Gå til innhold

Madeleine saken

Gjest Her var alt oppgitt, bitt

Anbefalte innlegg

Gjest Her var alt oppgitt, bitt
Skrevet

Hvorfor er den så spesiell? Klart det er synd en liten jente blir bortført men hvorfor den enorme fokuseringen i media her? Er denne saken noe mer oppsiktsvekende enn andre bortføringer av barn? For å være litt stygg så er det ganske urettferdig fordi nå ruller jo millionene inn for de som bidrar med tips, det er mange andre som bare blir glemt og vi aldri hører om men nå er alle sååååå opptatt i denne saken at de ligger og gurgler foran nyhetene. Latterlig

Gjest sett det på tv
Skrevet

så åp sånn fbi programm på tv'n der sa de når ungen er bortført i mer enn tolv timer er det nesten i alle tilfellene 50/50 om de blir funnet dau eller aldri blir sett igjen, men finnes seff unntak

Skrevet

Jeg tror det har mye å si at det er en hvit og vakker unge, med hvite, middelklasse-foreldre. Interessen hadde trolig ikke vært like stor om det var en mørk unge med fattige foreldre.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg tror det har mye å si at det er en hvit og vakker unge, med hvite, middelklasse-foreldre. Interessen hadde trolig ikke vært like stor om det var en mørk unge med fattige foreldre.

huff. Ekkel tanke.

hare1365380455
Skrevet

Kjendiser har også engasjert seg, og det har nok også noe å si.

Gjest mooseman
Skrevet

Kjendiser har også engasjert seg, og det har nok også noe å si.

det var etter media siklet på saken.....

Skrevet

Alle kan ikke ta inn over seg all elendighet i verden. Jeg kan faktisk identifisere med med disse foreldrene (fordi det angår meg, det kunne vært meg) uten å få dårlig samvittighet fordi jeg ikke tar innover meg på samme måte steining til døde, halshugging osv. Har tenkt mye på at det er litt tilfeldig hvilke situasjoner som treffer en slik at følelser vekkes, som identifisering, timing i ditt eget liv m.m. Mange vestlige foreldre kan nok kjenne seg igjen i situasjonen idet de har gjort nettopp som disse foreldrene, spist middag en kveld noen meter fra hotellrommet. Og saken er jammen grusom.. som så altfor mye annet som skjer i verden. Dagens media bringer da også nok elendighet til oss...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...