Gå til innhold

Fibromyalgi og isjas (?)-Uutholdelig :-/

Anbefalte innlegg

Hei :-)

Har vært plaget i over 8 år med nakke,skuldre-og ryggsmerter.Etter mange prøver,kurer,behandlinger og besøk hos spesialist,fant de ut at jeg har fibromyalgi.Muligheten for Bectrevs er der,men dette ville spesialisten vente med å undersøke,for å se resultatet av et treningsprogram jeg var med på.Spesialisten fant også ut at jeg har en holdningsfeil tilsvarende 5 cm i nakken (luter fremover)

Er til tider svært plaget med smerter i høre side av rygg,inn mot hoften og rumpeballen og videre nedover foten.Rumpeball og fot dovner bort.Flere mener det kan være isjas,men jeg vet ikke.

Her er noen spm.om det jeg har skrevet;

1) Kan du fortelle kort om hva fibromyalgi er?

2) Kan man bli helt frisk av trening?

3) Er det normalt at det skal gjøre så sinnsykt vondt under-og etter trening,at jeg bare sitter og griner og er helt "ødelagt" når jeg kommer hjem?

4) Hva mener du om denne holdningsfeilen i nakken min?Kan det rette seg til igjen?

5) Kan fibromyalgi ha en sammenheng med smertene i rygg/hofte/rumpe/lår?-Eller er det mulig isjas el.annet?

6) Samtidelig når jeg har denne smerten nedover rygg -> lår,blir jeg _veldig_ kvalm.Hva kommer dette av?

Du/dere er en kjempeknupp,hvist du/dere er så behjelpelig med å svare på dette :-Þ

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27629-fibromyalgi-og-isjas-uutholdelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for linken og rask svar :-)

Men jeg lurte på noe annet her,som jeg liksom ikke fikk svar på.Orker du å ta en titt?

(Kopierer og limer litt fra forrige ;o)

"4) Hva mener du om denne holdningsfeilen i nakken min?Kan det rette seg til igjen?

5) Kan fibromyalgi ha en sammenheng med smertene i rygg/hofte/rumpe/lår?-Eller er det mulig isjas el.annet?

6) Samtidelig når jeg har denne smerten nedover rygg -> lår,blir jeg _veldig_ kvalm.Hva kommer dette av? "

Håper du orker ;-)

Mvh.

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Takk for linken og rask svar :-)

Men jeg lurte på noe annet her,som jeg liksom ikke fikk svar på.Orker du å ta en titt?

(Kopierer og limer litt fra forrige ;o)

"4) Hva mener du om denne holdningsfeilen i nakken min?Kan det rette seg til igjen?

6) Samtidelig når jeg har denne smerten nedover rygg -> lår,blir jeg _veldig_ kvalm.Hva kommer dette av? "

Håper du orker ;-)

Mvh.

Holdningsfeilen i nakken kan jeg dessverre ikke uttale meg om. Fibromyalgi kan gi smerter i hele kroppen, også rygg/hofte/rumper/lår, men om det er fibromyalgi eller ischias du har, kan jeg dessverre ikke uttale meg om. Smerter kan utløse kvalme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...