Gå til innhold

Hvor får jeg tak i maske (skal pusse opp)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid, elsker å pusse opp og male - og har derfor tenkt å anskaffe meg en maske. Men hvor får jeg tak i en? Apotek? Malebutikk? Noen som vet? :)

Fortsetter under...

Skrevet

Du får hvertfall noe på apoteket (sånn doktor-maske, slik at du kan gjøre litt kirurgi på si).

Skrevet

For eksempel på Mekk, eller andre forretninger som fører bilakkeringsprodukter. Da får du deg ei maske med skikkelig partikkelfilter.

Skrevet

Husk nå på at maling avgir gasser også som går gjennom disse hvite partikkel maskene. Da må du ha en gassmaske for å unngå de. Og det aner jeg ikke hvor du finner, spør på malingsbutikken. Spør også om gassene fra malingen du kjøper er farlig for gravide, de skal ha data-ark på alle kjemikalier som du kan lese gjennom.

fargeklatten
Skrevet

Du får maske som stopper gasser hos en godt utrustet malerforretning. Dessuten finnes det nå mange nye malinger som er bedre for omgivelsene og miljøet slik at du ikke går rundt i gasser etterat du har malt også.

Gjest en som stopper løsemidler
Skrevet

Husk at det er en gassmaske og ikke en støvmaske du skal ha. Sånn liten i hvitt papir stopper bare støv, du må ha en med filter som tar løsemidler (ser ut som gassmaske fra krigen, nesten). Kjøpes i alle store malingbutikker.

Annonse

Skrevet

Husk at det er en gassmaske og ikke en støvmaske du skal ha. Sånn liten i hvitt papir stopper bare støv, du må ha en med filter som tar løsemidler (ser ut som gassmaske fra krigen, nesten). Kjøpes i alle store malingbutikker.

En sånn gassmaske brukte jeg da jeg var gravid og malte huset. Litt tung å puste i, men det blir en vane etterhvert. Fikk mange rare blikk fra folk, men heller det enn å være redd for å skade fosteret.

Skrevet

Takk for svar! Har fått kjøpt en slik en, som har filter som renser luften jeg puster inn. Den er helt trygg og jeg fikk den på Fargerike. Var nokså dyr , 400 kr, men verdt det! Takk for alle svar her, jenter! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...