Gjest GA Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Jeg liker også best kaffe med melk, og jeg spør slett ikke alltid... Hvis jeg ikke kjenner folk i det hele tatt og stemningen er litt formell og spent, spør jeg ikke. Hvis jeg er hos kjentfolk, eller det er uformell setting, kan jeg finne på å spørre. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Jeg tror at du som gjest for første gang i et hjem kunne ønske å slippe å spørre etter melk til kaffen. Alt skal gjøres greit for gjester slik at de har det fint hos deg vettu Men det er nå en gang ofte sånn at man ikke tenker over alt i alle sammenhenger. Selv bruker jeg ikke melk i kaffen og tror aldri i verden jeg ville kommet på å spørre om noen ville ha det. I alle fall ville jeg glemt det 50% av gangene, det er jeg sikker på. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Det er fordi det er så jævli komplisert å komme fram til kaffetrakteren ) Du har nå funnet en grei løsning på det problemet i alle fall! ;-) 0 Siter
Tralla Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Hvis det er hos noen jeg ikke kjenner godt, så sier jeg at jeg desverre ikke liker kaffe. Men er det hos noen jeg kjenner godt, så spør jeg etter både melk og sukker ( jepp, sjul kaffesmaken mest mulig) Synes det kan være ille nok å si at jeg ikke liker kaffe, for det er liksom foventet at alle skal like det. Men jeg har ikke sjans til å få det ned i "ren" form, så da så. 0 Siter
Gjest Små skvetten. Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 hehe, det er ikke så ofte jeg har fremmede tiil kaffe, men ja, jeg spør om de vil ha noe i den Kanskje det kommer av min tid som servitør...... Å ha melk i kaffen er jo å ødelegge den. Det skal aldri være annet enn brennevin i kaffen. 0 Siter
pekkaline Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Men det er nå en gang ofte sånn at man ikke tenker over alt i alle sammenhenger. Selv bruker jeg ikke melk i kaffen og tror aldri i verden jeg ville kommet på å spørre om noen ville ha det. I alle fall ville jeg glemt det 50% av gangene, det er jeg sikker på. Om de må spørre etter melk, så er ikke det verdens undergang 0 Siter
pekkaline Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Å ha melk i kaffen er jo å ødelegge den. Det skal aldri være annet enn brennevin i kaffen. Baileys er godt i kaffe 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Baileys er godt i kaffe Sjokoladekaffe med et par sukettter og en god dæsj med baileys...... Mmmm.... 0 Siter
Gjest liede Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Baileys er godt i kaffe Nei, nei, nei! Da ødelegger man jo både Baileys og kaffe! Separat, sier jeg. Separat! :-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Nei, nei, nei! Da ødelegger man jo både Baileys og kaffe! Separat, sier jeg. Separat! :-) For endel år siden var jeg enig med deg, men nå er den best i kaffe, bastabom 0 Siter
pekkaline Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Sjokoladekaffe med et par sukettter og en god dæsj med baileys...... Mmmm.... Sjokoladekaffe? Det har gått meg hus forbi, hva er det? Kanskje verdt å prøve? 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Sjokoladekaffe? Det har gått meg hus forbi, hva er det? Kanskje verdt å prøve? Ferdige porsjonsposer fra Nestle, blandes med kokende vann og altså det tilbehøret jeg nevnte. Snadder! 0 Siter
pekkaline Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Ferdige porsjonsposer fra Nestle, blandes med kokende vann og altså det tilbehøret jeg nevnte. Snadder! Jøss. Ok, jeg skal se etter det senere i dag. Det er jo lov å kose seg med en kopp før natta 17 mai Og alle dager selvfølgelig.. Takk for tips! 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Hvis det er hos noen jeg ikke kjenner godt, så sier jeg at jeg desverre ikke liker kaffe. Men er det hos noen jeg kjenner godt, så spør jeg etter både melk og sukker ( jepp, sjul kaffesmaken mest mulig) Synes det kan være ille nok å si at jeg ikke liker kaffe, for det er liksom foventet at alle skal like det. Men jeg har ikke sjans til å få det ned i "ren" form, så da så. Om jeg glemmer å spørre om folk vil ha melk i kaffen, så glemmer jeg aldri å spørre folk jeg ikke kjenner så veldig godt om de liker/drikker kaffe før jeg eventuelt serverer det. 0 Siter
morsan Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Nei. Det er ikke sikkert folk husker på å spørre om du vil ha melk oppi, så bare spør på en pen måte! :-) 0 Siter
morsan Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Om du ikke har en uvanlig ufin og negativ måte å formulere deg på så kan jeg ikke forstå at det skulle være frekt ;-) "uvanlig ufin" LOL!! 0 Siter
morsan Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Nei, nei, nei! Da ødelegger man jo både Baileys og kaffe! Separat, sier jeg. Separat! :-) Ja, man skal være forsiktig så man ikke ødelegger god kaffe!! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.