Gjest Yosi Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Hei Stig. Jeg er en jente på 25 år som fikk en luftveisinfeksjon i oktober i fjor, senere fikk jeg konstatert av legen at jeg trolig hadde hatt en mycoplasma infeksjon og fikk flere antibiotika kurer som ikke hjelp. Rth Thorax var negativ. 2,5 mnd senere ble min samboer også syk, med de samme symptomene som meg. Symptomer som vondt i halsen når vi svelger(trangt å svelge, veldig tørt i halsen når vi våkner på morgenen) blir fort slitne & trøtte. Legen til min samboer sa han hadde hatt kyssesyke tidligere, men kunne ikke konstatere når. Vi ble begge lagt inn på sykehuset i forskjellige perioder for utredning, men de fant ingenting. Blodprøvene og undersøkelsene var negative. Vi hadde kjøpt leilighet rett før vi ble syke i september ifjor, der vi fikk mistanke om sopp/råte på badet.Telelab tok prøver av dette som negative. Fikk beskjed at vi trygt kunne bo der. Vi flyttet ut alikevel for ca. 1,5 mnd siden for å utelukke at det kunne være noe i leiligheten, men vi er fortsatt syke med like symptomer. Fortsatt vondt i halsen, tungt å svelge, har store mørke ringer rundt øynene og bleke. Har hvitt belegg på tungen som ikke var sopp. Vi prøver å gå tur hver dag, men blir fort slitne & trøtte, klarer ikke så mye i løpet av dagen. Hadde tidligere veldig mye migrene men som nå har gitt seg. Hver gang man anstrenger seg blir symptomene verre. Vi har gått til biopat i flere mnd nå med akupunktur , naturmedisin og forandret kosthold, men føler det hjelper lite. Det føles som en ond sirkel som ikke tar slutt. Har innimellom blitt bedre der jeg tror jeg har nå blitt frisk, men varer bare en kort stund.Bare en dag om gangen så kommer alt tilbake igjen. Skjønner ikke hva dette kan være? Legene våre har heller ingen svar . Når blir vi friske igjen?. Nå har vi vært sykemeldt siden vi ble syke. Prøvde en kort tid å være aktiv, men ble bare verre. Vi er ganske fortvilet over hele situasjonen og lurer på hva dette kan være. Håper du kan hjelpe oss?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/276282-blir-aldri-frisk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Det høres ut som om dere begge har vært uheldige og blitt rammet av en illsint mikroorganisme! Ut fra din beskrivelse kan det høres ut som om dere begge har blitt rammet av samme mikrobe selv om det var 2,5 måneder mellom innsykningen. Vanlig inkubasjonstid (tiden mellom tidspunkt for smitte og innsykning) er normalt en til tre uker for de fleste smittsomme luftveissykdommene. Regner med at sykehuset eller legen har tatt prøver av antistoffer i blodet slik at dere er screenet for de mest vanlige virus og bakterieinfeksjoner. Den langvarige trøttheten og forverring ved antrengelse kan minne om såkalt "postviralt tretthetssyndrom" eller ME. Internasjonalt brukes betegnelsene CFIDS (Chronic Fatigue and Immune Dysfunction Syndrome), ME (Myalgisk Encefalopati/-myelitt), PFVS (Post Viral Fatigue Syndrome) og CFS (Chronic Fatigue Syndrome) om hverandre. Som hovedregel vil det oftest være for sent med antimikrobiell behandling som for eksempel antibiotika etter noen måneders sykdom. I stedet må man forsøke å styrke kroppen evne til rekonvalescens ved hjelp av et sunt kosthold, nok søvn ( åtte timer per natt) og moderat trening. Det tar ofte lang tid å bli bedre dessverre. Innen alternativ tradisjon gis ofte tilskudd av omega 3 fettsyrer, adaptogene urter (rosenrot eller ginseng og et blanding av kosttilskudd som skal styrke kroppens egen energiproduksjon som coenzym Q 10, B-vitaminer, aminsyra L-karnitin og stivelsen D-ribose. Målet er å bedre næringstransport over cellemembraner og styrke cellenes evne til å bygge opp sine energilagre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/276282-blir-aldri-frisk/#findComment-2231155 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest yosi Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Det høres ut som om dere begge har vært uheldige og blitt rammet