Gjest paranormal Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Tror dere på astrologi? Det stemmer ofte for min del. 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Ja, det tror jeg på. Jeg elsker stjerner og planeter:) 0 Siter
kanratama Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Det er bullshit fra ende til annen! Læreren vår gjorde et forsøk da vi startet med naturfag: Han ga oss alle et "personlig horoskop for gårsdagen", basert på når vi var født, sa han. Han ba oss lese det, og spurte så hvor mange som følge det var "svært riktig". Nesten alle rakk opp hånda. Så skulle vi bytte horoskop med sidemannen. Og alle brøt sammen i latter. Hvorfor? Vi hadde alle fått det samme horoskopet! Læreren brukte resten av timen til å fortelle om tro vs. vitenskap, og hvor viktig det var å være kritisk osv. Han er den beste naturfaglæreren jeg noen gang har hatt. 0 Siter
kanratama Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Ja, det tror jeg på. Jeg elsker stjerner og planeter:) Det er forskjell på astrologi og astronomi! Astronomi er læren om universet, mens astrologi er tanken om at stjernenes og planenenes posisjon ved fødselsøyeblikket har noe å si for oss mennesker, og at det kan brukes til å forutsi hva som vil skje hver dag resten av livet. Mange mennesker synes denne tanken er tiltalende, og tror fordi de vil tro. Egentlig er det ingen grunn til å tro det overhodet. 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Det er forskjell på astrologi og astronomi! Astronomi er læren om universet, mens astrologi er tanken om at stjernenes og planenenes posisjon ved fødselsøyeblikket har noe å si for oss mennesker, og at det kan brukes til å forutsi hva som vil skje hver dag resten av livet. Mange mennesker synes denne tanken er tiltalende, og tror fordi de vil tro. Egentlig er det ingen grunn til å tro det overhodet. Jeg viste at noen kom til å tenke at jeg ikke viste forskjell. Men jeg elsker alt som har med stjerner og planeter. Dermed liker jeg astrologi og astronomi. Begge handler om stjerner og planeter:) 0 Siter
kanratama Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Jeg viste at noen kom til å tenke at jeg ikke viste forskjell. Men jeg elsker alt som har med stjerner og planeter. Dermed liker jeg astrologi og astronomi. Begge handler om stjerner og planeter:) Bra du liker stjerner og planeter, men da må du ikke automatisk si at du liker astrologi! Tror du virkelig det som står i horoskopene i Se og Hør er korrekt? 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Bra du liker stjerner og planeter, men da må du ikke automatisk si at du liker astrologi! Tror du virkelig det som står i horoskopene i Se og Hør er korrekt? Nei, det er riktig. En kan jo ikke si at en liker alt hvis en ikke gjør det. Men jeg liker begge deler. Nei, se og hør leser jeg ikke. Men jeg er fasinert av andre, litt dypere horiskoper. Det er ofte ting stemmer. Men jeg har opplevd noen ganger at det også ikke stemmer. Men er litt fasinert av alt det der. Jweg liker det at en kan studere planetens baner og se om det har stemt etter perioden som det var snakk om. Men det kan være andre ting som spiller inn på hvordan dagene og ukene ble. Men så lenge så tror jeg på astrologi:) 0 Siter
kanratama Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Nei, det er riktig. En kan jo ikke si at en liker alt hvis en ikke gjør det. Men jeg liker begge deler. Nei, se og hør leser jeg ikke. Men jeg er fasinert av andre, litt dypere horiskoper. Det er ofte ting stemmer. Men jeg har opplevd noen ganger at det også ikke stemmer. Men er litt fasinert av alt det der. Jweg liker det at en kan studere planetens baner og se om det har stemt etter perioden som det var snakk om. Men det kan være andre ting som spiller inn på hvordan dagene og ukene ble. Men så lenge så tror jeg på astrologi:) Les svaret mitt til trådstarter. Horoskoper er designet slik at de skal få flest mulig til å tenke "Å ja, dette stemmer bra for meg! Astrologi må være riktig!" De er skrevet etter malen "Dette året vil bringe både gode og dårlige dager". 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Les svaret mitt til trådstarter. Horoskoper er designet slik at de skal få flest mulig til å tenke "Å ja, dette stemmer bra for meg! Astrologi må være riktig!" De er skrevet etter malen "Dette året vil bringe både gode og dårlige dager". Ja, det er riktig det du skriver. Det er skrevet etter en mal. Folk kan jo ikke vite sånne ting på forhånd, men jeg er litt fasinert for det. Jeg har fått et "personlig horoskop" og det stemmer ganske bra etter hvordan jeg er som menneske. Men før jeg får besvis en annen teori så tror jeg på det. Jeg må nemlig tro på en teori:), hehe. Men jeg synes du har mye klokt å komme med. Jeg lærer utrolig mye. 0 Siter
