Prinsessemamma Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 Har tatt stix som jeg hadde hjemme, utslag på leukocytter (+3), protein (+2) og blod (+4). Er små kvalm og øm nederst i magen. Er det vits å gå til lege i morgen? Eller er man tilbakeholden med å gi antibiotika ved UVI? 0 Siter
Dorthe Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 De er tilbakeholdne dersom du har kronisk UVI. Da må du ha feber og andre symptomer ved siden av. Dersom det skjer en sjelden gang så får du antibiotika, men jeg hadde ikke orket å dra på legevakta i morgen. Jeg hadde ventet til mandag og levert urinprøve hos fastlegen. 0 Siter
Prinsessemamma Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Skrevet 20. mai 2007 De er tilbakeholdne dersom du har kronisk UVI. Da må du ha feber og andre symptomer ved siden av. Dersom det skjer en sjelden gang så får du antibiotika, men jeg hadde ikke orket å dra på legevakta i morgen. Jeg hadde ventet til mandag og levert urinprøve hos fastlegen. Takk for svar! Har hatt UVI en gang før. Nei,jeg tror ikke jeg gidder sitte i timesvis på legevakten nei... Men det er jo så utrolig ubehagelig dette her Typisk at sånt skjer i helgen. 0 Siter
Dorthe Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 Takk for svar! Har hatt UVI en gang før. Nei,jeg tror ikke jeg gidder sitte i timesvis på legevakten nei... Men det er jo så utrolig ubehagelig dette her Typisk at sånt skjer i helgen. Drikk mye vann og lag te av persilleblader. Ikke drikk noe som inneholder sukker. Jeg har hatt mange UVI siden jul og det starter alltid på en fredag ( Jeg orker ikke seks timer på legevakta, men venter litt til. 0 Siter
org Skrevet 21. mai 2007 Skrevet 21. mai 2007 Som Dorthe sier, drikk mye, for å få skylt blæra. Drikk helst noe surt (appelsinjuice, syrnede melkeprodukter osv). Bedrer det seg ikke på noen få dager, eller at det blir verre, må du til legen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.