av en illsint mikroorganisme! Ut fra din beskrivelse kan det høres ut som om dere begge har blitt rammet av samme mikrobe selv om det var 2,5 måneder mellom innsykningen. Vanlig inkubasjonstid (tiden mellom tidspunkt for smitte og innsykning) er normalt en til tre uker for de fleste smittsomme luftveissykdommene. Regner med at sykehuset eller legen har tatt prøver av antistoffer i blodet slik at dere er screenet for de mest vanlige virus og bakterieinfeksjoner. Den langvarige trøttheten og forverring ved antrengelse kan minne om såkalt "postviralt tretthetssyndrom" eller ME. Internasjonalt brukes betegnelsene CFIDS (Chronic Fatigue and Immune Dysfunction Syndrome), ME (Myalgisk Encefalopati/-myelitt), PFVS (Post Viral Fatigue Syndrome) og CFS (Chronic Fatigue Syndrome) om hverandre. Som hovedregel vil det oftest være for sent med antimikrobiell behandling som for eksempel antibiotika etter noen måneders sykdom. I stedet må man forsøke å styrke kroppen evne til rekonvalescens ved hjelp av et sunt kosthold, nok søvn ( åtte timer per natt) og moderat trening. Det tar ofte lang tid å bli bedre dessverre. Innen alternativ tradisjon gis ofte tilskudd av omega 3 fettsyrer, adaptogene urter (rosenrot eller ginseng og et blanding av kosttilskudd som skal styrke kroppens egen energiproduksjon som coenzym Q 10, B-vitaminer, aminsyra L-karnitin og stivelsen D-ribose. Målet er å bedre næringstransport over cellemembraner og styrke cellenes evne til å bygge opp sine energilagre. Uff det høres ikke bra ut. Har tenkt at vi kan ha Me, men har utelukket det pga legene våre mener vi ikke har det. Vi går til to forskjellige leger som mener det ikke er ME. De mener det er lite sannsynlig for at begge kan ha det og tror heller det er et post virus, et virus som tar lang tid. Hva tror du? Jeg håper virkelig ikke vi har ME. Føler nå det går sakte bedre, men blir aldri frisk. Det som plager meg mest er at jeg har vondt i halsen når jeg svelger, våkner alltid opp med veldig tørt i halsen. Er det vanlig for ME? Hvis vi har ME, betyr det at vi kan være syke i flere år ? Hva er sannsynligheten å bli helt frisk igjen? Kan man da være like aktiv og trene igjen når man blir frisk? Føler dagene er veldig forskjellig, men blir fort sliten når vi anstrenger oss eller stresser. Er ganske frustrert over hele situasjonen. Hva syns du vi skal gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/276282-blir-aldri-frisk/#findComment-2235540 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meridianen Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Uff det høres ikke bra ut. Har tenkt at vi kan ha Me, men har utelukket det pga legene våre mener vi ikke har det. Vi går til to forskjellige leger som mener det ikke er ME. De mener det er lite sannsynlig for at begge kan ha det og tror heller det er et post virus, et virus som tar lang tid. Hva tror du? Jeg håper virkelig ikke vi har ME. Føler nå det går sakte bedre, men blir aldri frisk. Det som plager meg mest er at jeg har vondt i halsen når jeg svelger, våkner alltid opp med veldig tørt i halsen. Er det vanlig for ME? Hvis vi har ME, betyr det at vi kan være syke i flere år ? Hva er sannsynligheten å bli helt frisk igjen? Kan man da være like aktiv og trene igjen når man blir frisk? Føler dagene er veldig forskjellig, men blir fort sliten når vi anstrenger oss eller stresser. Er ganske frustrert over hele situasjonen. Hva syns du vi skal gjøre? Har dere prøvd rensekurer? Jeg tenker at nyrene også bør sjekkes, er det gjort? Men mest trolig er nyretegnet (mørk under øyene) en årsak av magen. Dere har ikke fått spist noe voldsom kost som kan ha forstyrret magen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/276282-blir-aldri-frisk/#findComment-2240730 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest yosi Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Det høres ut som om dere begge har vært uheldige og blitt rammet av en illsint mikroorganisme! Ut fra din beskrivelse kan det høres