Gå til innhold

Astrologi

Anbefalte innlegg

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Selvsagt påvirker de oss. Det virker gravitasjonskrefter osv. Og himmellegemer påvirker oss i form av vær. Men ærlig talt: Å hevde at himmellegemer virker forskjellig på folk avhengig av om de er født i mars aller april! Det er latterlig å hevde. Når man i tillegg hevder å kunne forutsi hva som vil skje i kjærlighetslivet og på økonomifronten på grunnlag av dette, så mister jeg all respekt.

Himmellegemene står jo forskjellig ovenfor hverandre i april og i juli f.eks. Jeg tror ikke blindt på astrologi, men jeg merker f.eks at jeg går bedre overens med personer som er født i mitt eget stjernetegn (ild) og i andre ild-tegn. Jeg kommer dårligere overens med personer som er født i jordtegn. (Jord slukker ild.)

Skrevet

* Astrologien vektlegger sterkt himmellegemers plassering ved fødselen. Men de kan ikke gi fornuftig forklaring på hvorfor dette tidspunktet er viktigere enn andre tider for menneskers personlighet og framtid.

*Astrologer kan ikke vise til naturkrefter som gir påvirkning av mennesker til å gjøre spesielle valg

*Astrologer har ingen uavhengige statistiske undersøkelser som bekrefter at astrologi stemmer.

Folk kunne like godt tro på resultatet av terninger eller spåing i kaffegrut. Helt sikkert like virkningsfullt.

Ja, du har rett. Folk tror fordi de vil tro.

Det er ingen som helst grunn til å tro på astrologi, annet enn ønsketenkning. "Hvorfor skulle det ikke ha noen påvirkning på oss?" er ikke et argument for at astrologi stemmer.

Gjest lyspæra65
Skrevet

Jøss, da fikk jeg nytt stjernetegn!

Er dette den opprinnelige inndelingen?

om du fant den med 13 tegn ja, da er det slik ting ble inndelt i før.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...