Gå til innhold

"Gjennomsiktige" tenner - bulimi


liten pike, 22

Anbefalte innlegg

liten pike, 22

Hei. Jeg er en jente på snart 23 som har hatt bulimi siden jeg var 14. Men jeg har likevel aldri hatt noe problemer med tennene, hadde mitt første hull for halvannet år siden. Jeg er flink til å skylle munnen godt med vann etter oppkast, og jeg spyr dessuten sjelden opp magesyre. Fortennene mine har alltid vært litt gjennomsiktige helt nederst, og jeg har ikke tenkt noe over det. Men igår så jeg at også tennene ved siden av og tennene foran nede også har begynt å bli litt gjennomsiktige. Hva er dette? Er det farlig? Jeg har drukket veldig mye vann med fersk lime i i det siste, kan dette være en av årsakene? Setter pris på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lyspæra65

lime er jo syrlig så.. Men du, hvordan vet du at det ikke kommer magesyre? det komme alltid magesyre, væsken rundt matresten ER magesyre. Da må du isåfall bare tygge maten og spytte ut da? for å ikke få med magesyra?

Og, de som har mest skader pga bulimi er de som pusser tenna etter hver gang, så du gjør det "riktige" der, ikke presse på tennene med noe.

Det kan være annen syre som har gjort det også, brus/jus/saft/vann med smak skal visst ikke være så bra det heller, inneholder alt syre, om det er sukker eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...