Sofline Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Til dels. Det er fordi jeg selv og resten av familien min alle minner sterkt om de stjernetegnene vi er født i. 0 Siter
Gjest Silver Fairy Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Det er bullshit fra ende til annen! Læreren vår gjorde et forsøk da vi startet med naturfag: Han ga oss alle et "personlig horoskop for gårsdagen", basert på når vi var født, sa han. Han ba oss lese det, og spurte så hvor mange som følge det var "svært riktig". Nesten alle rakk opp hånda. Så skulle vi bytte horoskop med sidemannen. Og alle brøt sammen i latter. Hvorfor? Vi hadde alle fått det samme horoskopet! Læreren brukte resten av timen til å fortelle om tro vs. vitenskap, og hvor viktig det var å være kritisk osv. Han er den beste naturfaglæreren jeg noen gang har hatt. Fikk læreren din nøyaktig tidspunkt (kl.slett) og fødested også? Eller bare dato? Om det bare er dato kan det fort være at det stemmer på flere. 0 Siter
Gjest Silver Fairy Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Ja, til dels. Været påviker oss, årstidene påvirker oss, mange blir "månesyke" osv. Hvorfor skal ikke solen, månen og planetene påvirke oss også? 0 Siter
Gjest dssdgsg Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 jeg for min del har lest mine horoskop for nysgjerrighet, ikke fått helt "sjokk" av dem. Til jeg leste en artikkel i vg (ja jeg vet "seriøs" avis), at man for mange år siden, da kristen tro begynte å få feste i den vestlige verden, tok man bort et trettende stjernetegn pga 13 er ulykkestall innen kristendommen. for å ikke gi astrologien et dårlige inntrykk enn det hadde (hedenske spåkvinner osv) så tørte man ikke ha 13 tegn også. Det vil i praksis si at mange er tegnet som er før det dere er nå, pga man har flyttet litt på inndelingen pluss lagt til Slangebæreren i desember ca, husker ikke datoer. Så en del har samme tegn likevel, pga de er født slik at de fortsatt faller under samme tegn, man har ikke gått en måned i forskjell, men nesten. Når jeg da for nysgjerrighet leste både Vannmann og Steinbukk, så stemte faktisk steinbukk-personlighet og ting som skulle skje/skulle ha skjedd den måneden (så i litt gamle blader også) veldig mye mer enn vannmann, som jeg "alle" tror jeg er. Klart mange horoskoper er slik som naturfaglæreren her skrev, men jeg diskuterte dette med noen venner, og fant fram slike personlighetsbeskrivelser av tegnene, og vi leste sammen, både "ekte" tegnet og det vi trodde vi var fra før, og alle var enige at det stemte mye bedre på det "ekte", også skeptikeren. Så dette er jo noe å lese mer om for intresserte. 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 jeg for min del har lest mine horoskop for nysgjerrighet, ikke fått helt "sjokk" av dem. Til jeg leste en artikkel i vg (ja jeg vet "seriøs" avis), at man for mange år siden, da kristen tro begynte å få feste i den vestlige verden, tok man bort et trettende stjernetegn pga 13 er ulykkestall innen kristendommen. for å ikke gi astrologien et dårlige inntrykk enn det hadde (hedenske spåkvinner osv) så tørte man ikke ha 13 tegn også. Det vil i praksis si at mange er tegnet som er før det dere er nå, pga man har flyttet litt på inndelingen pluss lagt til Slangebæreren i desember ca, husker ikke datoer. Så en del har samme tegn likevel, pga de er født slik at de fortsatt faller under samme tegn, man har ikke gått en måned i forskjell, men nesten. Når jeg da for nysgjerrighet leste både Vannmann og Steinbukk, så stemte faktisk steinbukk-personlighet og ting som skulle skje/skulle ha skjedd den måneden (så i litt gamle blader også) veldig mye mer enn vannmann, som jeg "alle" tror jeg er. Klart mange horoskoper er slik som naturfaglæreren her skrev, men jeg diskuterte dette med noen venner, og fant fram slike personlighetsbeskrivelser av tegnene, og vi leste sammen, både "ekte" tegnet og det vi trodde vi var fra før, og alle var enige at det stemte mye bedre på det "ekte", også skeptikeren. Så dette er jo noe å lese mer om for intresserte. Dette må hvertfall jeg lese mer om. Jeg er hvertfall interessert i det du skrev:) 0 Siter
