Gå til innhold

slimpropp - uten blod

Anbefalte innlegg

Gjest nustabusta

Kjære jordmor!

Jeg har søkt på temaet her på forum, og fant en del interessant lesning der. Likevel fant jeg ikke noe som angikk meg direkte. Derfor spør jeg dere.

Slimproppen gikk i går kveld, var glassklar - intet blod. Både før og etter dette har det verket/murret en del i korsryggen, litt mer kynnere har det også blitt - men ikke mye mer. Jeg er kvalm. Føler meg opphovnet nedentil.

Spørsmålet er selvsagt om jeg kan håpe på at fødselen er rundt hjørnet nå, jeg er andregangsfødende.( De som har spurt om lignende før har vært førstegangsfødende.)

Hodet har synket ned og festet deg for ca 3 uker siden. Jeg har Naegels termin i dag, termin i flg UL i uke 8den 3.juni, og ordinær UL-termin 10.juni. Barnet er nå estimert til å være i overkant av 4 kg.

Da jeg har lettere pre-eklampsi, vansker med blodsukker og føder store barn - hadde det virkelig vært kjærkomment med en forløsning nå. Tør jeg håpe på det svaret jeg ønsker meg?

Kan jeg som 2.gangsfødende forvente fødsel innen 14. dager, eller kan det gå lengre tid?

(Det har vært snakk om induksjon, men jeg håper jo helst på en spontan fødsel)

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27570-slimpropp-uten-blod/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det du beskriver er ganske typisk for begynnende fødsel, selv om det er umulig å forutsi noe sikkert. Jeg skjønner at du begynner å bli svært klar for å føde, og heldigvis er kroppen nesten alltid i rute med sine symptomer. Du skriver ingenting om når du fødte forrige gang, i forhold til termin. Det er en viss sammenheng her. Har man gått over termin første gang, gjør man det gjerne også 2. og 3. gang også.

Jeg har faktisk ikke noe annet råd til deg enn at du får vente å se. Blir du svært utålmodig kan du evt. prøve med akupunktur for å få fart på fødselen. Dette gjøres imidlertid ikke før du har gått over din ultrlydtermin.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27570-slimpropp-uten-blod/#findComment-112457
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...