Gå til innhold

Vanskelig å få penger fra Trygden?

Anbefalte innlegg

Gjest mis-treated
Skrevet

Får ikke igjen penger fra opphold ved et sykehotell, når jeg var med min uføre mor på sykehus i en annen by. Hadde med erklæring fra legen, og gikk på Trygdekontoret (eller NAV), men fikk raskt vite at der ikke var noen penger der å hente.

Hvem skal man gå og klage til, hvis man mener man ikke blir rettferdig behandlet av trygdekontoret? Og generelt sett, hvis jeg mener min mor har fått mye mindre enn hun har krav på, med sin sykdomshistorie - hvem går jeg til??

Prøver liksom å få det vi har krav på, men er ikke lett for en uerfaren som meg...:P

Skrevet

Hvorvidt noe er rettferdig eller urettferdig er dessverre uten betydning. Folketrygden er bygget opp rundt rettigheter og hvorvidt man oppfyller de krav som oppstilles i regelverket. (Lover og forskrifter) NAV skal kunne opplyse deg om hvorfor du ikke får dekket utgiftene, og de skal også fortelle deg om dine eventuelle klage-/ankemuligheter.

Skrevet

Du/din mor må søke. Dere vil så få et vedtak. Der får du svar på om vilkåret for rettigheten er oppfylt eller ikke. (Begrunnelse). Mener du vedtaket er urimelig så klag. Har opplevd at Trygdekontoret har gitt misvisende informasjon om rettigheter så ikke gi opp ved skranken, men skriv søknad.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...