kondomen vi heller, skal innrømme det. Men det å sterilisere meg er det lureste jeg noen gang har gjort for sexlivet mitt i alle fall! ) 0 Siter
Gjest kantaraman Skrevet 20. april 2007 Skrevet 20. april 2007 Lett for deg å si. Det er stort sett vi kvinner som må proppe oss med hormonell og tildels farlig prevensjon fordi dere menn nekter å bruke kondom... Jada, vi er ikke så glade i kondomen vi heller, skal innrømme det. Men det å sterilisere meg er det lureste jeg noen gang har gjort for sexlivet mitt i alle fall! ) Ja, men kjipt hvis man senere vil ha barn. Så vidt jeg vet er det ikke mulig å gjøre motsatt operasjon. Ikke alle menn nekter å bruke kondom, mange er flinke, deriblant jeg. Og det er bare å si nei dersom ONS-typen deres er så uansvarlig at han vil presse dere til sex uten sædburka. 0 Siter
Gjest kantaraman Skrevet 20. april 2007 Skrevet 20. april 2007 Glemte å nevne du siste du kommenterte; at hun ikke var noe å spare på hvis hun gikk ifra deg etter at du evnt fortalte at du ikke ønsket barn. Jeg synes det viser hvor egoistisk du tenker. "Hvis hun ikke vil ha BARE meg, så er hun ikke noe å ha". Det å ønske seg barn i løpet av livet, er fortsatt mer vanlig enn å ikke ønske seg barn. Ar hun da ser for seg at hun skal få barn en eller annen gang er derfor høyst sannsynlig. Og av den grunn er hun da ikke noe å samle på? Fordi du ikke ønsker det samme....? Hun må med andre ord gi etter for dine behov hvis hun skal være sammen med deg. Er ikke det egoistisk så vet ikke jeg. Jo, det er egoistisk. Hva så? Jeg er et menneske. Poenget er at en kvinne som ikke vil være sammen med meg pga at jeg ikke ønsker barn, ikke er noe å ta vare på for meg. Hvis hun ønsker barn mer enn noe annet, er jo det greit. Men da får hun alliere seg med en annen pikk, for å si det slik. 0 Siter
Gjest kantaraman Skrevet 20. april 2007 Skrevet 20. april 2007 Og hva er forskjellen på å ha et adoptivbarn og å ha et eget biologisk barn?! Du sier du ikke vil ha barn, men at du kanskje kan adoptere om kvinnen insisterer på å få barn - er du redd for svangerskap og fødsel?! Vil helst slippe spedbarnsstadiet, hvor ungene krever all din tid og oppmerksomhet. Adopterer man, si en 3-åring, klarer de å spise selv, gå selv, snakke selv, ja de er i det hele tatt mer selvstendige. Så adopsjon høres i og for seg greit ut, selv om man må gi opp en del frihet. Dessuten gjør man noe for verden, man tar vare på et barn som trenger det, framfor å stappe enda et nytt barn inn i en overfylt verden. 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. april 2007 Skrevet 20. april 2007 Ja, men kjipt hvis man senere vil ha barn. Så vidt jeg vet er det ikke mulig å gjøre motsatt operasjon. Ikke alle menn nekter å bruke kondom, mange er flinke, deriblant jeg. Og det er bare å si nei dersom ONS-typen deres er så uansvarlig at han vil presse dere til sex uten sædburka. Det er sant, det er derfor det er aldersgrense på sterilisering med mindre det er særskilte grunner for en sterilisering. Selv bør jeg ikke få flere barn av fysiske grunner og valgte derfor sterilisering. 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 20. april 2007 Skrevet 20. april 2007 Ser ikke helt poenget. Har det innvirkning på katters sexlyst har det det sikkert på meg også. Nei, ser ingen grunn til å sterilisere meg. Koster vel penger også, som alt annet. Min mann steriliserte seg, og dette har vært helt uproblematisk på alle måter. 0 Siter
