Hope Skrevet 22. april 2007 Skrevet 22. april 2007 Er gravid, elsker å pusse opp og male - og har derfor tenkt å anskaffe meg en maske. Men hvor får jeg tak i en? Apotek? Malebutikk? Noen som vet? 0 Siter
Zombiebob Skrevet 22. april 2007 Skrevet 22. april 2007 Du får hvertfall noe på apoteket (sånn doktor-maske, slik at du kan gjøre litt kirurgi på si). 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 22. april 2007 Skrevet 22. april 2007 For eksempel på Mekk, eller andre forretninger som fører bilakkeringsprodukter. Da får du deg ei maske med skikkelig partikkelfilter. 0 Siter
lonelyP Skrevet 22. april 2007 Skrevet 22. april 2007 Husk nå på at maling avgir gasser også som går gjennom disse hvite partikkel maskene. Da må du ha en gassmaske for å unngå de. Og det aner jeg ikke hvor du finner, spør på malingsbutikken. Spør også om gassene fra malingen du kjøper er farlig for gravide, de skal ha data-ark på alle kjemikalier som du kan lese gjennom. 0 Siter
fargeklatten Skrevet 23. april 2007 Skrevet 23. april 2007 Du får maske som stopper gasser hos en godt utrustet malerforretning. Dessuten finnes det nå mange nye malinger som er bedre for omgivelsene og miljøet slik at du ikke går rundt i gasser etterat du har malt også. 0 Siter
Gjest en som stopper løsemidler Skrevet 23. april 2007 Skrevet 23. april 2007 Husk at det er en gassmaske og ikke en støvmaske du skal ha. Sånn liten i hvitt papir stopper bare støv, du må ha en med filter som tar løsemidler (ser ut som gassmaske fra krigen, nesten). Kjøpes i alle store malingbutikker. 0 Siter
pastell Skrevet 23. april 2007 Skrevet 23. april 2007 Husk at det er en gassmaske og ikke en støvmaske du skal ha. Sånn liten i hvitt papir stopper bare støv, du må ha en med filter som tar løsemidler (ser ut som gassmaske fra krigen, nesten). Kjøpes i alle store malingbutikker. En sånn gassmaske brukte jeg da jeg var gravid og malte huset. Litt tung å puste i, men det blir en vane etterhvert. Fikk mange rare blikk fra folk, men heller det enn å være redd for å skade fosteret. 0 Siter
Hope Skrevet 25. april 2007 Forfatter Skrevet 25. april 2007 Husk at det er en gassmaske og ikke en støvmaske du skal ha. Sånn liten i hvitt papir stopper bare støv, du må ha en med filter som tar løsemidler (ser ut som gassmaske fra krigen, nesten). Kjøpes i alle store malingbutikker. Takk for svar! Har fått kjøpt en slik en, som har filter som renser luften jeg puster inn. Den er helt trygg og jeg fikk den på Fargerike. Var nokså dyr , 400 kr, men verdt det! Takk for alle svar her, jenter! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.