Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til Paris i morgen, og hvis jeg får litt ekstra tid utenom pliktene, hva bør jeg kjøpe/se/gjøre?

Har aldri vært der før.

Gjest Natursign
Skrevet

Lucky you!

Hvor i byen er det du er, da?

Skrevet

Lucky you!

Hvor i byen er det du er, da?

République-distriktet

Skrevet

Har du aldri vært i Paris er vel Eiffeltårnet et "must". Selvfølgelig er alle andre turister der også, men det er jo et at kjennemerkene til Paris og du får flott utsikt over byen. Jeg vet ikke hvor lang tid du har på deg, men kirken Sacre cour syns jeg er flott. Avhengig av hva du er interessert i kan jeg nevne båttur på Seinen (vet ikke hvordan være er i Paris nå...), Louvre, Notre Dame mm.

"Gatelangs i Paris" er en lett og liten bok med smarte og lett forståelige kart (selv for meg som er en idiot på det området) hvis man skal rusle litt rundt. Men alt er jo igjen avhengig av dine interesser og hvor lang tid du har. Har du bare denne ene dagen kan det bli vanskelig å bestemme seg. Paris er en flott by.

Skrevet

Har du aldri vært i Paris er vel Eiffeltårnet et "must". Selvfølgelig er alle andre turister der også, men det er jo et at kjennemerkene til Paris og du får flott utsikt over byen. Jeg vet ikke hvor lang tid du har på deg, men kirken Sacre cour syns jeg er flott. Avhengig av hva du er interessert i kan jeg nevne båttur på Seinen (vet ikke hvordan være er i Paris nå...), Louvre, Notre Dame mm.

"Gatelangs i Paris" er en lett og liten bok med smarte og lett forståelige kart (selv for meg som er en idiot på det området) hvis man skal rusle litt rundt. Men alt er jo igjen avhengig av dine interesser og hvor lang tid du har. Har du bare denne ene dagen kan det bli vanskelig å bestemme seg. Paris er en flott by.

Glemte å si at en vandring langs Seinen kan være veldig bra. Vi vandret rundt og kikket på alle som solgt kunsten sin, tok en pause på kafe og gikk videre og kikket.

Skrevet

Det første du bør gjøre er å finne en turbuss, så du får en guidet turbuss over de mest severdige stedene.

Det er mye å se, mye å gjøre. Og hvis det er endel turister, så må du regne med å stå lenge i kø til Eiffeltårnet. Det orket ikke vi, bare var å så på det.

Jeg elsket å besøke Louvre, mye spennende i det museumet.

Og har du mulighet, ta deg turen for å se på slottet i Versailles.

Sett av dagen, absolutt verdt å få med seg.

Skrevet

Det første du bør gjøre er å finne en turbuss, så du får en guidet turbuss over de mest severdige stedene.

Det er mye å se, mye å gjøre. Og hvis det er endel turister, så må du regne med å stå lenge i kø til Eiffeltårnet. Det orket ikke vi, bare var å så på det.

Jeg elsket å besøke Louvre, mye spennende i det museumet.

Og har du mulighet, ta deg turen for å se på slottet i Versailles.

Sett av dagen, absolutt verdt å få med seg.

Enig med deg! Versailles er absolutt verdt et besøk. Rett og slett imponerende.

Vi var "heldige" og kom til Eifelltårnet midt i en regnskur og da forsvant køen (regnet forsvant omtrent like fort og været ble bra).

Buss er også et veldig godt forslag, de på hotellet kan sikkert hjelpe deg med hvor nærmeste stopp er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...