smekka Skrevet 20. april 2007 Skrevet 20. april 2007 Jo, det er egoistisk. Hva så? Jeg er et menneske. Poenget er at en kvinne som ikke vil være sammen med meg pga at jeg ikke ønsker barn, ikke er noe å ta vare på for meg. Hvis hun ønsker barn mer enn noe annet, er jo det greit. Men da får hun alliere seg med en annen pikk, for å si det slik. For med den tankegangen er jo du mye å ta vare på for å si det sånn... 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. april 2007 Skrevet 20. april 2007 Hvis man ikke vil ha barn, så vil man ikke ha barn...sånn er det, og det er et valg som hver enkelt person har. Jeg respekterer dette fordi det KAN gå ut over et barn hvis du har motvilje mot det/tanken på å ha barn. Men, så KAN det hende at når du treffer kvinnen i ditt liv, at du endrer mening, og ønsker å få barn sammen med henne likevel. Man skal aldri si aldri, men jeg synes også det er viktig at du luftet dine synspunkter når et forhold begynner å bli seriøst (men trenger ikke å informere om dette med én gang synes jeg). Jeg har ett barn, og all skriking, bæsjebleier og konflikter jeg har hatt med henne er helt OK, men jeg grøsser inni meg og kan irritere meg temmelig over "andres barn", og har bestandig hatet ungeskriking og møkkete bleier (bortsett fra hos min datter) - så det jeg vil fram til er at du uansett reagerer annerledes på egne barn... "Jeg har ett barn, og all skriking, bæsjebleier og konflikter jeg har hatt med henne er helt OK, men jeg grøsser inni meg og kan irritere meg temmelig over "andres barn"" *hehe* Sånn har jeg det også. Jeg har aldri vært av den typen som har elsket alle mennesker som er lavere enn 120 cm. Mine egne kan jeg være kjempetålmodige med og takler det meste med dem, men jeg kan få fnatt av andres unger. ;o) 0 Siter
Gjest kantaraman Skrevet 20. april 2007 Skrevet 20. april 2007 For med den tankegangen er jo du mye å ta vare på for å si det sånn... Ikke for dama mi, hvis hun ønsker barn mer enn mann. Jeg er selvsagt så oppegående at jeg forstår at jeg ikke er noe å ta vare på for de fleste damer, akkurat som de fleste damer ikke er noe å ta vare på for meg. Damer som kun ser på menn som en sædbank og et dyr som kan gi dem barn, kommer lavest på rangstigen. 0 Siter
Gjest kantaraman Skrevet 20. april 2007 Skrevet 20. april 2007 Min mann steriliserte seg, og dette har vært helt uproblematisk på alle måter. Ja, men ikke dermed sagt at det ville vært uproblematisk for meg. Hvorfor steriliserte han seg? Fordi han ikke ville ta sjansen på å gjøre deg gravid? 0 Siter
Gjest kantaraman Skrevet 20. april 2007 Skrevet 20. april 2007 Det er sant, det er derfor det er aldersgrense på sterilisering med mindre det er særskilte grunner for en sterilisering. Selv bør jeg ikke få flere barn av fysiske grunner og valgte derfor sterilisering. Hva er aldersgrense? 0 Siter
morsan Skrevet 20. april 2007 Skrevet 20. april 2007 Ser ikke helt poenget. Har det innvirkning på katters sexlyst har det det sikkert på meg også. Nei, ser ingen grunn til å sterilisere meg. Koster vel penger også, som alt annet. Men katter gjelles jo - det er mer å sammenligne med evnukker enn å bli sterilisert! 0 Siter
Gjest kantaraman Skrevet 20. april 2007 Skrevet 20. april 2007 Men katter gjelles jo - det er mer å sammenligne med evnukker enn å bli sterilisert! Jeg tenkte kanskje menn også ble gjellet. 0 Siter
morsan Skrevet 20. april 2007 Skrevet 20. april 2007 Jeg tenkte kanskje menn også ble gjellet. Nei, da kan de jo ikke ha sex! Ballene beholdes, man bare kutter over "strengene". 0 Siter
Gjest kantaraman Skrevet 20. april 2007 Skrevet 20. april 2007 Nei, da kan de jo ikke ha sex! Ballene beholdes, man bare kutter over "strengene". Men da kan man ikke få utløsning! 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. april 2007 Skrevet 20. april 2007 Hva er aldersgrense? Er ikke sikker, 25 eller 30 år tror jeg. 0 Siter
Gjest kantaraman Skrevet 20. april 2007 Skrevet 20. april 2007 Er ikke sikker, 25 eller 30 år tror jeg. Såpass. Så man bestemmer ikke over seg selv når man er 20 likevel? Men sikkert en fornuftig grense. Det er mange aldersgrenser og andre grenser som er langt mindre fornuftige. 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 20. april 2007 Skrevet 20. april 2007 Ja, men ikke dermed sagt at det ville vært uproblematisk for meg. Hvorfor steriliserte han seg? Fordi han ikke ville ta sjansen på å gjøre deg gravid? Han fant dette best-etter vi hadde fått de barna vi ønsket. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.