Gå til innhold

Hodepine over lang tid

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret nå ja
Skrevet

Har vært plaget med hodepine en ganske lang periode nå. Bare så det er sagt, så skal jeg til legen om 1 1/2 uke.

Var også for ca 3 år siden plaget med hodepine i lang tid. Fikk beskjed om at det var spenningshodepine.

Nå har jeg da hodepine igjen, har hatt det siden før påske. Men den siste uken synes jeg det har vært værre. I tillegg har jeg dottfølelse i ørene, og av og til ørlite vondt i det ene øret.

Hodepinen sitter for det meste i panna, og rundt øynene. Men av og til setter den seg på toppen av hodet, eller på siden helt øverst.

Kjenner jo at jeg er stiv i nakke og skuldre, og prøver å ta noen nakkeøvelser for å myke opp det.

Av og til, når jeg snur hodet veldig langt til høyre, f.eks når jeg kjører bil og skal bytte felt, får en slik merkelig følelset i hodet, kanskje ikke akkurat numment, men litt sånn følelse, rett over venstre øre. Kan det også komme av muskler tro, eller er det noe langt alvorligere. Kjenner det strammer godt i nakken når jeg strekker og bøyer på hodet.

I tillegg har jeg av og til en litt nummen følelse et sted på framsiden av leggen. Kan det også komme av hodepinen? Eller er det bare noe som tilfeldig er der nå?

Som dere sikkert skjønner er jeg nok ganske redd det skal være noe alvorlig. Tenker da i retning svulst, blodpropp og slike alvorlige ting.

Jeg bestilte legetime rett før helga, og da nevnte jeg egentlig bare at det var pga hodepine. Nevte ikke noe om følelsen over øret når jeg snur kraftig på hodet, heller ikke at jeg har litt nummenhetsfølelse på en 'flekk' foran på leggen.

Kan noen berolige meg litt, er så bekymret at jeg er helt kvalm her jeg sitter. Og synes det er lenge å vente 1 1/2 uke på legetime. Pleier å være så enkelt å få legetime raskt hos meg.

Skrevet

Siden du likevel skal til lege, tar jeg sjansen på å berolige deg!

:)

Det du beskriver, har jeg ofte, også litt vondt i øret, og dott av og til. Hos meg er det stramme skuldre, stram nakke og stramhet i alle musklene under hodehuden og bak øynene. Typisk spenningshodepine.

Den numne flekken på leggen vet jeg ikke hva er, men jeg er i blant litt nummen i huden på beina sjøl, det kommer av stramme muskler i setet og korsryggen, noe som gir meg isjiassmerter. Så egentlig samme greia som med hodet: stram og spent.

Fint at du går til lege, men jeg tror ikke du behøver å vente deg dårlige nyheter.

Skrevet

Jeg har gått til mang en ulik behandling på grunn av forskjellige typer hodepine, og i ditt tilfelle har jeg en god magefølelse på at en kiropraktor kan hjelpe deg. Og jeg bruker å ha rimelig god følelse for disse tingene. Det er nok ikke stort en lege kan hjelpe deg med, og det er ganske så sikkert ikke noe alvorlig som du trenger å bekymre deg over. Hvis du ikke har vært til kiropraktor før, ville jeg forhørt meg litt hos venner.

Fortsatt

Gjest bekymret nå ja
Skrevet

Siden du likevel skal til lege, tar jeg sjansen på å berolige deg!

:)

Det du beskriver, har jeg ofte, også litt vondt i øret, og dott av og til. Hos meg er det stramme skuldre, stram nakke og stramhet i alle musklene under hodehuden og bak øynene. Typisk spenningshodepine.

Den numne flekken på leggen vet jeg ikke hva er, men jeg er i blant litt nummen i huden på beina sjøl, det kommer av stramme muskler i setet og korsryggen, noe som gir meg isjiassmerter. Så egentlig samme greia som med hodet: stram og spent.

Fint at du går til lege, men jeg tror ikke du behøver å vente deg dårlige nyheter.

Tusen takk for beroligende ord.

Fornuften sier meg jo at det ikke er noe alvorlig, men det er ikke alltid det er fornuften som seirer.

Uansett er det greit å komme seg en tur på kotroll hos legen.

Igjen, takk for beroligende ord.

Gjest bekymret nå ja
Skrevet

Jeg har gått til mang en ulik behandling på grunn av forskjellige typer hodepine, og i ditt tilfelle har jeg en god magefølelse på at en kiropraktor kan hjelpe deg. Og jeg bruker å ha rimelig god følelse for disse tingene. Det er nok ikke stort en lege kan hjelpe deg med, og det er ganske så sikkert ikke noe alvorlig som du trenger å bekymre deg over. Hvis du ikke har vært til kiropraktor før, ville jeg forhørt meg litt hos venner.

