Gjest ikke nu Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 har en gammel hytte som har vært i familien. problemet er at vi har mye lån, og betaler ennå på hytta, og det koster masse å vedlikeholde den, og vi må bruke omtrent hver helg på å klippe gress og å være på hytta. og vi har ikke råd til å dra noe annet sted om sommeren fordi vi må betale lån og vedlikeholde hytta. nå lurer vi på om vi gidder mer. men det er vanskelig fordi det er mange minner og gode stunder. men de siste årene har det vært så mye jobb og utgifter. det er vel greit å si at vi ikke orker mer, og selge hytta og få bedre økonomi? hadde dere jobbet livet av dere bare for å beholde hytta når man først har den eller? en ting hadde vært om man var styrtrik og penger ikke var en issue i det hele tatt. men det er det. og så sier alle nei dere må ikke finne på å selge den, det er jo en perle, dere får aldri noe sånt igjen. og det er nok sant. men er det alt her i livet å ha en hytte, eller kan man si til seg selv at det er mange andre og ikke minst varierte ting man kan gjøre i feriene i stedet. 0 Siter
kanratama Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 Hytte, nei takk! Dyrt og krevende. Tenk på friheten. Du kan reise når du ikke har hytte. Har du hytte, vet du hva du skal i ferien. Kjipt. Kunne aldri hatt hytte. For øvrig mener jeg at det er latterlig lite liv her nå. Glad jeg skal til sjøs i morra. 0 Siter
Lillemus Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 Hvis dere er i tvil så regn ut hva dere bruker på hytta i året og lei den ut på åremål (for ett år eller mer i slengen) og se hvordan dere trives uten hytta. Er det en bfrielse og overhode ikke noe savn etter et par år så sleger dere, angrer dere da så fornyer dere bare ikke kontrakten lenger. 0 Siter
Lillemus Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 Hytte, nei takk! Dyrt og krevende. Tenk på friheten. Du kan reise når du ikke har hytte. Har du hytte, vet du hva du skal i ferien. Kjipt. Kunne aldri hatt hytte. For øvrig mener jeg at det er latterlig lite liv her nå. Glad jeg skal til sjøs i morra. Skal du på jobb på sjøen? 0 Siter
Gjest RODDERS Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 Har dere ikke vurdert å leie ut hytta? Man kan få ganske bra betalt dersom hytta ligger skapelig til.......Kanskje leie på åremål? Da kan dere slappe av og finne på andre ting! 0 Siter
Gjest ikke nu Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 Hvis dere er i tvil så regn ut hva dere bruker på hytta i året og lei den ut på åremål (for ett år eller mer i slengen) og se hvordan dere trives uten hytta. Er det en bfrielse og overhode ikke noe savn etter et par år så sleger dere, angrer dere da så fornyer dere bare ikke kontrakten lenger. det er jo veldig lurt, men problemet er at det er bare en sommerhytte, og jeg kan vanskelig tenke meg at noen vil leie den på åremål for over 6000.- i året (som vi må ha for å dekke opp lånet) når de bare kan bruke den i sommerhalvåret. men det hadde jo kanskje vært en god ide å undersøke det før man selger den...... takk for tipset ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 Absolutt. Hva slags jobb? Tankskip? Cruisebåt? Min elskede har jobbet på cruisebåt i flere år, men nå har han heldigvis gått på land. ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 det er jo veldig lurt, men problemet er at det er bare en sommerhytte, og jeg kan vanskelig tenke meg at noen vil leie den på åremål for over 6000.- i året (som vi må ha for å dekke opp lånet) når de bare kan bruke den i sommerhalvåret. men det hadde jo kanskje vært en god ide å undersøke det før man selger den...... takk for tipset ) Er det 100% definitivt en sommerhytte eller kan den strengt tatt brukes hele året? Hytta vår er av oss definert som sommerhytte, men det er egentlig ikke noe i veien for å bruke den hele året, bortsett fra at det kanskje er noe utrivelig der midtvinters. Kan jo godt hende at andre kan tenke seg å være der hele året vet du. Jeg ville prøvd med utleie først! 6000,- for en hytte i året er jo ingenting. 0 Siter
