Gå til innhold

Gjør dere noe spesielt 16. mai?

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Jeg er glad jeg ikke har bunad.... Men hva skal jeg ha på meg?

Hm...

Igrunnen er jeg glad jeg har bunad, så slipper jeg å gruble på hva jeg skal ha på;)

Utpå ettermiddagen tar jeg nok på den mørk, grå dressen min (innsvinget jakke og bukse) med en fin topp under. Satser på at beina orker pensko til;)

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hare1365380455

10

• mrxx

4

• jubalong70

2

• Speak

2

Mest aktive i denne tråden

hare1365380455
Skrevet

Takk for det:-)

Hun spurte i går kveld, så jeg ba henne legge den frem så jeg husker det.

:-)

Skrevet

Jeg strøk mesteparten av 17.mai-klærne i går + flaggene.

Hodet mitt fungerer ikke uten lister, så jeg laget meg en liste i går kveld. Den ser slik ut:)

-frisøren

-luke ugress,klippe plen

-handle mat

-kjøpe hvit strømpebukse til xxxx

-vaske og tørke rød jakke til xxxx

-Kjøpe rød hårpynt til xxxx

- kjøpe sort penbukse til xxxx

-lage mat (til felles koldtbord hos venner)

-lage mat til frokosten hjemme (får noen gjester)

-lage sjokoladekake( Det skal ikke jeg gjøre, men mannen min)

-Se over bunadssølvet om det trenger å pusses.

- Kjøpe noen blomster som jeg skal ta med til hytta. (Har tatt avspasering og reiser dit tidlig fredag morgen.

Ja det var vel detaljert nok, tenker jeg. Jeg har en handleliste også, men skal få slippe å høre den:)

Skrevet

Hva skal dere spise i morgen?

Vi pleier å grille, men i år tror jeg det blir koldtbord (f.eks. røkelaks, kyllingsalat, spekeskinke) samt kake og eggedosis. Etter toget blir det sikkert is og pølser, i hvert fall til barna.

Gjest togli
Skrevet

Jeg strøk mesteparten av 17.mai-klærne i går + flaggene.

Hodet mitt fungerer ikke uten lister, så jeg laget meg en liste i går kveld. Den ser slik ut:)

-frisøren

-luke ugress,klippe plen

-handle mat

-kjøpe hvit strømpebukse til xxxx

-vaske og tørke rød jakke til xxxx

-Kjøpe rød hårpynt til xxxx

- kjøpe sort penbukse til xxxx

-lage mat (til felles koldtbord hos venner)

-lage mat til frokosten hjemme (får noen gjester)

-lage sjokoladekake( Det skal ikke jeg gjøre, men mannen min)

-Se over bunadssølvet om det trenger å pusses.

- Kjøpe noen blomster som jeg skal ta med til hytta. (Har tatt avspasering og reiser dit tidlig fredag morgen.

Ja det var vel detaljert nok, tenker jeg. Jeg har en handleliste også, men skal få slippe å høre den:)

Haha, du minner om meg;)

Du har ikke med klokkeslett på lista også, vel? ;-)

Skrevet

Haha, du minner om meg;)

Du har ikke med klokkeslett på lista også, vel? ;-)

He he, nei men jeg hadde sikkert behøvd det. Kommer meg alltid for sent i seng den 16.mai. Slår aldri feil det:)

Gjest togli
Skrevet

He he, nei men jeg hadde sikkert behøvd det. Kommer meg alltid for sent i seng den 16.mai. Slår aldri feil det:)

Jeg må ha med klokkeslett for da vekkes konkurranseinstinktet i meg! Må kjappe meg for å ikke bli forsinka, så blir jeg kjappere ferdig;)

Har prøvd samme metode på gubben, men han er visst ikke sammenskrudd på samme måte som meg *flirer*

Skrevet

Ja, jeg vil også prøve å få tid til litt trening.

Jeg har ikke noe valg. Har time med personlig trener i kveld:-)

Skrevet

Jeg må ha med klokkeslett for da vekkes konkurranseinstinktet i meg! Må kjappe meg for å ikke bli forsinka, så blir jeg kjappere ferdig;)

Har prøvd samme metode på gubben, men han er visst ikke sammenskrudd på samme måte som meg *flirer*

Ha ha, jeg synes jeg ser det hele for meg.

Sjekker klokka i ett sett:)

Skrevet

I øst blir det fint vær, men ellers kan det visst komme regn. Du bor kanskje i øst? :)

Neida - midt i...