Fortsatt

Har vært hos kiropraktor med ryggvondt.

Kunne kanskje vært en ide å prøvd kiropraktor, men synes det er dyrt. Men er sikkert verd det, om hodepinen forsvinner.

Men uansett synes jeg det er greit å ta en sjekk hos legen, så jeg slipper å bekymre meg unødig.

Takk for svar.

Gjest lyspæra65
Skrevet

Tusen takk for beroligende ord.

Fornuften sier meg jo at det ikke er noe alvorlig, men det er ikke alltid det er fornuften som seirer.

Uansett er det greit å komme seg en tur på kotroll hos legen.

Igjen, takk for beroligende ord.

"Men den siste uken synes jeg det har vært værre. I tillegg har jeg dottfølelse i ørene, og av og til ørlite vondt i det ene øret.

Hodepinen sitter for det meste i panna, og rundt øynene. Men av og til setter den seg på toppen av hodet, eller på siden helt øverst. "

Dotter i ørene, sammen med øyesmerter og hodepine er ofte tegn på at du har fått for mye aspartam i deg. Drikker du mye lettbrus? Andre produkter som er lette, imsdal med smak, tyggis osv?

Gjest bekymret nå ja
Skrevet

"Men den siste uken synes jeg det har vært værre. I tillegg har jeg dottfølelse i ørene, og av og til ørlite vondt i det ene øret.

Hodepinen sitter for det meste i panna, og rundt øynene. Men av og til setter den seg på toppen av hodet, eller på siden helt øverst. "

Dotter i ørene, sammen med øyesmerter og hodepine er ofte tegn på at du har fått for mye aspartam i deg. Drikker du mye lettbrus? Andre produkter som er lette, imsdal med smak, tyggis osv?

Drikker ikke noe mer lett-brus nå enn jeg har gjort de siste årene. Selv om det er nok det da.

Jeg driver og går ned i vekt, så det er jo ikke så lett å unngå aspartam helt heller?

Men skal ha dette i tankene.

Takk for svar.

Gjest bekymret nå ja
Skrevet

Har du forresten noen link til rapport hvor det står om alle disse bivirkningene som du sier aspartam har? Kunne vært interessant å lese.

Gjest lyspæra65
Skrevet

Drikker ikke noe mer lett-brus nå enn jeg har gjort de siste årene. Selv om det er nok det da.

Jeg driver og går ned i vekt, så det er jo ikke så lett å unngå aspartam helt heller?

Men skal ha dette i tankene.

Takk for svar.

nå vet ikke jeg hvor god du er i engelsk, men et enkelt søk på google etter aspartam symptoms og du har fort lista over de 92 symptomene som er svært vanlige å få (noen får et eller 2, mange får veldig mange av dem), og sitter selv å leser på denne sida her nå, første og andre linken der forklarer ganske greit hva aspartam er.

http://www.321recipes.com/aspartame.html

Og jo, du kan fin slanke deg uten lettbrus. Drikk heller vanlig flaskevann/fruktsaften til nora (den er uten aspartam og uten mer sukker enn frukten har selv)/mindre brus om det er det du vil. Ev drikk jus uten tilsatt sukker, men dette er jo surt (det er forresten lettbrus også, det er ikke sukkeret som er verst for tenna, det er kullsyren og sure smakstilsetninger som sitron og appelsin). Jeg drikker en del brus selv, men mest av den safta, ev vann (vannet her er ikke så godt) med masse isbiter i. og så lenge du ikke overdriver inntak av noe, det gjelder jo alt, så går det bra. Man skal kunne unne seg noe "usunt", så lenge det ikke blir i store mengder.

Forresten så er det mange som mener at aspartam binder fett lettere i kroppen, slik at man ikke går ned mer. Så har du en del kg som aldri går vekk, dropp lettbrusen i en periode, og se hvordan vekten endres seg, og at du mest sansynlig blir kvitt plagene.

Men vær forsiktig! Jeg er ganske sikker på at plagene dine kommer av aspartam, og så fort du kutter dette ut vil du reagere voldsomt om du får det i det igjen. F eks kjøpre en lettbrus ved et uhell.