kanratama Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 Hva slags jobb? Tankskip? Cruisebåt? Min elskede har jobbet på cruisebåt i flere år, men nå har han heldigvis gått på land. ) Plattform. 0 Siter
Gjest ikke nu Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 Har dere ikke vurdert å leie ut hytta? Man kan få ganske bra betalt dersom hytta ligger skapelig til.......Kanskje leie på åremål? Da kan dere slappe av og finne på andre ting! joda men det er uisolert sommerhytte uten innlagt vann og kloakk, og da blir det veldig dyrt for noen å leie for kanskje 78 000 i året for å bruke den maks 6 måneder. tror du det hadde vært noen som ville det? men den ligger ypperlig til i nærheten av oslo da. 0 Siter
Gjest ikke nu Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 Er det 100% definitivt en sommerhytte eller kan den strengt tatt brukes hele året? Hytta vår er av oss definert som sommerhytte, men det er egentlig ikke noe i veien for å bruke den hele året, bortsett fra at det kanskje er noe utrivelig der midtvinters. Kan jo godt hende at andre kan tenke seg å være der hele året vet du. Jeg ville prøvd med utleie først! 6000,- for en hytte i året er jo ingenting. he he nei nå skrev jeg feil gitt *lol* mente 6000 i måneden! hvis vi manglet 6000 i året for at det skulle gå bedre økonomisk hadde vi nok beholdt hytta ja ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 Plattform. Ah. Min kjære har en meget kort karriere som plattformarbeider. Tror den varte i 14 dager. 0 Siter
Lillemus Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 he he nei nå skrev jeg feil gitt *lol* mente 6000 i måneden! hvis vi manglet 6000 i året for at det skulle gå bedre økonomisk hadde vi nok beholdt hytta ja ) 6000,- i mnd?! Bare for hytta? Da hadde jeg solgt ja...Om dere får noen til å kjøpe den, dere må da ha et veldig lån på den til den prisen? 0 Siter
Gjest hyttene Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 Å prøve utleie er et godt forslag. Ellers må det være av betydning om dere ser lysere økonomiske tider slik at dette er en forbigående tilstand, eller om det vil være slik varig. 0 Siter
Gjest ikke nu Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 6000,- i mnd?! Bare for hytta? Da hadde jeg solgt ja...Om dere får noen til å kjøpe den, dere må da ha et veldig lån på den til den prisen? nei lånet er også endel av huset med pant i hytta, men ennå har vi mer lån på huset enn det. men hytta er nok verdt ganske mye, rundt 2-2,5 mill. så det betyr veldig mye for oss økonomisk og for hele vår situasjon hvis vi selger den, og klarer å ikke tenke at vi kaster den bort for penger men bytter den i noe helt annet og et mer behagelig liv for familien 0 Siter
kanratama Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 Hva med å leie ut? Ja, det er smart. Men spørsmålet er om man ikke vil få mye mer igjen ved å selge en hytte til 2 millioner framfor å leie den ut for 50 000 per sommer. 0 Siter
Sofline Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 Ja, det er smart. Men spørsmålet er om man ikke vil få mye mer igjen ved å selge en hytte til 2 millioner framfor å leie den ut for 50 000 per sommer. Vedkommende sier jo at h*n ikke er sikker på om h*n vil selge fordi det er en gammel familiehytte mv. Med andre ord: penger er ikke alt. 0 Siter
kanratama Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 Vedkommende sier jo at h*n ikke er sikker på om h*n vil selge fordi det er en gammel familiehytte mv. Med andre ord: penger er ikke alt. Huff og huff, denne menneskelige tendensen til å knytte seg til materielle verdier og ikke klare å gi slipp på dem! Jeg tror de fleste nordmenn hadde hatt godt av å KASTE! Kaste, kaste, kaste! Vi tar vare på så mange ting som vi ikke trenger. "Greit å ha, du veit aldri når du får bruk for det". "Min første kalkulator, kosedyret mitt, mitt første penal..." Kast det! Jo mindre du eier, jo mer fri er du. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.