Gå til innhold

Til dere som ikke kjøpte hund...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... men som tenkte og vurderte d...

Hvorfor ikke??

Hva var avgjørende?

Angrer du?

Gjest allergi var hovedgrunnen
Skrevet

Det avgjørende for oss var faren for allergi. Vi har allergi i familien, det KUNNE gått bra, men vi ville ikke ta sjansen og risikere å måtte omplassere. Når avgjørelsen først var tatt var det lett å komme på mange argumenter mot...

-støvsuging og vasking av hundehår og møkk som den drar inn

-luftetur før jobb

-luftetur i all slags vær og uansett om man er syk eller ikke

-kostnader, det er DYRT å anskaffe hund med utstyr, i tillegg kommer eventuelle veterinærregninger og for.

-man tar et valg ift tid- mindre tid

-mer bunden, MÅ hjem etter jobb f.eks

-man må ha hundepass hvis man skal reise utenlands

-få bukt med det hvis hunden utvikler et atferdsproblem

-osv osv

Før jeg tok valget, var det mange av disse punktene som ikke var så viktige for meg at de ikke kunne forsakes for gleden av å eie en hund da, det skal sies... Men når det ble som det ble er det greit å kunne kjenne at det er godt å slippe ansvaret. Jeg vil heller fokusere på det enn å fortsette å drømme...

Skrevet

Det avgjørende for oss var faren for allergi. Vi har allergi i familien, det KUNNE gått bra, men vi ville ikke ta sjansen og risikere å måtte omplassere. Når avgjørelsen først var tatt var det lett å komme på mange argumenter mot...

-luftetur før jobb

-kostnader, det er DYRT å anskaffe hund med utstyr, i tillegg kommer eventuelle veterinærregninger og for.

-osv osv

Før jeg tok valget, var det mange av disse punktene som ikke var så viktige for meg at de ikke kunne forsakes for gleden av å eie en hund da, det skal sies... Men når det ble som det ble er det greit å kunne kjenne at det er godt å slippe ansvaret. Jeg vil heller fokusere på det enn å fortsette å drømme...

Fordi jeg ikke har lov å ha hund her. Hadde jeg virkelig ville hatt det da kunne jeg vært andre plasser da, men er ung og relativt "unsettled". Blir mye mas å reise så mye med en hund for min del og å ha en hund når jeg ikke kjenner min egen framtid.

Gjest gjesp....¨78
Skrevet

-luftetur før jobb

-osv osv

allergi? Når en blir født i en verden med hundehår er sjansen mye mindre for at en utvikler allergi.

Gjest allergi var hovedgrunnen
Skrevet

allergi? Når en blir født i en verden med hundehår er sjansen mye mindre for at en utvikler allergi.

Det kan vel godt hende. Uansett så er mannen min allergisk mot hunder. Han reagerer ikke på alle hunder, men vi tenker at om vi anskaffer en hund han tilsynelatende ikke reagerer på så er sannsynligheten ganske stor for at han vil kunne utvikle allergi mot den også etterhvert. Den sjansen vil vi ikke ta...

Skrevet

Det kan vel godt hende. Uansett så er mannen min allergisk mot hunder. Han reagerer ikke på alle hunder, men vi tenker at om vi anskaffer en hund han tilsynelatende ikke reagerer på så er sannsynligheten ganske stor for at han vil kunne utvikle allergi mot den også etterhvert. Den sjansen vil vi ikke ta...

Jeg vet om allergikere som skaffer seg hunder som ikek røyter og dette har gått alldels strålende. Feks. en kongepuddel!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...