Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp, jeg er virkelig ikke særlig godt forberedt.. og jeg som trodde DOL ville renne over av tips om hvordan rense bunadsølvet.

Vel, mamma mente vann + grønnsåpe + salmiakk. Siden jeg er skeptisk til å mixe kjemikalier så ligger det nå i bare vann og salmiakk.

Søker litt på nettet mens jeg venter på svar fra snille DOLere som har alt under kontroll... :-)

Gjest midia
Skrevet

Tror det er farlig å blande grønnsåpe med salmiak

Mrs. Wallace
Skrevet

Legg aluminiumsfolie i bunnen av vasken, fyll på med vann og godt med salt, og legg sølvet nedi. Det blir fint på et blunk!

Skrevet

Legg aluminiumsfolie i bunnen av vasken, fyll på med vann og godt med salt, og legg sølvet nedi. Det blir fint på et blunk!

å, takk!

Skrevet

Tror det er farlig å blande grønnsåpe med salmiak

Hun må ha ment zalo og salmiakk, finner et tips om det på nettet. Men nå prøver jeg Mrs. Wallaces tips, neste utfordring er - hvordan amme med bunad. Vel, I'll cross that brigde when I get there.

mariaflyfly
Skrevet

*går og tapper i vasken på kjøkkenet*

mariaflyfly
Skrevet

Jeg ELSKER sånne råd som er lettvinte og geniale. Takk! Bunadsølvet ser SÅ mye bedre ut nå. :)

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg ELSKER sånne råd som er lettvinte og geniale. Takk! Bunadsølvet ser SÅ mye bedre ut nå. :)

Ingen årsak -det er sånne tips som gjør livet lettere. Og jeg fikk det selv her inne for noen år siden. :o)

Gjest Love Affair
Skrevet

Du må gjerne gå i sølv for min del... men jeg tror nok sølvtøyet hadde vært komemt mer til nytte om du støpte det om til pistolkuler - det er som kjent bare sølv som dreper varulver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...