Gå til innhold

Eggkartong!

Anbefalte innlegg

Gjest Tacomix
Skrevet

Hvorfor har noen gått over til å ha plast som eggemballasje?Jeg likte kartongen jeg. I kartong synes jeg at eggene tåler mer.

Gjest Leylah
Skrevet

De fleste har vel kanskje ikke det. Men vet Solar(eller hva det heter) har plast.. De selges på Rema om jeg ikke tar helt feil.Utrolig ekkel smak på eggene, kartongene er vanskelig å ta tak i og holde, og jeg har opplevd knuste egg=)

Gjest Tacomix
Skrevet

De fleste har vel kanskje ikke det. Men vet Solar(eller hva det heter) har plast.. De selges på Rema om jeg ikke tar helt feil.Utrolig ekkel smak på eggene, kartongene er vanskelig å ta tak i og holde, og jeg har opplevd knuste egg=)

Jeg har opplevd det motsatt nå nettopp. I kartongen tålte de litt mer i mine øyne. Men er plast mer miljø vennlig enn kartongen? Men de bruker vel miljøplast?

Skrevet

Nei, eggene tåler mer i kartong.

Plast er unødvendig, vet ikke hvorfor de bruker det. Dyrere er det også.

Gjest Tacomix
Skrevet

Nei, eggene tåler mer i kartong.

Plast er unødvendig, vet ikke hvorfor de bruker det. Dyrere er det også.

Tror jeg må sende en mail å høre jeg, hvorfor de har gått over til å bruke plast istedenfor kartong. Svært så engasjert jeg har blitt idag:)

Skrevet

Tror jeg må sende en mail å høre jeg, hvorfor de har gått over til å bruke plast istedenfor kartong. Svært så engasjert jeg har blitt idag:)

Er det Prior?

Gjest Tacomix
Skrevet

Er det Prior?

Det står solvinge på de, frittgående høns:)

Skrevet

Det står solvinge på de, frittgående høns:)

Har ikke jandlet på Rema i det siste. Om det er egg fra frittgående høner, bør det være en miljøvennlig emballasje. I tillegg må den kunne kastes i matavfallet, slik som eggkartongen kan.

Gjest Tacomix
Skrevet

Har ikke jandlet på Rema i det siste. Om det er egg fra frittgående høner, bør det være en miljøvennlig emballasje. I tillegg må den kunne kastes i matavfallet, slik som eggkartongen kan.

Ja, det bør hvertfall være miljøvennlig plast. Jeg handler litt sånn her og der jeg. Gadd ikke gå langt i regnet, så idag ble det rema og dermed plast. Men kan ikke fordra det da. Så jeg har sendt mail til de og håper de svarer på mine spørsmål.

Ellers har jeg kommet opp fra jorda idag og har blitt veldig engasjert:)

Skrevet

Du er klar over at de såaklt "frittgående" hønsene ikke ser snurten av sola de heller? De er ikke utendørs, men inne i større bur.

Skrevet

Du er klar over at de såaklt "frittgående" hønsene ikke ser snurten av sola de heller? De er ikke utendørs, men inne i større bur.

Det visste jeg ikke. Da vi hadde frittgående høner hjemme, gikk de hvor de ville på garden (det var bare 4-5 stykker).

Da vi hadde 40 høns, var de derimot i hønsehus med inngjerdet område.

Skrevet

Det visste jeg ikke. Da vi hadde frittgående høner hjemme, gikk de hvor de ville på garden (det var bare 4-5 stykker).

Det var om det på tv i Forbrukerinspektørene (?) for ikke så lenge siden. Det betyr bare at hønsene går i store innhegninger inne og ikke sitter i bittesmå bur, en og en. De er ikke utendørs i det hele tatt.

Skrevet

Skal man være sikker på at hønsene får gå ute, skal man kjøpe økologiske egg.

Skrevet

Skal man være sikker på at hønsene får gå ute, skal man kjøpe økologiske egg.

Det betyr ikke bare at hønsene får økologisk for da?

Skrevet

Det betyr ikke bare at hønsene får økologisk for da?

Nei, økologiske høns kan ikke stues sammen som de frittgående.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...