Gå til innhold

Norges nasjonaldag

Anbefalte innlegg

Gjest Love Affair
Skrevet

Syns det er så idiotisk å feire denne dagen. Som om man liksom er glad i landet ditt...

Hva faen er det å være glad i? Såklart, det er et fint land å bo i, men jeg tror neppe det kommer av at folk marsjerer rundt etter teit musikk og vifter med flagg, og holder taler om hvor heldige vi er som fikk jagd nazistene ut.

Så på TV om noen innvandrere som også ville feire 17. mai. På sin egen måte, såklart.

Jeg gir vel faen i hva folk foretar seg på denne dagen, for min del skal jeg grille og snakke kødd sammen med noen venner.

Men likevel syns jeg det er litt trist at de så desperat forsøker å vise at de ikke er "imot" Norge, og ønsker å integrere seg.

Har vi virkelig klart å hjernevaske de såpass? Syns de faktisk våre verdier er bedre enn de de er født med?

Har lest mye om hijab. Det er ikke respektert her i Norge. Man kan få sparken om man fortsetter å bruke den. Nordmenn flest mener vel at det er et hån mot "norske verdier", som ytringsfrihet og individualisme.

"Inkluderingsminister" Bjarne Håkon Hansen har faktisk sagt at han er kjempeglad for å få utlendinger på kontoret sitt, men tropper de opp med hijaben, da er det rett ut!

Denne "joviale" trønderen kunne med fordel tatt seg noen år på skolebenken etter min mening. Lære litt mer om hva "fremmed kultur" egentlig er. Kanskje han innser at han ikke akkurat oppfordrer til inkludering med slike uttalelser.

Husker ikke helt jeg, men holder vår kjære konge tale denne dagen?

Det kan jo bli festlig... for det første ser det alltid ut som han er i bakrus.. øynene halveis igjen, og stemmen er litt klagete, liksom...

For det andre må han jo nesten lese av jukselappen, han vet ikke hva som står der. Det er noen andre som har skrevet det for han.

For det tredje er det jo bare PISS det som står der. Det er kanskje ikke noe jeg er direkte uenig i, men det er jo så selvsagt at det er ikke verdt å høre etter.

Jeg tror faktisk de har foretatt en undersøkelse i Norske hjem, og funnet ut hva folk ikke vil høre kongen si.

Det er jo ikke en eneste ting i disse talene noen kan være uenige i. Det er bare hjernedødt PJATT.

Men de eldre liker det nok. Det er nok flere eldre enn unge som går i disse togene også. Foruten skoleunger da - de blir jo tvunget, så og si. En må faktisk søke om å få slippe.

Så sitter de gamle der da, og klager over "forfallet i kulturen", mens de tenker tilbake på den tid da de selv var unge, og alt selvfølgelig virket mye bedre.

Slik har det vært lenger tilbake enn det finnes historiske kilder.

Jeg er ikke kommunist, men det hadde faktisk gledet meg om noen ville være med på å overdøve "ja vi elsker" med internasjonalen.

Stryk kristenkorset av ditt flagg og heis det rent og rødt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...