Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat vært på ferie og plutselig fungerte verken VISA debetkortet mitt som jeg har hos Skandiabanken eller VISA kredittkortet mitt som jeg via gebyrfri.no. Vi ringte banken og fikk høre at det var et stort problem å få brukt VISA i utlandet pga noen midlertidige feil. Dette ble ordnet etter noen timer og vi hadde heldigvis kontanter, men hva om dette skjer igjen når jeg er i utlandet og vi står uten penger? Dermed tenkte jeg å "sikre" meg med et kredittkort til som da ikke er VISA men feks. Mastercard og da trenger jeg hjelp fra dere! :)

Hva er forskjellen på VISA og feks. Mastercard?

Jeg har nå VISA kredittkort via gebryfri.no og er veldig fornøyd med det - Kan dere anbefale noen kredittkort som ikke er VISA og som er gebyrfritt så lenge jeg betaler ved forfall?

Skrevet

Jeg har Mastercard fra re:member (tidligere creditcard, se www.creditcard.no) for å ha et alternativ til Visa om noe skulle skje. Det er noen forskjeller hva gjelder uttak av kontanter i minibank, men det har minimal betydning fordi det kun er noe jeg ville gjøre i nødstilfeller.

Skrevet

Jeg har Mastercard fra re:member (tidligere creditcard, se www.creditcard.no) for å ha et alternativ til Visa om noe skulle skje. Det er noen forskjeller hva gjelder uttak av kontanter i minibank, men det har minimal betydning fordi det kun er noe jeg ville gjøre i nødstilfeller.

Jeg har sett litt på re:member og det virker ok, men jeg er alltid litt skeptisk. Det eneste jeg kanskje kommer til å bruke det til er når jeg er i utlandet og handler i butikker, restauranter osv. Bruker det ikke til å ta ut penger i minibank, vareuttak e.l. Tror/vet du om kortet er helt gebyrfritt så lenge jeg betaler alt tilbake innen forfall?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...