kanratama Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Fikk læreren din nøyaktig tidspunkt (kl.slett) og fødested også? Eller bare dato? Om det bare er dato kan det fort være at det stemmer på flere. Han fikk fødested og dato. Det er uansett bullshit. 0 Siter
kanratama Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Ja, til dels. Været påviker oss, årstidene påvirker oss, mange blir "månesyke" osv. Hvorfor skal ikke solen, månen og planetene påvirke oss også? Selvsagt påvirker de oss. Det virker gravitasjonskrefter osv. Og himmellegemer påvirker oss i form av vær. Men ærlig talt: Å hevde at himmellegemer virker forskjellig på folk avhengig av om de er født i mars aller april! Det er latterlig å hevde. Når man i tillegg hevder å kunne forutsi hva som vil skje i kjærlighetslivet og på økonomifronten på grunnlag av dette, så mister jeg all respekt. 0 Siter
kanratama Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 jeg for min del har lest mine horoskop for nysgjerrighet, ikke fått helt "sjokk" av dem. Til jeg leste en artikkel i vg (ja jeg vet "seriøs" avis), at man for mange år siden, da kristen tro begynte å få feste i den vestlige verden, tok man bort et trettende stjernetegn pga 13 er ulykkestall innen kristendommen. for å ikke gi astrologien et dårlige inntrykk enn det hadde (hedenske spåkvinner osv) så tørte man ikke ha 13 tegn også. Det vil i praksis si at mange er tegnet som er før det dere er nå, pga man har flyttet litt på inndelingen pluss lagt til Slangebæreren i desember ca, husker ikke datoer. Så en del har samme tegn likevel, pga de er født slik at de fortsatt faller under samme tegn, man har ikke gått en måned i forskjell, men nesten. Når jeg da for nysgjerrighet leste både Vannmann og Steinbukk, så stemte faktisk steinbukk-personlighet og ting som skulle skje/skulle ha skjedd den måneden (så i litt gamle blader også) veldig mye mer enn vannmann, som jeg "alle" tror jeg er. Klart mange horoskoper er slik som naturfaglæreren her skrev, men jeg diskuterte dette med noen venner, og fant fram slike personlighetsbeskrivelser av tegnene, og vi leste sammen, både "ekte" tegnet og det vi trodde vi var fra før, og alle var enige at det stemte mye bedre på det "ekte", også skeptikeren. Så dette er jo noe å lese mer om for intresserte. Morsomt navn . Slangebæreren. En som bærer en slange, rett og slett. 0 Siter
kanratama Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 jeg for min del har lest mine horoskop for nysgjerrighet, ikke fått helt "sjokk" av dem. Til jeg leste en artikkel i vg (ja jeg vet "seriøs" avis), at man for mange år siden, da kristen tro begynte å få feste i den vestlige verden, tok man bort et trettende stjernetegn pga 13 er ulykkestall innen kristendommen. for å ikke gi astrologien et dårlige inntrykk enn det hadde (hedenske spåkvinner osv) så tørte man ikke ha 13 tegn også. Det vil i praksis si at mange er tegnet som er før det dere er nå, pga man har flyttet litt på inndelingen pluss lagt til Slangebæreren i desember ca, husker ikke datoer. Så en del har samme tegn likevel, pga de er født slik at de fortsatt faller under samme tegn, man har ikke gått en måned i forskjell, men nesten. Når jeg da for nysgjerrighet leste både Vannmann og Steinbukk, så stemte faktisk steinbukk-personlighet og ting som skulle skje/skulle ha skjedd den måneden (så i litt gamle blader også) veldig mye mer enn vannmann, som jeg "alle" tror jeg er. Klart mange horoskoper er slik som naturfaglæreren her skrev, men jeg diskuterte dette med noen venner, og fant fram slike personlighetsbeskrivelser av tegnene, og vi leste sammen, både "ekte" tegnet og det vi trodde vi var fra før, og alle var enige at det stemte mye bedre på det "ekte", også skeptikeren. Så dette er jo noe å lese mer om for intresserte. Jøss, da fikk jeg nytt stjernetegn! Er dette den opprinnelige inndelingen? 0 Siter
en mann Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 * Astrologien vektlegger sterkt himmellegemers plassering ved fødselen. Men de kan ikke gi fornuftig forklaring på hvorfor dette tidspunktet er viktigere enn andre tider for menneskers personlighet og framtid. *Astrologer kan ikke vise til naturkrefter som gir påvirkning av mennesker til å gjøre spesielle valg *Astrologer har ingen uavhengige statistiske undersøkelser som bekrefter at astrologi stemmer. Folk kunne like godt tro på resultatet av terninger eller spåing i kaffegrut. Helt sikkert like virkningsfullt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.