Gå til innhold

Gjør dere noe spesielt 16. mai?

Anbefalte innlegg

hare1365380455
Skrevet

Her er det vanlig med fotballkamp, ut på byen, eller stryking av flagg og klær hjemme.... :)

Det blir nok det siste på meg, pluss jeg må nok vaske regntøy siden det er meldt regn i morgen.

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hare1365380455

10

• mrxx

4

• jubalong70

2

• Speak

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest annlovinda
Skrevet

Vi pleier ikke å gjøre noe annet spesielt enn å stryke bunadsskjorter og flagg.

Tenkte vi skulle rydde vekk noen hauger med løv i dag da, har ikke fått gjort det før, for hver gang det har passet så har det vært skikkelig bløtt der. For nå er det sol og blå himmel, håper det varer til i morgen ettermiddag, iallefall.

Eldstemann av barna, jente 17 år, pleier å være på fotballkamp, men i år er det ikke hjemmekamp på 16. mai, så da blir det ikke det for henne i år. Hun skal nok på fest i dag, ettersom jeg forstod.

Skrevet

Da stryker jeg bunadsskjorten til kona, det er min jobb:-)

Gjest togli
Skrevet

16.mai er årets beste dag! Da skal bunadskjortene strykes!

*ser olmt på de skrukkete bunadskjortene*

Gjest togli
Skrevet

Kan du være så snill å oppdra mannen min til å stryke min bunadskjorte? Du kan få MSN-adressa med det samme;)

Skrevet

Kan du være så snill å oppdra mannen min til å stryke min bunadskjorte? Du kan få MSN-adressa med det samme;)

Hehe, kan lære han litt om stryking jeg:-), men han må være villig til å lære, hvis ikke er det dødfødt:-)

Skrevet

Her er det stryking av bunadsskjorter, skjorte til mannen (det gjør han nå selv da) og flagg. Så det å finne frem det man trenger. Når jentene kommer hjem fra skole/barnehage skal jeg nok også vaske regntøyet - just in case. Men jeg har bestilt sol i morgen altså :)

Skrevet

Må legge opp bunaden til snuppa + stryke skjorta mi. Hennes tok jeg i dag tidlig. Etterpå blir det trening.

Ingen faste ritualer.

hare1365380455
Skrevet

Hehe.... :)

hare1365380455
Skrevet

Må legge opp bunaden til snuppa + stryke skjorta mi. Hennes tok jeg i dag tidlig. Etterpå blir det trening.

Ingen faste ritualer.

Ja, jeg vil også prøve å få tid til litt trening.

hare1365380455
Skrevet

Her er det stryking av bunadsskjorter, skjorte til mannen (det gjør han nå selv da) og flagg. Så det å finne frem det man trenger. Når jentene kommer hjem fra skole/barnehage skal jeg nok også vaske regntøyet - just in case. Men jeg har bestilt sol i morgen altså :)

I øst blir det fint vær, men ellers kan det visst komme regn. Du bor kanskje i øst? :)

hare1365380455
Skrevet

16.mai er årets beste dag! Da skal bunadskjortene strykes!

*ser olmt på de skrukkete bunadskjortene*

Jeg er glad jeg ikke har bunad.... Men hva skal jeg ha på meg?

Hm...

hare1365380455
Skrevet

*stjerne i boken til mrxx*

;)

hare1365380455
Skrevet

Vi pleier ikke å gjøre noe annet spesielt enn å stryke bunadsskjorter og flagg.

Tenkte vi skulle rydde vekk noen hauger med løv i dag da, har ikke fått gjort det før, for hver gang det har passet så har det vært skikkelig bløtt der. For nå er det sol og blå himmel, håper det varer til i morgen ettermiddag, iallefall.

Eldstemann av barna, jente 17 år, pleier å være på fotballkamp, men i år er det ikke hjemmekamp på 16. mai, så da blir det ikke det for henne i år. Hun skal nok på fest i dag, ettersom jeg forstod.

Jeg må vel finne fram ytterjakker til ungene; de må nok vaskes før morgendagen. :)

Skrevet

Ingen spesielle vaner eller ritualer, utover det at man må gjøre istand klær og flagg til neste dag, og ofte også mat.

hare1365380455
Skrevet

Ingen spesielle vaner eller ritualer, utover det at man må gjøre istand klær og flagg til neste dag, og ofte også mat.

Mat, ja.... Hva skal dere ha? Jeg har ikke bestemt meg, men det blir nok pølser i pølsebrød. (Men 6-åringen liker ikke pølser så godt, så jeg burde finne på noe annet....)

Skrevet

Etter jobben skal jeg plante blomster i potter ute, skru fast flaggfestet på verandaen, gjøre rent og rydde inne, handle 17.maimaten, finne på en lettvint middag til ungene og meg. Tror jeg dropper å klippe plenen... Mulig at jeg også må stryke bunadskjortene i morgen tidlig...

Skrevet

*stjerne i boken til mrxx*

;)

Takk for det:-)

Hun spurte i går kveld, så jeg ba henne legge den frem så jeg husker det.

Gjest togli
Skrevet

Hehe, kan lære han litt om stryking jeg:-), men han må være villig til å lære, hvis ikke er det dødfødt:-)

*grubler på hvordan jeg skal få ham vil velvillig å stille opp*

hare1365380455
Skrevet

Etter jobben skal jeg plante blomster i potter ute, skru fast flaggfestet på verandaen, gjøre rent og rydde inne, handle 17.maimaten, finne på en lettvint middag til ungene og meg. Tror jeg dropper å klippe plenen... Mulig at jeg også må stryke bunadskjortene i morgen tidlig...

Hva skal dere spise i morgen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...