pekkaline Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 Ca 1kg (+) poteter 6kokte egg 2pk majones En boks seterrømme Gressløk 2ss (toppet) sukker Denne fikk jeg av en kompis og den er knallgod!! 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 Ca 1kg (+) poteter 6kokte egg 2pk majones En boks seterrømme Gressløk 2ss (toppet) sukker Denne fikk jeg av en kompis og den er knallgod!! Ikke jeg som startet tråden, men jeg må jo få lure jeg også, hehe:) Har du muligheter til å gi en forkalring på hvordan du lager den også eller? Hilsen ei trøtt, sliten student som gleder seg til sommeren:) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 Jeg er så kjedelig at jeg bare har poteter, purre, rømme og majones, og en dæsj med laken fra ett sylteagurkglass. Vet at mange har eple oppi. 0 Siter
pekkaline Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 Ikke jeg som startet tråden, men jeg må jo få lure jeg også, hehe:) Har du muligheter til å gi en forkalring på hvordan du lager den også eller? Hilsen ei trøtt, sliten student som gleder seg til sommeren:) Bare bland alt, tilsett de hakkede eggene og til slutt potet-terningene 0 Siter
morsan Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 [quote name=Shira )' timestamp='1177533335' post='3599838] Jeg er så kjedelig at jeg bare har poteter, purre, rømme og majones, og en dæsj med laken fra ett sylteagurkglass. Vet at mange har eple oppi. Omtrent som min det der. Det varierer litt fra gang til gang, og jeg har også hatt epler oppi fra tid til annen. Men jeg bruker ikke sylteagurklake, da, men ofte litt god sennep. Ellers har jeg fått litt dilla på tysk potetsalat, uten rømme men med med eddik! :-) Kjempegodt med f eks kapers oppi, eller soltørkede tomater. 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 Bare bland alt, tilsett de hakkede eggene og til slutt potet-terningene Oki, takk for forklaring:o) Nå skal jeg starte å lage ting fra bunnen av enn å kjøpe alt fiks ferdig. Potetsalat er veldig godt inntil kylling:) 0 Siter
morsan Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 Oki, takk for forklaring:o) Nå skal jeg starte å lage ting fra bunnen av enn å kjøpe alt fiks ferdig. Potetsalat er veldig godt inntil kylling:) Og potetsalat er ekstremt mye bedre hjemmelaget enn ferdig kjøpt, og temmelig lett å lage også! Ferdigkjøpt har oftest for mye majones og potetbitene smaker ikke så godt. 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 Og potetsalat er ekstremt mye bedre hjemmelaget enn ferdig kjøpt, og temmelig lett å lage også! Ferdigkjøpt har oftest for mye majones og potetbitene smaker ikke så godt. Det tror jeg så gjerne på. For jeg gikk lei de kjøpte potetsalatene, men nå har jeg begynt å kjøpe potesalat som de lager i butikken. Neste gang skal jeg prøve pekkaline sin oppskrift:) 0 Siter
Kalevala Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 ca. 1 kg. kokte poteter i terninger 1 Agurk i terninger 6 hardkokte egg Gressløk 1 pose majones 2 dl. Cultura Salt og pepper Bland alt uten majones, Cultura, salt og pepper. Bland sammen majones, Cultura, salt og pepper og hell det over. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 25. april 2007 Forfatter Skrevet 25. april 2007 [quote name=Shira )' timestamp='1177533335' post='3599838] Jeg er så kjedelig at jeg bare har poteter, purre, rømme og majones, og en dæsj med laken fra ett sylteagurkglass. Vet at mange har eple oppi. Jeg synes paprika er godt i. 0 Siter
Jeannie Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 Denne er veldig god. 6 stk poteter (kokte) 2 stk epler 1 dl purre (finstrimlet) 1 beger kesam 0,1% 0,5 dl skummet melk 2 ss sennep 0,5 ts salt 1 ts sukker (alt. søtningsmiddel) 0,8 ts nykvernet sort pepper 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 Omtrent som min det der. Det varierer litt fra gang til gang, og jeg har også hatt epler oppi fra tid til annen. Men jeg bruker ikke sylteagurklake, da, men ofte litt god sennep. Ellers har jeg fått litt dilla på tysk potetsalat, uten rømme men med med eddik! :-) Kjempegodt med f eks kapers oppi, eller soltørkede tomater. Det hørtes godt ut. Jeg er tenker alltid at jeg skal prøve noe nytt, men ender ofte opp med den gamle oppskriften. Skal bli "tøffere" i sommer ) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 Jeg synes paprika er godt i. Paprika har jeg aldri tenkt på, skal teste det ut en gang. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.