Gå til innhold

MR av hodet.

Anbefalte innlegg

nimaro1365381085

Hei! Jeg skal til MR av hodet den 16.mai. Jeg ble henvist av fastlegen pga svimmelhet som begynte i beynnelsen av mars måned. Jeg har tatt mange blodprøver og alle de er helt fine. Jeg er, og har vært hele livet, utrolig stiv i ryggen, nakken og skuldrene og fastlegen min mener at det er grunnen til svimmelheten. Jeg føler meg frisk og rask ellers, ingen kvalme, hodepine eller andre ting og sette fingeren på. Fastlegen ville at jeg skulle ta en MR bare å være på den sikre siden, da ble jeg med en gang redd for at de kan finne en hjernesvulst o.l, selvom hu sa at jeg ikke hadde typiske symptomer på "hjerne-sykdom". Som sagt så føler jeg meg i god allmenntilstand foruten den svimmelheten, har litt vondt i hodet en gang iblant, spesielt på høyre side/tinningen, men langt ifra mye og jeg hadde nok ikke lagt så mye merke til det hvis jeg ikke visste at jeg er henvist til MR... Svimmelheten kommer og går og noen dager er bedre enn andre. Men gruer meg til MR resultatet og er så redd for at de skal finne noe... Hva tror dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/274965-mr-av-hodet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tinkebøtta

De symptomene du beskriver høres absolutt ikke ut til å ha sammenheng med "skumle ting i hodet". Du trenger nok ikke frykte for MR resultatet. Uansett, skulle det være noe der er det mye bedre at det blir oppdaget og kan behandles i så fall!

Jeg jobber med en nevrolog som har mange svimmelhet/hodepine/rygg/nakke pasienter. Det er veldig sjelden at de finner noe på MR, annet enn av og til "normale aldersforandringer" hos litt eldre pasienter. Allikevel er det greit å få utelukket alvorlig sykdom.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/274965-mr-av-hodet/#findComment-2223021
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...