Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen halvsøsken som jeg aldri har møtt eller hatt noen form for kontakt med. De er mellom 18 og 25 år, og jeg har sett en av dem på Facebook.. er det veldig teit om jeg sender en melding og sier hei..? Har alltid vært nysgjerrig på dem, men om man skal ta opp kontakt med noen bør det kanskje være på en "ordentlig" måte?

Hva tenker dere? Jeg har ikke jevnlig kontakt vår felles far heller.

Skrevet

Hallo?! Hvor gammel er du? Om du sender en mld der, kan jo alle vennene lese det. Det spørs jo på vedkommendes reaksjon, hvor vellykket dette blir. Finn fram telefonen og send sms istedet, eller skriv et brev. Facebook er overfadisk (jadda, jeg er der selv...). Lykke til!

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1179678810' post='3612894]

Hallo?! Hvor gammel er du? Om du sender en mld der, kan jo alle vennene lese det. Det spørs jo på vedkommendes reaksjon, hvor vellykket dette blir. Finn fram telefonen og send sms istedet, eller skriv et brev. Facebook er overfadisk (jadda, jeg er der selv...). Lykke til!

Hallo selv. Om jeg sender en melding er det bare mottaker som kan lese det. Tenker du på å skrive Wall-post? Det får man bare gjort til eksisterende venner, og det ville ikke falt meg inn. Og jeg er godt over fjortis-alder om det var det du lurte på. :-)

Skrevet

Kanskje de tenker det samme men ikke våger? Send de ei melding du :) Spennende. Si om de svarer da! spent!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Gjør det du! Du har jo egentlig ikke noe å tape på det, har du vel? Som Pekkaline sier så kan det hende de selv har tenkt tanken, men ikke har våget.

Lykke til! :-)

Gjest hibbi
Skrevet

Villa absolutt tatt kontakt så lenge meld. kun kan leses av mottaker. Kansje dette er muligheten din til å knytte livslang kontakt med halvsøskena dine.

LYKKE TIL.

Gjest Hekta, også på facebook
Skrevet

Hei Mij

Jeg traff igjen mine halvsøsken på facebook. Sendte først den eldste

en melding, og da den andre kom på facebook tok hun kontakt med meg.

Så jeg vil anbefale å ihvertfall prøve å ta kontakt med de. Tror de og vil

sette pris på det.

Lykke til, håper det ordner seg :-)

Skrevet

Jeg ville satt pris på å bli kontaktet, men 1. kontaktenville jeg nok tatt på en annen måte. (Jeg har også halvsøsken, så jeg vet hvordan det er....)

Skrevet

Jeg har også en halvbror, som jeg ikke har sett siden han var ett år gammel. Nå er han... 13 tror jeg. Har i mange år lett etter ting på nettet, f.eks. søkt på hans navn, og navn på mora og søstrene hans. Uten hell. De er tydeligvis ikke nett-freaker i den familien, sukk... Uansett, hadde jeg funnet min bror på facebook vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Hadde jeg derimot sett mora, eller søstrene (som jeg kjente en gang i tiden før ting skar seg) så hadde jeg tatt kontakt med de. Spurt litt om lillebror, og hvordan de tror han ville reagert på å få kontakt med meg...

Hadde han selv vært eldre, som dine halvsøsken, så er det større mulighet for at jeg hadde tatt kontakt, tror jeg, om jeg hadde funnet ham på nettet. Uansett, lykke til :-) Fortell gjerne hvordan det går!

Skrevet

Var det meg, ville jeg tatt kontakt, og jeg ville også blitt glad om jeg ble tatt kontakt med. Det verste som kan skje, som jeg ser på som lite sannsynlig, er at de ikke vil ha kontakt med deg, men så vet du det og slipper å lure.

Skrevet

Jeg ville ikke ha blitt glad for å få vite at jeg hadde søsken via face book, men folk er forskjellig. Noen blir jo glad for alt mulig, men enkelte ting bør en kanskje gjøre pr. brev, tlf. e.l.

Synd å si det, men helt ærlig så vet jeg ikke om jeg hadde tatt imot hemmelige halvsøsken med åpne armer.

Skrevet

Jeg ville ikke ha blitt glad for å få vite at jeg hadde søsken via face book, men folk er forskjellig. Noen blir jo glad for alt mulig, men enkelte ting bør en kanskje gjøre pr. brev, tlf. e.l.

Synd å si det, men helt ærlig så vet jeg ikke om jeg hadde tatt imot hemmelige halvsøsken med åpne armer.

Det er jo ikke sikkert at de er hemmelige fordi om man ikke har hatt kontakt.

Skrevet

Ikke kontakt behøver ikke bety hemmelig.

Skrevet

Hva mener du med hemmelig..??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...