Gå til innhold

UVI

Anbefalte innlegg

Prinsessemamma
Skrevet

Har tatt stix som jeg hadde hjemme, utslag på leukocytter (+3), protein (+2) og blod (+4). Er små kvalm og øm nederst i magen. Er det vits å gå til lege i morgen? Eller er man tilbakeholden med å gi antibiotika ved UVI?

Skrevet

De er tilbakeholdne dersom du har kronisk UVI. Da må du ha feber og andre symptomer ved siden av. Dersom det skjer en sjelden gang så får du antibiotika, men jeg hadde ikke orket å dra på legevakta i morgen. Jeg hadde ventet til mandag og levert urinprøve hos fastlegen.

Prinsessemamma
Skrevet

De er tilbakeholdne dersom du har kronisk UVI. Da må du ha feber og andre symptomer ved siden av. Dersom det skjer en sjelden gang så får du antibiotika, men jeg hadde ikke orket å dra på legevakta i morgen. Jeg hadde ventet til mandag og levert urinprøve hos fastlegen.

Takk for svar! Har hatt UVI en gang før. Nei,jeg tror ikke jeg gidder sitte i timesvis på legevakten nei... Men det er jo så utrolig ubehagelig dette her :( Typisk at sånt skjer i helgen.

Skrevet

Takk for svar! Har hatt UVI en gang før. Nei,jeg tror ikke jeg gidder sitte i timesvis på legevakten nei... Men det er jo så utrolig ubehagelig dette her :( Typisk at sånt skjer i helgen.

Drikk mye vann og lag te av persilleblader. Ikke drikk noe som inneholder sukker.

Jeg har hatt mange UVI siden jul og det starter alltid på en fredag :o( Jeg orker ikke seks timer på legevakta, men venter litt til.

Skrevet

Som Dorthe sier, drikk mye, for å få skylt blæra. Drikk helst noe surt (appelsinjuice, syrnede melkeprodukter osv). Bedrer det seg ikke på noen få dager, eller at det blir verre, må du til legen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...