Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt gjentatte urinveisinfeksjoner (fra 2 - 4 stk i året) i løpet av de siste 3 årene. Jeg har ikke vært plaget med dette som liten /ungdom. Nå er jeg 33 år. Jeg ender opp med antibiotika (Selexid) og det virker veldig bra. Det siste året har infeksjonen kommet med 3 måneders mellomrom og jeg begynner å bli skeptisk til å bruke antibiotika flere ganger i året. Jeg får kraftige symptomer på. Vondt å tisse, trykk i magen, kraftige smerter og blod i urinen. Det ender med at jeg blir sittende på do til det begynner å gi seg for det er så utrolig vondt.Jeg har prøvd det meste av kjerringråd - tranebær, C - vitamin, drikker mye, holder meg varm på beina, tisser etter sex osv. Jeg har også vært hos soneterapeut og fått behandling der i tillegg til anbefalte helsekostprodukter. Blant annet "Silicea" som inneholder kiselsyre som vistnok skal ha en positiv virkning på slimhinna i blæra. Uten særlig bedring av den grunn. Har noen andre gode tips til hva som kan hjelpe? Jeg synes jeg gjør alt som kan forebygge, men det dukker bare opp igjen... Har noen god erfaring med homeopatiske medisiner? Alle gode råd mottas med takk! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275100-gjentatte-urinveisinfeksjoner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du bør be om en skikkelig utredning - dette kan fastlegen din henvise deg til. Du bør f,eks få tatt et rtg av urinveiene dine m/kontrast for å se etter avløpshinder som kan gi hyppige urinveisinfeksjoner. I tillegg bør det ALLTID sikres urin til bakteriologisk dyrkning når du får UVI, godta aldri antibiotikakur uten det. Hvis ikke noe av dette gir noe napp - bør dte kanskje vurderes langtidsbehandling med furadantin, et antiseptikum. Og alle kjerringrådene kjenner du - så der kan jeg ikke hjelpe deg med noen fler tror jeg:-)

Gjest prust

Jeg hadde det AKKURAT som deg i mange år (etter jeg fikk kjæreste og begynte å ha regelmessig sex). På det verste var det 6 ganger med UVI og penicillin på ett år. Da fikk jeg nok, og kontaktet homeopat.

Fikk en kur på noen "sukkerpiller" jeg skulle ta i noen måneder, deretter noen jeg skulle ta hvis jeg ble syk. Fikk det vel 1-2 ganger det året, og jeg klarte å stoppe det uten pennicillin.

Dette er nå ca åtte år siden, og jeg har det ekstremt sjelden nå - tror faktisk bare jeg har hatt det under graviditetene.

Men jeg må være forsiktig, setter meg aldri på kaldt underlag, får aldri frost på føttene, holde meg varm. Hvis jeg kjenner antyding til svie, tar jeg på meg ullbukse, drikker mye, og holder meg ekstra varm. jeg kan t.o.m. en sjelden gang la være å tisse etter samleie nå, uten å bli syk! Blæra mi er nok likevel veldig ømfintlig....og vil nok alltid være det.

Så altså - jeg har god erfaring med homeopat på dette området! Sørg for å gå til en godkjent homeopat! God bedring!

Gjest Fallen Rose

Jeg har vært i akkrat samme situasjon som deg, og hadde gyppige urinveisinfeksjoner. Det som sansynlig vis startet min infeksjon var en klamydia.

Og får du urinveisinfesjon en gang, får du det ganske lett igjen.

Det jeg gjorde og som hjalp var å spise tranebær kapsler, ofte to hver gang. Og mye juice. Men det kom igjen alikevel, men det ble ikke så kraftig.

Så tok jeg oppgjør med min lege, for dette var ikke normalt. Så fikk jeg utskrevet den typen du brukte, for en hel mnd. For å få bukt på det, så det skulle komme skikkelig ut av systemet. Derretter fikk jeg en pakke med samme medisin som jeg kunne bruke i akkutte tilfeller, om jeg kjente noe, pakket jeg i meg en om morgenen, en til middag og en til kvelden. Og siden har jeg ikke kjent noen ting og det er snart et år siden!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...