Gå til innhold

Salærkrav

Gjest this is a signature

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noe med dødsbo å gjøre, tror jeg. Bror er jurist, jeg kan høre med han.

hare1365380455
Skrevet

Har noe med dødsbo å gjøre, tror jeg. Bror er jurist, jeg kan høre med han.

Godtgjøring?

Skrevet

Godtgjøring?

Fikk det fra advokat. Men syntes det var så stort beløp...5600.....For en konkurssak..

hare1365380455
Skrevet

Fikk det fra advokat. Men syntes det var så stort beløp...5600.....For en konkurssak..

Jeg ville trodd det var noe du måtte betale, men jeg er ikke sikker.

Skrevet

Ved avslutning av en sak i retten sender advokat inn salærkrav, dette er utgifter advokat mener h*n har hatt i forbindelse med saken. Salærkrav spesifiseres ofte gjennom at advokaten oppgir antall timer jobbet med saken, spesifikke utgifter som kjøregodtgjørelse, samt andre utgifter.

Motparts advokat sender også inn salærkrav til retten.

Retten vurderer det enkelte salærkrav og kan om ønskelig gå inn og kreve dokumentasjon for de utgiftene som er oppført i salærkravet.

Skrevet

Ved avslutning av en sak i retten sender advokat inn salærkrav, dette er utgifter advokat mener h*n har hatt i forbindelse med saken. Salærkrav spesifiseres ofte gjennom at advokaten oppgir antall timer jobbet med saken, spesifikke utgifter som kjøregodtgjørelse, samt andre utgifter.

Retten vurderer det enkelte salærkrav og kan om ønskelig gå inn og kreve dokumentasjon for de utgiftene som er oppført i salærkravet.

Glemte å si at retten bestemmer hvem/hvor stor del av salærkravet den enkelte klient skal dekke.

Skrevet

Se svaret mitt over, kravet kan også komme direkte fra advokat til klient.

Gjest Persille
Skrevet

Det er egentlig ikke mye. De tar gjerne 2000 kroner timen, og salærkrav er rett og slett krav om betaling.

Men det skal følge med en timeliste da.

Skrevet

Skal retten betale eller skal klienten betale?

Skrevet

Skal retten betale eller skal klienten betale?

Ved en avslutning av sak krever retten inn rettsgebyr osv, mens den pålegger f.eks en part å betale den andre parts advokatsalær. Dvs klienten kan måtte betale både til domstolen og direkte til advokaten.

I saken du refererer til er det vel bostyret som er motpart siden det er en konkurssak? (eller har jeg forstått feil ut fra det du har svart andre?)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...