Gjest Mener nå jeg
Skrevet

nå vet ikke jeg hvor god du er i engelsk, men et enkelt søk på google etter aspartam symptoms og du har fort lista over de 92 symptomene som er svært vanlige å få (noen får et eller 2, mange får veldig mange av dem), og sitter selv å leser på denne sida her nå, første og andre linken der forklarer ganske greit hva aspartam er.

http://www.321recipes.com/aspartame.html

Og jo, du kan fin slanke deg uten lettbrus. Drikk heller vanlig flaskevann/fruktsaften til nora (den er uten aspartam og uten mer sukker enn frukten har selv)/mindre brus om det er det du vil. Ev drikk jus uten tilsatt sukker, men dette er jo surt (det er forresten lettbrus også, det er ikke sukkeret som er verst for tenna, det er kullsyren og sure smakstilsetninger som sitron og appelsin). Jeg drikker en del brus selv, men mest av den safta, ev vann (vannet her er ikke så godt) med masse isbiter i. og så lenge du ikke overdriver inntak av noe, det gjelder jo alt, så går det bra. Man skal kunne unne seg noe "usunt", så lenge det ikke blir i store mengder.

Forresten så er det mange som mener at aspartam binder fett lettere i kroppen, slik at man ikke går ned mer. Så har du en del kg som aldri går vekk, dropp lettbrusen i en periode, og se hvordan vekten endres seg, og at du mest sansynlig blir kvitt plagene.

Men vær forsiktig! Jeg er ganske sikker på at plagene dine kommer av aspartam, og så fort du kutter dette ut vil du reagere voldsomt om du får det i det igjen. F eks kjøpre en lettbrus ved et uhell.

"Jeg er ganske sikker på at plagene dine kommer av aspartam, og så fort du kutter dette ut vil du reagere voldsomt om du får det i det igjen. F eks kjøpre en lettbrus ved et uhell".

Med mindre du er utdannet innenfor dette, synes jeg du skal være veldig forsiktig med å si hva som feiler folk. Si gjerne at det kanskje kan være det og det, men å si at du er sikker på noe, synes jeg er litt for drøyt.

fei1365380229
Skrevet

"Jeg er ganske sikker på at plagene dine kommer av aspartam, og så fort du kutter dette ut vil du reagere voldsomt om du får det i det igjen. F eks kjøpre en lettbrus ved et uhell".

Med mindre du er utdannet innenfor dette, synes jeg du skal være veldig forsiktig med å si hva som feiler folk. Si gjerne at det kanskje kan være det og det, men å si at du er sikker på noe, synes jeg er litt for drøyt.

Ja, det virker som om alle sykdommer og plager kommer til å forsvinne bare vi alle slutter med alt som har aspartam i seg :). Snakk om å ikke se lenger enn nesa rekker!

Gjest bekymret nå ja
Skrevet

Ja, det virker som om alle sykdommer og plager kommer til å forsvinne bare vi alle slutter med alt som har aspartam i seg :). Snakk om å ikke se lenger enn nesa rekker!

Ja, har også reagert på at mange som har kommet med spørsmål ang. sykdom får svaret at hvis du kutter ut aspartam så vil du helt sikkert bli frisk.

Sikkert ikke sunt med så mye aspartam, men tror ikke det er grunnen til all verdens sykdom heller jeg da. Var i grunn derfor jeg lurte på om h'n hadde en link som 'beviste' at aspartam var årsaken til det meste innen sykdom.

Jeg tror nå mye av grunnen til min hodepine er stramme muskler i nakke og skuldre. Og at jeg kanskje burde ha tatt meg en synstest, for jeg merker jeg blir veldig sliten i og rundt øynene når jeg jobber foran pc. Alderen tilsier at synet med fordel kunne bli testet.

fei1365380229
Skrevet

Ja, har også reagert på at mange som har kommet med spørsmål ang. sykdom får svaret at hvis du kutter ut aspartam så vil du helt sikkert bli frisk.

Sikkert ikke sunt med så mye aspartam, men tror ikke det er grunnen til all verdens sykdom heller jeg da. Var i grunn derfor jeg lurte på om h'n hadde en link som 'beviste' at aspartam var årsaken til det meste innen sykdom.

Jeg tror nå mye av grunnen til min hodepine er stramme muskler i nakke og skuldre. Og at jeg kanskje burde ha tatt meg en synstest, for jeg merker jeg blir veldig sliten i og rundt øynene når jeg jobber foran pc. Alderen tilsier at synet med fordel kunne bli testet.

Du har jo allerede funnet ut to ting som er viktige å undersøke i forhold til hodepinen; øynene og nakken. Kanskje du må få noen til å se litt på arbeidsstillingen din på jobben. Utrolig viktig at du ikke sitter å spenner deg hvis du sitter foran dataen hele dagen.

Det er jo gjerne sånn at jo mer vondt i hodet man har jo mer spenner man seg også og da blir det jo bare verre og verre.

Lykke til. Hodepine er svært sjelden en alvorlig sykdom, så ikke bekymre deg unødig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...