Gå til innhold

Bunad - trenger noen med litt peiling.

Anbefalte innlegg

Gjest Litt for rund (:-()
Skrevet

Jeg bare lurte på om noen vet sånn ca. hva det koster å få lagt ut en bunad. Det må vel være noen her som har gjort dette. Må nok antagelig få sydd inn litt mer stoff også, vet ikke egentlig, for jeg har ikke peiling på hvordan de som kan dette gjør det og selv om jeg kan sy, så tar jeg aldri sjansen på å prøve på dette selv på en så kostbar ting som en bunad.

Det varierer vel noe i pris, men sånn ca. Jeg skal ha det gjort hos fagfolk.

Neier pent for svar.

Skrevet

Jeg fikk sydd ut bunaden min nå. Det er vest og skjørt hver for seg

Utsying av skjørtet, ny rynking og folder, + et tynt liv for å holde skjørtet

oppe kostet 1000 kr.

Jeg måtte ha ny vest, ikke noe å sy ut på, og å felle inn noe stoff gikk

ikke. 3500kr. Men dersom det går an å skjøte inn noe stoff, blir det jo billigere. Dette må du undersøke.

Skrevet

Da jeg fikk sydd inn vesten til trønderbunaden min for 5 år siden kostet det 700,-, og det var bare vesten. Nå regner jeg med det koster rundt en tusing.

Skrevet

Jeg fikk sydd ut bunaden min nå. Det er vest og skjørt hver for seg

Utsying av skjørtet, ny rynking og folder, + et tynt liv for å holde skjørtet

oppe kostet 1000 kr.

Jeg måtte ha ny vest, ikke noe å sy ut på, og å felle inn noe stoff gikk

ikke. 3500kr. Men dersom det går an å skjøte inn noe stoff, blir det jo billigere. Dette må du undersøke.

Oi, det var dyrt bare for vesten. Jeg har sammenhengende bunad, så da vet jeg neimen ikke hvordan de gjør det. jeg får ringe til uken å høre.

Neier pent for svar :-)

Skrevet

Da jeg fikk sydd inn vesten til trønderbunaden min for 5 år siden kostet det 700,-, og det var bare vesten. Nå regner jeg med det koster rundt en tusing.

Bunad er kostbart, men det er jo så fint og det irriterer meg skrekkelig at jeg ikke får brukt den lenger. Har trodd jeg skulle gå ned til mitt gamle jeg igjen lenge nok nå. Så nå får jeg bare innse at det er bedre å sy ut bunaden :-)

De to siste gangene jeg brukte den trodde jeg rett og slett at jeg skulle svime av flere ganger. Det var så trangt og vondt at det var grusomt, så slik orker jeg ikke å gå en gang til.

Neier pent for svar.

Skrevet

Bunad er kostbart, men det er jo så fint og det irriterer meg skrekkelig at jeg ikke får brukt den lenger. Har trodd jeg skulle gå ned til mitt gamle jeg igjen lenge nok nå. Så nå får jeg bare innse at det er bedre å sy ut bunaden :-)

De to siste gangene jeg brukte den trodde jeg rett og slett at jeg skulle svime av flere ganger. Det var så trangt og vondt at det var grusomt, så slik orker jeg ikke å gå en gang til.

Neier pent for svar.

Min ble sydd inn for 8 kg siden.... Jeg vet at jeg aldri kommer ned på den vekta igjen, i alle fall ikke over tid, så jeg bør få sydd den ut. Det er jo, som du sier, bare tull å ha et så dyrt plagg hengende i skapet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...