Gjest Fortvilet kone Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Min mann ble i februar operert pga ulcurøs colitt og skulle få midlertidig utlagt tarm. Pga operasjontekniske feil ble han operert 4 ganger på 30 timer.Resultatet av dette ble at hele tykktarmen og 70 cm av tynntarmen ble fjernet. Det har vært mange komplikasjoner, men status pr i dag er at han er til opptrening på Catosenteret. Problemet er nå at det ser ut til at den tarmen som er igjen ikke tar til seg næring. Han har 15 - 20 tømminger pr døgn. Han var fredag på kontroll på sykehuset hvor de satte han på en sprøytekur. Han skulle ta 3 sprøyter fredag, lørdag og søndag, og deretter en sprøyte hver 3. uke. Dette resulterte i kraftige magekramper fredagskvelden, og da dette slapp bare "fosset" det ut i stomien, dette vedvarte lørdag. Kontaktete sykehuslegen som ba han slutte. Jeg føler at legene på sykehuset famler og driver med eksprimentell behandling. Min teori er at tarmen er skadet pga de store mengdene med antibiotika han har fått og derfor ikke fungerer som den skal.Tenker at tarmen må bygges opp igjen, men vet ikke hvordan. Håper du kan hjelpe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/275255-stomioperasjon-med-komplikasjoner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Rent teoretisk skulle han ha nok igjen av tynntarmen til å kunne ta opp næring, men når hele tykktarmen er fjernet har også den del av tarmen som suger opp væske blitt borte. Din mann burde få oppfølging av dietetiker for å få kostråd tilpasset hans nye situasjon. Etter å ha brukt mye antibiotika hender det at både bakteriefloraen i tarmen og selve tarmveggen kan være skadet, men kroppen har ofte en god evne til å reparere seg selv igjen pga aktiv produksjon av nye tarmceller. Innen alternativ behandling brukes ofte flere tiltak samtidig inkludert urter som kamille(te) for å begrense irritasjonen av tarmveggen, probiotika (melkesyrebakterier flytende eller som pulver) og aminosyra glutamin som brukes for å reparere "lekk" tarm. For å få hjelp vil jeg anbefale konsultasjon hos en lege med erfaring med denne typen behandling. Se f.eks, hjemmesiden til Norsk forening for helhetsmedisin (www.nfhm.org). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/275255-stomioperasjon-med-komplikasjoner/#findComment-2225897 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.