Gjest mis-treated Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 Får ikke igjen penger fra opphold ved et sykehotell, når jeg var med min uføre mor på sykehus i en annen by. Hadde med erklæring fra legen, og gikk på Trygdekontoret (eller NAV), men fikk raskt vite at der ikke var noen penger der å hente. Hvem skal man gå og klage til, hvis man mener man ikke blir rettferdig behandlet av trygdekontoret? Og generelt sett, hvis jeg mener min mor har fått mye mindre enn hun har krav på, med sin sykdomshistorie - hvem går jeg til?? Prøver liksom å få det vi har krav på, men er ikke lett for en uerfaren som meg... 0 Siter
lex Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 Hvorvidt noe er rettferdig eller urettferdig er dessverre uten betydning. Folketrygden er bygget opp rundt rettigheter og hvorvidt man oppfyller de krav som oppstilles i regelverket. (Lover og forskrifter) NAV skal kunne opplyse deg om hvorfor du ikke får dekket utgiftene, og de skal også fortelle deg om dine eventuelle klage-/ankemuligheter. 0 Siter
soleil Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 Du/din mor må søke. Dere vil så få et vedtak. Der får du svar på om vilkåret for rettigheten er oppfylt eller ikke. (Begrunnelse). Mener du vedtaket er urimelig så klag. Har opplevd at Trygdekontoret har gitt misvisende informasjon om rettigheter så ikke gi opp ved skranken, men skriv søknad. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.