Gjest Kaffe med melk Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Jeg er ikke glad i vanlig kaffe, men med en skvett melk i så går det an. Er det egentlig frekt å spørre om folk har melk da man er på besøk? 0 Siter
Gjest ikke frekt Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Nei, det må da være helt greit å spørre om det. 0 Siter
pekkaline Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Om du spør så er det verten som bør bli flau, ikke du. Man skal jo spørre om de vil ha sukker eller fløte-melk når man gir noen kaffe (i allefall første gangen med personer) Ja du skal spørre, det er ikke frekt 0 Siter
Gjest mij Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Om du ikke har en uvanlig ufin og negativ måte å formulere deg på så kan jeg ikke forstå at det skulle være frekt ;-) 0 Siter
Mista nikket Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Det gjør jeg bestandig om det ikke blir servert med melk. Liker ikke svart kaffe. Syns det er mer høflig å spørre etter melk til kaffen enn å si jatakk til en kopp kaffe og så ikke røre den. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Om du spør så er det verten som bør bli flau, ikke du. Man skal jo spørre om de vil ha sukker eller fløte-melk når man gir noen kaffe (i allefall første gangen med personer) Ja du skal spørre, det er ikke frekt Mener du virkelig at man bør spørre gjestene om de vil ha sukker eller melk til kaffien? Jeg føler meg plutselig skikkelig uhøflig nå Blant mine venner er det ingen som bruker sukker/melk i kaffien, så jeg har ikke engang tenkt tanken på å spørre... Forøvrig har jeg opplevd at noen har spurt om jeg har en fløteskvett til kaffien og det synes jeg selvsagt er helt greit:) 0 Siter
pekkaline Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Mener du virkelig at man bør spørre gjestene om de vil ha sukker eller melk til kaffien? Jeg føler meg plutselig skikkelig uhøflig nå Blant mine venner er det ingen som bruker sukker/melk i kaffien, så jeg har ikke engang tenkt tanken på å spørre... Forøvrig har jeg opplevd at noen har spurt om jeg har en fløteskvett til kaffien og det synes jeg selvsagt er helt greit:) hehe, det er ikke så ofte jeg har fremmede tiil kaffe, men ja, jeg spør om de vil ha noe i den Kanskje det kommer av min tid som servitør...... 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Nei, det syns jeg ikke er frekt. Har noen venner som vil ha melk i kaffen, men det glemmer jeg omtrent hver gang de er her. Selvfølgelig er det i orden at de spør om jeg har en skvett melk. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Om du spør så er det verten som bør bli flau, ikke du. Man skal jo spørre om de vil ha sukker eller fløte-melk når man gir noen kaffe (i allefall første gangen med personer) Ja du skal spørre, det er ikke frekt "Man skal jo spørre om de vil ha sukker eller fløte-melk når man gir noen kaffe :)" Skal man virkelig? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 hehe, det er ikke så ofte jeg har fremmede tiil kaffe, men ja, jeg spør om de vil ha noe i den Kanskje det kommer av min tid som servitør...... Der har du det! Jeg har iallefall lært noe nytt nå 0 Siter
Dorthe Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Jeg serverer bare cafe latte og spør bare om folk vil ha brunt sukker eller ikke. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Jeg serverer bare cafe latte og spør bare om folk vil ha brunt sukker eller ikke. Du er så urban, Dorthe! ;D 0 Siter
Dorthe Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Du er så urban, Dorthe! ;D Det er fordi det er så jævli komplisert å komme fram til kaffetrakteren ) 0 Siter
frosken Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 "Man skal jo spørre om de vil ha sukker eller fløte-melk når man gir noen kaffe :)" Skal man virkelig? Selvfølgelig skal man det :-) 0 Siter
Gjest liede Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Om du spør så er det verten som bør bli flau, ikke du. Man skal jo spørre om de vil ha sukker eller fløte-melk når man gir noen kaffe (i allefall første gangen med personer) Ja du skal spørre, det er ikke frekt Enig! Det er da en selvfølge at verten spør om gjesten bruker noe i kaffen. 0 Siter
fresja Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Jeg ville satt pris på at du spurte. Jeg kommer aldri på å spørre om noen ønsker mellk/fløte i kaffen. 0 Siter
pekkaline Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 "Man skal jo spørre om de vil ha sukker eller fløte-melk når man gir noen kaffe :)" Skal man virkelig? Jeg tror at du som gjest for første gang i et hjem kunne ønske å slippe å spørre etter melk til kaffen. Alt skal gjøres greit for gjester slik at de har det fint hos deg vettu 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.