Gå til innhold

Hjelp til å gjenomføre utdanning-attførng

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags tilrettelegging kan mennesker med usynlige funksjonshemninger som feks ulike psykiske lidelser eller andre ting som ikke "synes" få hjelp med? Tenker spessielt i forbindelse med attføringstiltak.Jeg har fått innvilget en høyere utdannelse men det skjærte seg litt og jeg hadde problemer med å følge opp og falt litt av.Det var ikke fordi jeg ikke har evner eller fordi jeg var lat men fordi jeg når jeg opplever vanskelig ting i en studiesituasjon kan få superangst og isolere meg og om ingen tar tak i det da. Og det gjør de jo ikke på en høyskole og det er lett å forsvinne helt ut i det store systemet. Man blir bare en liten fisk i en enorm sjø.

Har vært i arbeidspraksis nå og det har vært utrolig spennende og ok.Men gruer meg litt til studiesituasjonen til høsten igjen som jeg har litt vanskeligeheter med å mestre i forhold til de veldig løse rammene og hvordan det fungerer.

Har dere noe tips om hvordan høyskolen evt kan hjelpe til å tilrettelegge i forhold til de med psykiske lidelser?

Eller om NAV har noen form for bistand til dette.?Altså jeg må nesten ha den utdannelsen for å få meg jobb og jeg har evnene så er ikke det. Det er jo i utgangspunktet skambelagt å innrømme slike svakheter men jeg vil virkelig få dette yrke og da må jeg klare utdanningen.

håper på svar

Gjest Saigon
Skrevet

Det blir tatt tak i hvis du sier i fra til skolen du går på at de sliter. De skolene jeg har hatt kontakt med har vært behjelpelig med tilrettelegging slik at jeg skulle klare studiet mitt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...