Gå til innhold

Pizzadeig - hvor lenge før?


Gjest togli

Anbefalte innlegg

Mrs. Wallace

Jeg vil tro det går like fort å smekke sammen fra scratch. :) Visp ut en pakke tørrgjær i lunka vann, tilsett en liten ts sukker (så gjæren får litt å jobbe med) og litt salt, tilsett mel til deigen har litt klissete konsistens, og la den heve natta over i kjøleskapet. Lett som ingenting! :)

Selvsagt er det lettvint å smelle sammen en deig fra skrætsj også, men når man av ymse grunner ikke har tid til hevingen, er toro løsningen. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest togli

Det går fint an. Men om du er skikkelig lat, kan du kjøpe toro ferdig pizzadeig som ikke trenger heving. Bare blande pulveret med vann, røre sammen og kjevle ut. Den blir helt grei.

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Samme mengde gjær, la den kaldheve i kjøleskap er helt konge. Jeg gjør det nesten alltid. Deigen blir bare ennå bedre å jobbe med da. :)

Godt å høre for nå står deigen og godtgjører seg i kjøleskapet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

det er nettopp kommet en nyhet på butikkene, en ferdig pizzabunn deig, som er snurret på matpapir.. har ikke prøvd den.. mer virket ganske genialt. men vet ikke om alle butikker har fått den inn enda. pakken er rød, vet ikke navn. kan fåes i vafel deig også. du kan jo høre i butikkene rundt deg.. hadde passet perfekt i ditt tilfelle :)

Oj, det hørtes praktisk ut!

Nå har jeg iallefall laga deig fra bunnen av og den står i kjøleskapet. Satser på det blir god pizza av den:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nettopp kommet en nyhet på butikkene, en ferdig pizzabunn deig, som er snurret på matpapir.. har ikke prøvd den.. mer virket ganske genialt. men vet ikke om alle butikker har fått den inn enda. pakken er rød, vet ikke navn. kan fåes i vafel deig også. du kan jo høre i butikkene rundt deg.. hadde passet perfekt i ditt tilfelle :)

Ja, det så jeg i butikken for noen dager siden, men den var temmelig dyr, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er interessert i store, tjukke bunner er det vel kanskje ikke så drøyt, nei.

Jeg har bare brukt den en gang, men jeg var godt fornøyd. Veldig tidsbesparende, og noen ganger er det det viktigste.

Helt enig! Toro pizzabunn er utrolig kjekk når man skal slenge sammen en pizza i full fart etter jobben! :-)

Med en slik bunn og med bruk av pepperoni på toppen har man pizzaen klar på under den tiden det hadde tatt å steke en grandis;-) Og så mye bedre da;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er ikke så vansklig å lage en pizzadeig. Takk for ditt svar. Det hjelper med slike svar i en slik stund jeg er i nå. Men jeg har lyst til å prøve noe annet også, enn min kjedlige pizzadeig.

"Ja, det er ikke så vansklig å lage en pizzadeig."

Ja ikke sant? Slik tenkte jeg også og fnøys litt av Toros pizzabunn, helt til jeg fant ut hvor utrolig tidsbesparende den er når man skal smelle sammen en pizza etter arbeidstid på en hverdag. Ikke bare trenger den ikke heve, men jeg synes den er mye lettere å kjevle ut.

Og med ekstra tynn bunn og pepperoni på toppen er det en virkelig kjapp pizza.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Helt enig! Toro pizzabunn er utrolig kjekk når man skal slenge sammen en pizza i full fart etter jobben! :-)

Med en slik bunn og med bruk av pepperoni på toppen har man pizzaen klar på under den tiden det hadde tatt å steke en grandis;-) Og så mye bedre da;-)

Nemlig. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tacomix

"Ja, det er ikke så vansklig å lage en pizzadeig."

Ja ikke sant? Slik tenkte jeg også og fnøys litt av Toros pizzabunn, helt til jeg fant ut hvor utrolig tidsbesparende den er når man skal smelle sammen en pizza etter arbeidstid på en hverdag. Ikke bare trenger den ikke heve, men jeg synes den er mye lettere å kjevle ut.

Og med ekstra tynn bunn og pepperoni på toppen er det en virkelig kjapp pizza.

Supert

bra

svar:)

Jeg

teste

den

pizzadeigen

en

dag.

Den

deigen

hørtes

hvertfall

bra

ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...