ut som om dere begge har blitt rammet av samme mikrobe selv om det var 2,5 måneder mellom innsykningen. Vanlig inkubasjonstid (tiden mellom tidspunkt for smitte og innsykning) er normalt en til tre uker for de fleste smittsomme luftveissykdommene. Regner med at sykehuset eller legen har tatt prøver av antistoffer i blodet slik at dere er screenet for de mest vanlige virus og bakterieinfeksjoner. Den langvarige trøttheten og forverring ved antrengelse kan minne om såkalt "postviralt tretthetssyndrom" eller ME. Internasjonalt brukes betegnelsene CFIDS (Chronic Fatigue and Immune Dysfunction Syndrome), ME (Myalgisk Encefalopati/-myelitt), PFVS (Post Viral Fatigue Syndrome) og CFS (Chronic Fatigue Syndrome) om hverandre. Som hovedregel vil det oftest være for sent med antimikrobiell behandling som for eksempel antibiotika etter noen måneders sykdom. I stedet må man forsøke å styrke kroppen evne til rekonvalescens ved hjelp av et sunt kosthold, nok søvn ( åtte timer per natt) og moderat trening. Det tar ofte lang tid å bli bedre dessverre. Innen alternativ tradisjon gis ofte tilskudd av omega 3 fettsyrer, adaptogene urter (rosenrot eller ginseng og et blanding av kosttilskudd som skal styrke kroppens egen energiproduksjon som coenzym Q 10, B-vitaminer, aminsyra L-karnitin og stivelsen D-ribose. Målet er å bedre næringstransport over cellemembraner og styrke cellenes evne til å bygge opp sine energilagre. Hei igjen Jeg har vært syk i 8 mnd nå etter en mycoplasma infeksjon og har nå fått diagnosen postviralt tretthetsyndrom av en spesialist. Jeg oppfattet som at det var det samme som ME ? Blir litt forvirret etter å ha lest mye om det, noen skriver at ikke det er samme diagnose, mens andre sier det er det. Hva er riktig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/276282-blir-aldri-frisk/#findComment-2247597 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest yosi Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Det høres ut som om dere begge har vært uheldige og blitt rammet av en illsint mikroorganisme! Ut fra din beskrivelse kan det høres ut som om dere begge har blitt rammet av samme mikrobe selv om det var 2,5 måneder mellom innsykningen. Vanlig inkubasjonstid (tiden mellom tidspunkt for smitte og innsykning) er normalt en til tre uker for de fleste smittsomme luftveissykdommene. Regner med at sykehuset eller legen har tatt prøver av antistoffer i blodet slik at dere er screenet for de mest vanlige virus og bakterieinfeksjoner. Den langvarige trøttheten og forverring ved antrengelse kan minne om såkalt "postviralt tretthetssyndrom" eller ME. Internasjonalt brukes betegnelsene CFIDS (Chronic Fatigue and Immune Dysfunction Syndrome), ME (Myalgisk Encefalopati/-myelitt), PFVS (Post Viral Fatigue Syndrome) og CFS (Chronic Fatigue Syndrome) om hverandre. Som hovedregel vil det oftest være for sent med antimikrobiell behandling som for eksempel antibiotika etter noen måneders sykdom. I stedet må man forsøke å styrke kroppen evne til rekonvalescens ved hjelp av et sunt kosthold, nok søvn ( åtte timer per natt) og moderat trening. Det tar ofte lang tid å bli bedre dessverre. Innen alternativ tradisjon gis ofte tilskudd av omega 3 fettsyrer, adaptogene urter (rosenrot eller ginseng og et blanding av kosttilskudd som skal styrke kroppens egen energiproduksjon som coenzym Q 10, B-vitaminer, aminsyra L-karnitin og stivelsen D-ribose. Målet er å bedre næringstransport over cellemembraner og styrke cellenes evne til å bygge opp sine energilagre. Hei igjen Jeg har vært syk i 8 mnd nå etter en mycoplasma infeksjon og har nå fått diagnosen postviralt tretthetsyndrom av en spesialist. Jeg oppfattet som at det var det samme som ME ? Blir litt forvirret etter å ha lest mye om det, noen skriver at ikke det er samme diagnose, mens andre sier det er det. Hva er riktig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/276282-blir-aldri-frisk/#findComment-2247599 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.