Gå til innhold

Hvor mange venner har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I disse "Facebook"-tidene er det populært å telle alle vennene sine. Selv er eg ikke registrert der, og hadde eg vært det ville det vært noen 10-talls.

Man man kan gradere vennene fra "kaffevenner" og "de-som-stiller-opp-venner". Det er søren ikke mange av mine venner som stiller opp når eg VIRKELIG trenger dem.

Trist, men sant.

Gir det ikke en tomhetsfølelse å ha 100-200 venner på Facebook, som egentlig ikke er der for deg i lengden?

Gjest prust
Skrevet

Har ikke sett på Face-book, men klarer meg fint med venner i hverdagen + DOL :-)

Har vel 5-6 nære venninner + deres menn (som er kamerater, men ikke så nære venner), 10-20 nabo/bekjente, som er koselige å treffe, men som en ikke betror seg til/kjenner dypt.

Føler meg rik på venner!!!

Gjest Kitty Cat 82
Skrevet

Jeg begynner å få en del venner på Facebook, men det er for det meste bekjente fra jobb og skole!

Jeg kan vel si at jeg har mange venner i RL også, men av de som virkelig stiller opp, vil jeg si at jeg har to gode venninner. Men det betyr ikke at jeg setter mindre pris på de andre vennene mine! Så lenge jeg kan ha de to som jeg kan være fullstendig fortrolige med, så er jeg fornøyd. Andre venner er "lettere" å skaffe. Men det er de vennene, som du kan være borte fra i evigheter, og nesten ikke ha kontakt med, og så er det som om du skulle ha sett dem i går når du treffer de igjen, det er de jeg vil kjempe med nebb og klør for!

Det er de som stiller opp for meg, og det er de jeg ALLTID vil stille opp for.

Gjest mallet
Skrevet

De aller fleste vennene jeg har på Facebook er bekjente mer enn venner. Det gir meg ingen tomhetsfølelse at det er slik, det er hyggelig å ha litt kontakt med folk selv om de ikke er mine aller nærmeste. Jeg har vel en tre-fire jeg vil regne som nære venner.

Gjest kvinne 40pluss
Skrevet

Jeg kan ikke skjønne vitsen med facebook, men så har jeg aldri hatt lyst til å legge ut bilde og private data på nett heller.

Men av venner i RL har jeg: 5 nære venner, 4-5 venner til som er mer perifere, flere hyggelige nabokvinner og deres menn, som vi omgås endel sammen med ungene våre, og også flere hyggelige kolleger, som jeg ikke betror meg til men vi prater mye om løst og fast og ungene våre og sånn.

I tillegg har jeg flere nett-venner (gjennom ulike diskusjonsforum) som jeg aldri har sett men har et forhold til gjennom felles interesser og gjensidig oppbacking.

Skrevet

Jeg har ikke så mange virkelige venner - kanskje rundt 5 stykker som jeg vet ville stille opp for meg.

Så har jeg en god del bekjente som er kjekke å ha til å småprate med.

På Facebook har jeg ikke så mange "venner". Dette fordi mange av mine venner ikke er der :). Men jeg har funnet igjen noen gamle bekjente.

Det at de kalles "venner" på Facebook bryr jeg meg ikke om. Jeg vet jo hvem som er mine venner og hvem som er mine bekjente :)

Skrevet

Jeg har få, men gode venner. Og en del bekjente. Jeg krever nok ganske mye av et vennskap, orker ikke folk som ikke "gir" meg noe. Da er jeg heller alene. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...