kanratama Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Har noe med dødsbo å gjøre, tror jeg. Bror er jurist, jeg kan høre med han. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Har noe med dødsbo å gjøre, tror jeg. Bror er jurist, jeg kan høre med han. Godtgjøring? 0 Siter
Gjest this is a signature Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Godtgjøring? Fikk det fra advokat. Men syntes det var så stort beløp...5600.....For en konkurssak.. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Fikk det fra advokat. Men syntes det var så stort beløp...5600.....For en konkurssak.. Jeg ville trodd det var noe du måtte betale, men jeg er ikke sikker. 0 Siter
April Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Ved avslutning av en sak i retten sender advokat inn salærkrav, dette er utgifter advokat mener h*n har hatt i forbindelse med saken. Salærkrav spesifiseres ofte gjennom at advokaten oppgir antall timer jobbet med saken, spesifikke utgifter som kjøregodtgjørelse, samt andre utgifter. Motparts advokat sender også inn salærkrav til retten. Retten vurderer det enkelte salærkrav og kan om ønskelig gå inn og kreve dokumentasjon for de utgiftene som er oppført i salærkravet. 0 Siter
April Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Ved avslutning av en sak i retten sender advokat inn salærkrav, dette er utgifter advokat mener h*n har hatt i forbindelse med saken. Salærkrav spesifiseres ofte gjennom at advokaten oppgir antall timer jobbet med saken, spesifikke utgifter som kjøregodtgjørelse, samt andre utgifter. Motparts advokat sender også inn salærkrav til retten. Retten vurderer det enkelte salærkrav og kan om ønskelig gå inn og kreve dokumentasjon for de utgiftene som er oppført i salærkravet. Glemte å si at retten bestemmer hvem/hvor stor del av salærkravet den enkelte klient skal dekke. 0 Siter
April Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Fikk det fra advokat. Men syntes det var så stort beløp...5600.....For en konkurssak.. Se svaret mitt over, kravet kan også komme direkte fra advokat til klient. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Fikk det fra advokat. Men syntes det var så stort beløp...5600.....For en konkurssak.. Det er egentlig ikke mye. De tar gjerne 2000 kroner timen, og salærkrav er rett og slett krav om betaling. Men det skal følge med en timeliste da. 0 Siter
Gjest this is a signature Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 Ved avslutning av en sak i retten sender advokat inn salærkrav, dette er utgifter advokat mener h*n har hatt i forbindelse med saken. Salærkrav spesifiseres ofte gjennom at advokaten oppgir antall timer jobbet med saken, spesifikke utgifter som kjøregodtgjørelse, samt andre utgifter. Motparts advokat sender også inn salærkrav til retten. Retten vurderer det enkelte salærkrav og kan om ønskelig gå inn og kreve dokumentasjon for de utgiftene som er oppført i salærkravet. Skal retten betale eller skal klienten betale? 0 Siter
April Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 Skal retten betale eller skal klienten betale? Ved en avslutning av sak krever retten inn rettsgebyr osv, mens den pålegger f.eks en part å betale den andre parts advokatsalær. Dvs klienten kan måtte betale både til domstolen og direkte til advokaten. I saken du refererer til er det vel bostyret som er motpart siden det er en konkurssak? (eller har jeg forstått feil ut fra det du har svart andre?) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.