Gjest FreedomOfTheMind Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 Hvorfor er det så galt med dyresex? Jeg mener... det er jo såklart skikkelig kvalmt... og det ER et overgrep... men det er jo DYR for svarte... vi slakter tonnevis med kjøtt hver dag som vi glefser i oss uten betenkeligheter (å holde dyr er jo faktisk en industri), og vi bruker de i medisinske forsøk hvor de kanskje har store smerter. For å ikke snakke om pelsindustrien. Hva skal vi med pels? Vi kan jo lage bedre klær enn det av gamle brusflasker... Likevel har vi svære organisasjoner som kjemper for dyras rettigheter. Det virker som det er viktigere med dyr enn med mennesker. Hvor mange kjendiser er det ikke som har fått dødstrusler fordi de har brukt pels? Jeg syns rett og slett det tar litt (mye...) av. Den kloke mannen Gandhi sa at man kunne si endel om et lands moral ved å se på hvordan de behandler dyra. Det er nok veldig mye i det. Men jeg nekter å tro at vi ved å prioritere dyr fremfor sultrammede i Afrika (det er merkelig hvor lite vi hører fra Afrika i pressen), at vi får et bedre samfunn. Såklart er det ikke bra med dyresex. Men hva med sexovergrep på kvinner i Norge? Hvor stor andel av voldtekstmennene blir egentlig straffet for det? Er det så mye som 1%??? For å ikke snakke om misbruk av barn. Jeg så en dokumentar på NRK i går. Den handlet om barn i Asia som var sex-slaver. Det var noen som jobbet for å nedkjempe dette. De hadde reddet en 17-årig jente. Hun ble kidnappet som 12-åring, og ble satt til å jobbe som hore. Kan vel ikke kalles prostitusjon en gang. Hun fikk bare litt dårlig mat, for å overleve. Det var liksom som å fylle litt bensin på tanken... Syns det var sterke saker, jeg fikk tårer i øynene av disse uhyrlighetene. Men neida. Å sprenge opp medisinske laboratorier som forsker frem nye medisiner, som beklagelig nok må bruke noen dyr, er et mye viktigere bidrag til verden... Ubegripelig. 0 Siter
soleil Skrevet 17. mai 2007 Skrevet 17. mai 2007 Dyresex er faktisk lovlig så lenge en ikke skader dyret eller påfører det smerte... 0 Siter
filiokus81 Skrevet 17. mai 2007 Skrevet 17. mai 2007 Nå er det jo mulig å ha to tanker i hodet på en gang da. Det finnes masse å ta tak i her i verden, at folk velger sine hjertesaker er bare naturlig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.