Skrevet

*grubler på hvordan jeg skal få ham vil velvillig å stille opp*

Der får du nok et problem ja, hehe.

Gjest togli
Skrevet

Ha ha, jeg synes jeg ser det hele for meg.

Sjekker klokka i ett sett:)

Ja, gubben synes jeg ser helt ko-ko ut;)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Har hatt vårens siste eksamen i dag, det skal feires med en bedre middag. Ellers (for å svare på spørsmålet ditt...), Vi haar ingen spesielle tradisjoner på 16. mai.

Skrevet

Trodde det stod "strikking av flagg". Da hadde jeg blitt imponert:-)

Her går det i Maria Callas i kveld.

Skrevet

Stakkars, så dere bor der det er meldt regn....Håper det blir etter barnetoget da!

Jeg har stelt ferdig tøyet og styrt med potetsalat til i morgen. Fikk kjøpt noen forferdelig stygge poteter, det oppdaget jeg da de var ferdig kokt. Jadda, ble ny tur på butikken det da. Ordner seg for snille jenter ;) og gutter :)) etterhvert.

Skrevet

Ja, gubben synes jeg ser helt ko-ko ut;)

Jeg visste ikke at det skulle bli så mye pes i dag:) Det var den jæ... buksa jeg skulle kjøpe til xxxxx som ødela mye av tidsskjemaet jeg skulle hatt.

På grunn av den, måtte plenklipping strykes av lista.

Ingen bukse ble det heller. Vi fant ingen. Vi tråkket i timevis. Gutten er verken voksen eller barn lenger og finne penbukse var helt umulig. Men han greide å overtale meg til å kjøpe dressjakke som selvfølgelig også var alt for stor. Du skulle ha sett;o) Ja ja, pytt sann! Blir sikkert fin til konfirmasjon neste år.

Til dressen må han bruke en gammel bukse som har sett sine bedre dager, men jeg ble så gåen i ryggen at jeg ga til slutt blanke f.. Heldigvis ble han såpass lei sjøl også.

Ellers er alt i rute, tror jeg:)

Gjest togli
Skrevet

Jeg visste ikke at det skulle bli så mye pes i dag:) Det var den jæ... buksa jeg skulle kjøpe til xxxxx som ødela mye av tidsskjemaet jeg skulle hatt.

På grunn av den, måtte plenklipping strykes av lista.

Ingen bukse ble det heller. Vi fant ingen. Vi tråkket i timevis. Gutten er verken voksen eller barn lenger og finne penbukse var helt umulig. Men han greide å overtale meg til å kjøpe dressjakke som selvfølgelig også var alt for stor. Du skulle ha sett;o) Ja ja, pytt sann! Blir sikkert fin til konfirmasjon neste år.

Til dressen må han bruke en gammel bukse som har sett sine bedre dager, men jeg ble så gåen i ryggen at jeg ga til slutt blanke f.. Heldigvis ble han såpass lei sjøl også.

Ellers er alt i rute, tror jeg:)

Og jeg var ferdig klokka 20.33.07 ;-)

Skrevet

Mat, ja.... Hva skal dere ha? Jeg har ikke bestemt meg, men det blir nok pølser i pølsebrød. (Men 6-åringen liker ikke pølser så godt, så jeg burde finne på noe annet....)

I år blir det faktisk bare pølser her! :-) Har det litt for travelt i år pga diverse til at vi rekker noe særlig.

Men den vanligste 17. mai-menyen har faktisk vært spekemat - praktisk å kunne gjøre ferdig alt dagen før:-)

Ha en god nasjonaldag:-)

mariaflyfly
Skrevet

Sjokkfikser det jeg ikke har hatt tid til på forhånd...

I kveld har jeg:

- Flytta to knapper i bunaden til Lillesøster

- Grini på telefonen til en nabo som kom og redda meg fra buksepressehælvetet

- Pressa ferdig den dumme buksa etter instruksjoner fra englenaboen

- Strøket 3 bunadskjorter

- Klippa plenen som rakk meg til låret

- Vaska og hengt opp to maskiner med klær

- Drukket et par glass vin sammen med naboene ute før jeg gikk løs på de to siste skjortene

Jeg skulle ha vaska over huset også, men det orker jeg ikke, og det er strengt tatt ikke nødvendig heller. Nå skal jeg sy i en knapp (som holder på å falle av) i bunaden til Storebror før jeg skifter på senga mi og køyer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...