Gå til innhold

Hva skal du ha til middag i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøper ferdig suppe/lapskaus-blanding i frysedisken. Røkte kjøttpølser som kuttes opp og legges oppi. Sundt og kjempegodt. Barna elsker den suppen :o)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Aner ikke jeg heller. Har laget med ostesmørbrød nå, så det blir sen middag i dag. Jeg fikk nryktelig lyst på hjemmelaget pizza.

Gjest annlovinda
Skrevet

I dag skal vi ha tomatsuppe med kokt egg oppi. I tillegg skal vi ha pannekaker. Det er minstemann som har fått bestemme menyen i dag.

Skrevet

Pannekaker....mmmm.....det fikk jeg lyst på, eller smørgrøt....hmm, må være underernært av karbohydrater jeg, rart, har jo spist 3 dobble snickers idag, og har nå gått løs på konfektesken :o)))

Rart jeg ikke blir kvalm eller fet :o)

Skrevet

I dag blir det en slags grateng som jeg fant på i farta, bestående av løk, champignon, paprika, stangselleri og mais. Legger kokt hamburgerrygg oppå og topper det hele med hjemmelaget potetmos. Det hele gratineres i ovnen. Stekte grønnsakene og lagde kraft med kyllingbuljong før jeg hadde det i formen, da.

Skrevet

Jeg får en baguett på korøvelsen fordi den begynner tidlig i dag. ;)

Men jeg har egentlig lyst på noe god pasta. Eller stekt ris. :)

Gjest Tacomix
Skrevet

"Eller stekt ris. :)"

Hvordan steker du ris? Jeg skal nemlig ha ris idag, men alltid spennende å prøve noe nytt.

Gjest annlovinda
Skrevet

Kunne gjerne ha spist pasta til middag nesten hver dag jeg. Pasta er jo bare så godt.

Stekt ris er ikke akkurat å forakte det heller da.

Men du får kose deg med baguetten din da. :)

Skrevet

Enten resten av en tomatsuppe som står i kjøleskapet, eller noe jeg kan mixe sammen av gulrøtter, agurk, tomat, paprika, løk og vårløk med tomatris til. Det er det jeg har i kjøleskapet.

Skrevet

"Eller stekt ris. :)"

Hvordan steker du ris? Jeg skal nemlig ha ris idag, men alltid spennende å prøve noe nytt.

Koker en posjonspakke med ris (boil-in-bag), freser finhakka løk, grønnsaker (frossen grønnsaksblanding er helt ok) og kylling, hvis jeg bruker det. Hiv risen i panna og la den også frese litt, så kakker du i et egg eller to og rører inn samtidig som det freser. Dersom jeg ikke bruker kylling, er det godt med reker, de freser jeg også.

Serveres med soyasaus (også har jeg en hang-up på tabasco i stekt ris, men jeg tror det kanskje er for spesielt interesserte). ;)

Skrevet

Kunne gjerne ha spist pasta til middag nesten hver dag jeg. Pasta er jo bare så godt.

Stekt ris er ikke akkurat å forakte det heller da.

Men du får kose deg med baguetten din da. :)

Takk! :)

Pasta er konge. Prøv å lage tagliatelle med salviesmør og kylling. Nydelig! :)

Gjest Tacomix
Skrevet

Koker en posjonspakke med ris (boil-in-bag), freser finhakka løk, grønnsaker (frossen grønnsaksblanding er helt ok) og kylling, hvis jeg bruker det. Hiv risen i panna og la den også frese litt, så kakker du i et egg eller to og rører inn samtidig som det freser. Dersom jeg ikke bruker kylling, er det godt med reker, de freser jeg også.

Serveres med soyasaus (også har jeg en hang-up på tabasco i stekt ris, men jeg tror det kanskje er for spesielt interesserte). ;)

Bare en ting å si til den forklaringen, NAM NAM! Det hørtes virkelig godt ut. Da får jeg stikke på butikken å kjøpe noen egg, for det har jeg ikke. Men resten har jeg:) Takk for forklaringen:)

Skrevet

Bare en ting å si til den forklaringen, NAM NAM! Det hørtes virkelig godt ut. Da får jeg stikke på butikken å kjøpe noen egg, for det har jeg ikke. Men resten har jeg:) Takk for forklaringen:)

Lykke til :)

Gjest Tacomix
Skrevet

Lykke til :)

Takk, det trenger jeg:) Håper jeg greier å lage det like godt som det hørtes ut som:)

Gjest Pontiac
Skrevet

Jeg har tre hannkjønn i huset og når vi handler en gang i uka så "forlanger" jeg at de kommer med middagstips.

En av dem har plukket ut bla. middagspølser (hvite) så da blir det det i dag tror jeg, med poteter, hvit saus og erter til :)

Gjest annlovinda
Skrevet

Takk! :)

Pasta er konge. Prøv å lage tagliatelle med salviesmør og kylling. Nydelig! :)

Hørtes godt ut. Har notert meg det og skal prøve det.

Da er det kyllingfilet du bruker da? Eller det spiller kanskje ikke så stor rolle?

Men det skal prøves neste gang vi skal ha kylling, sikkert i slutten av uka.

Takk for råd.

Skrevet

Hørtes godt ut. Har notert meg det og skal prøve det.

Da er det kyllingfilet du bruker da? Eller det spiller kanskje ikke så stor rolle?

Men det skal prøves neste gang vi skal ha kylling, sikkert i slutten av uka.

Takk for råd.

Freser kyllingen raskt i varm panne på begge sider for å få litt steikeskorpe, så legger jeg den i ovnen (ildfast form) sammen med biter av løk, hele fedd hvitløk og noen sitronskiver. Vanlige kyllingfileter er helt fint, skal det være noe litt ekstra er Livérsekylling konge, enten brystet eller et utbeina lår. :)

Salviesmør: Smør smeltes og freses i gryte sammen med sitronskiver, hele fedd hvitløk og masse fersk salvie. Sil smøret etter at det har putra litt, og vend den ferdigkokte pastaen inn. Server sammen med kyllingen.

Man kan jo lage det med pancetta også, det har jeg trua på! :)

Skrevet

Med egg? Blir det ikke da som en eggerøre md ris? :o/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...