Gjest florita Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 Jeg er ei jente på 26 som har gått på p-piller nå i 2 år nå. Yasmin og Yasminelle når den kom. Jeg har kjæreste, men skal flytte til en annen by nå og vi kommer til å ha sex sjelden. Burde jeg slutte på p-piller for rett og slett å la kroppen få en pause? For min del kan vi godt bruke kondom de få gangene vi har sex. Har tenkt en del på at alle de hormonene vi jenter prakker i oss ikke kan være særlig sunt, og dessuten varer mensen min mye lengre med piller enn uten.. Er det noen som vet om det er bra å ta en slik pause innimellom? 0 Siter
Gjest hoplanda Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 Jeg tror ikke det hjelper å slutte på p-piller bare for en kort stund. Kroppen bruker vel tid på å kvitte seg med hormonene. Det er også ved oppstart (og slutt?) av p-piller at risikoen for blodpropp er størst. 0 Siter
calendula Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 Det er helt unødvendig å ta en pillepause (det ble anbeflat for mange år siden da pillene var mye sterkere). Pillepause gir større mulighet for uønsket graviditet. 0 Siter
Gjest gomle Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 Det er tøffest for kroppen å begynne og slutte med pilla, så å ta en pause for å hvile kroppen virker mot sin hensikt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.