Gjest Tacomix Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Hvorfor har noen gått over til å ha plast som eggemballasje?Jeg likte kartongen jeg. I kartong synes jeg at eggene tåler mer. 0 Siter
Gjest Leylah Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 De fleste har vel kanskje ikke det. Men vet Solar(eller hva det heter) har plast.. De selges på Rema om jeg ikke tar helt feil.Utrolig ekkel smak på eggene, kartongene er vanskelig å ta tak i og holde, og jeg har opplevd knuste egg=) 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 De fleste har vel kanskje ikke det. Men vet Solar(eller hva det heter) har plast.. De selges på Rema om jeg ikke tar helt feil.Utrolig ekkel smak på eggene, kartongene er vanskelig å ta tak i og holde, og jeg har opplevd knuste egg=) Jeg har opplevd det motsatt nå nettopp. I kartongen tålte de litt mer i mine øyne. Men er plast mer miljø vennlig enn kartongen? Men de bruker vel miljøplast? 0 Siter
kanratama Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Nei, eggene tåler mer i kartong. Plast er unødvendig, vet ikke hvorfor de bruker det. Dyrere er det også. 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Nei, eggene tåler mer i kartong. Plast er unødvendig, vet ikke hvorfor de bruker det. Dyrere er det også. Tror jeg må sende en mail å høre jeg, hvorfor de har gått over til å bruke plast istedenfor kartong. Svært så engasjert jeg har blitt idag:) 0 Siter
kanratama Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Tror jeg må sende en mail å høre jeg, hvorfor de har gått over til å bruke plast istedenfor kartong. Svært så engasjert jeg har blitt idag:) Er det Prior? 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Er det Prior? Det står solvinge på de, frittgående høns:) 0 Siter
fresja Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Det står solvinge på de, frittgående høns:) Har ikke jandlet på Rema i det siste. Om det er egg fra frittgående høner, bør det være en miljøvennlig emballasje. I tillegg må den kunne kastes i matavfallet, slik som eggkartongen kan. 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Har ikke jandlet på Rema i det siste. Om det er egg fra frittgående høner, bør det være en miljøvennlig emballasje. I tillegg må den kunne kastes i matavfallet, slik som eggkartongen kan. Ja, det bør hvertfall være miljøvennlig plast. Jeg handler litt sånn her og der jeg. Gadd ikke gå langt i regnet, så idag ble det rema og dermed plast. Men kan ikke fordra det da. Så jeg har sendt mail til de og håper de svarer på mine spørsmål. Ellers har jeg kommet opp fra jorda idag og har blitt veldig engasjert:) 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Har ikke jandlet på Rema i det siste. Om det er egg fra frittgående høner, bør det være en miljøvennlig emballasje. I tillegg må den kunne kastes i matavfallet, slik som eggkartongen kan. Du er klar over at de såaklt "frittgående" hønsene ikke ser snurten av sola de heller? De er ikke utendørs, men inne i større bur. 0 Siter
fresja Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Du er klar over at de såaklt "frittgående" hønsene ikke ser snurten av sola de heller? De er ikke utendørs, men inne i større bur. Det visste jeg ikke. Da vi hadde frittgående høner hjemme, gikk de hvor de ville på garden (det var bare 4-5 stykker). Da vi hadde 40 høns, var de derimot i hønsehus med inngjerdet område. 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Det visste jeg ikke. Da vi hadde frittgående høner hjemme, gikk de hvor de ville på garden (det var bare 4-5 stykker). Da vi hadde 40 høns, var de derimot i hønsehus med inngjerdet område. Det var om det på tv i Forbrukerinspektørene (?) for ikke så lenge siden. Det betyr bare at hønsene går i store innhegninger inne og ikke sitter i bittesmå bur, en og en. De er ikke utendørs i det hele tatt. 0 Siter
Sofline Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Det visste jeg ikke. Da vi hadde frittgående høner hjemme, gikk de hvor de ville på garden (det var bare 4-5 stykker). Da vi hadde 40 høns, var de derimot i hønsehus med inngjerdet område. Skal man være sikker på at hønsene får gå ute, skal man kjøpe økologiske egg. 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Skal man være sikker på at hønsene får gå ute, skal man kjøpe økologiske egg. Det betyr ikke bare at hønsene får økologisk for da? 0 Siter
Sofline Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Det betyr ikke bare at hønsene får økologisk for da? Nei, økologiske høns kan ikke stues sammen som de frittgående. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.