Gå til innhold

Fradrag for pass og stell av barn - attføring

Anbefalte innlegg

Skrevet

I følge skatteetaten skal jeg finne beløpet for støtte til pass og stell av barn i årsoppgave fra NAV.

Det står ikke der.

Noen andre som har dette beløpet ført opp på årsoppgaven fra nav? Skal stå som punkt 245 visstnok.

Skrevet

Fradrag må man som oftest selv sørge for å få med. :-)

Skrevet

Fradrag må man som oftest selv sørge for å få med. :-)

Ikke fradraget men beløpet som skal til fradrag i fradraget.

Altså det som kommer til fradrag for meg er det som overstiger det jeg har fått i støtte. Støtte-beløpet skulle stått på årsoppgaven fra NAV skal man tro altinn/skatteetaten. Men der står det intet.

Skrevet

Altså det som kommer til fradrag for meg er det som overstiger det jeg har fått i støtte. Støtte-beløpet skulle stått på årsoppgaven fra NAV skal man tro altinn/skatteetaten. Men der står det intet.

Ja, da høres det litt rart ut.

Skrevet

Det skal visstnok være 64% av virkelige utgifter.

Vet vel sånn ca hvor mye jeg fikk, attføring opererer med en fast månedssats på rundt 1700 kr mnd for fulltid.

Men vet ikke eksakt. Jaja. Får skrive inn ca-beløp.

Gjest på attføring
Skrevet

Jeg trodde ikke man fikk fradrag for utgifter man får dekket av NAV?

Gjest på attføring
Skrevet

Å, det ja! Blir det nok til fradrag da?

Skrevet

Jeg får støtte som aleneforsørger, og hos meg er beløpet allerede trukket fra det som er innberettet fra sfo, så foreldrefradraget er korrekt.

Skrevet

Jeg trodde ikke man fikk fradrag for utgifter man får dekket av NAV?

Det er det saken dreier seg om, jeg trenger å vite hvor mye jeg har fått fra NAV, det overskytende får man trukket fra.

Skrevet

Å, det ja! Blir det nok til fradrag da?

Ja, jeg mottok bare 1700 kr mnd 10 mnd i året fra aetat mens barnehageutgiftene var 2400 kr mnd 11 mnd i året.

I tillegg, i år, har jeg bare hatt støtte halve året så jeg skal ha fullt fradrag for resten.

Gjest på attføring
Skrevet

Ja, jeg mottok bare 1700 kr mnd 10 mnd i året fra aetat mens barnehageutgiftene var 2400 kr mnd 11 mnd i året.

I tillegg, i år, har jeg bare hatt støtte halve året så jeg skal ha fullt fradrag for resten.

Ah, skjønner!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...