Gjest tupsy Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Hei Vi er et par som nettopp har vært til IVF og hatt egguttak hvor jeg hadde 5 egg i den ene eggstokken og ingen i den andre. Men desverre var ingen av disse 5 brukende så det blir ingen innsetting. Nå lurer jeg på hvorfor eggene har hatt så dårlig kvalitet og om det er noe jeg kan gjøre for å bedre dette til neste forsøk. Jeg har forresten tette eggledere og ikke påvist noe feil med eggstokker el hormoner el sædceller hos min mann. Jeg har tatt akupunktur i 3 mnd før uttaket og har blitt anbefalt av akupunktøren å ikke spise hvetemel, meieriprodukter og sukker fordi jeg hadde en del damp i kroppen. Dette har jeg delvis klart men ikke vært helt konsekvent på det. Hun har også anbefalt meg en bok av Zita West,"Vi ønsker oss barn" hvor det står mye om kosthold og vitaminer, da i forhold til å forberede seg til en ivf behandling. Har heller ikke fulgt alt der, men har tatt Spektro multivitamin, omega3 og folsyre. Hart sett litt nærmere på den nå og i følge den boka innholder Spektromultivit mye mindre enn det boka anbefaler. Den anbefaler vit C:500mg(fylle eggstokkene), Evitamin:400IE, Jern:20mg, Magnesium:400 mg, B6:50 mg, B12:50mcg, Avit:600 ug, Selen:200mcg, Mangan; 15mg, Sink;30 mg, Essensielle fettsyrer(omega 3+6): 700-1000 mg pr dag. Spektroen innholder langt fra så mye av hvert vit/mineral som det boken her anbefaler for å forberede eggproduksjon og selve ivf beh., Hva mener du om dette? Hva er viktigst å ta/gjøre for å få en god eggproduksjon? Blir jo reine apoteket hvis man skal kjøpe alle disse vitaminene?? Har hørt at Lymfedrenasje skal være lurt å ta i forkant av ivf. Har du noe erfaring med det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/276302-god-eggproduksjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.